KBW analistleri, sigortacıların yakın zamanda açıklanan ABD’nin yeni gümrük vergi tarifelerinden kaynaklanan zorlukların üstesinden gelebileceğini, sektör oyuncularının oran artışlarını talep etmek için yeterli zamana sahip olabileceğini ve eyalet düzenleyicilerinin genellikle onaylaması beklendiğini belirtti.
ABD Başkanı Donald Trump’ın Amerika için “altın çağ”ın başlangıcı olarak tanımladığı dönemde, ülkeye girecek tüm yabancı yapım araçlara %25 gümrük vergisi uygulanacağını duyurdu. Ayrıca, Avrupa Birliği ABD’ye giren mallara %20 gümrük vergisi uygularken, Birleşik Krallık’tan gelen mallara %10 gümrük vergisi uygulanacak.
Başkan Trump, ülkelerin ABD mallarına uygulayacakları vergilere göre karşılıklı tarifelere tabi tutulacaklarını, asgari tarife veya taban seviyesinin ise %10 olacağını vurguladı.
Çin mallarına yüzde 34, Hindistan mallarına ise yüzde 26 oranında gümrük vergisi uygulanacak.
Reinsurance News’de yer alan habere göre, KBW, tüm bunlar göz önüne alındığında, tarifelerin öncelikle kişisel sigortayı, ayrıca ticari araç fiziksel hasarını, ticari mülkü, deniz hatlarını ve kefaleti etkileyeceğini vurguladı; ikincisi, otomobil parçaları, kullanılmış otomobiller ve inşaat malzemeleri için daha yüksek fiyatlar da dahil olmak üzere artan talep maliyetleri nedeniyle yükleniciler için potansiyel mali zorlukları yansıtıyor.
KBW analistleri, “Bununla birlikte, sigortacıların bu sorunların üstesinden gelebileceğini umuyoruz; Meksika ve Kanada (2024 otomobil parçaları ve biçilmiş kereste ithalatının yarısından fazlasını oluşturanlar) görünüşe göre yeni tarifelerle karşı karşıya değil ve mevcut envanterlerin azalması ve tarifeyle ilgili enflasyonist etkilerin ortaya çıkması zaman alacağından, sigortacıların oran artışları için başvuruda bulunmak için zamanları olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca, birçoğu yakın zamanda sınırlı sigorta mevcudiyetiyle karşı karşıya kalan eyalet düzenleyicilerinin, oldukça belirgin kayıp maliyeti enflasyonu göz önüne alındığında, talep edilen artışları onaylama olasılığının genel olarak yüksek olduğunu düşünüyoruz.” yorumunda bulundular.
Autonomous analistleri de habere ilişkin görüşlerini paylaşarak, devam eden belirsizlik nedeniyle gümrük vergilerinin hasar ciddiyeti üzerindeki etkisinin tam olarak ölçülmesinin zor olduğunu ancak şirketin çıkarımının, gümrük vergilerinin ithalatçılardan talep sahiplerine kadar ulaşmasıyla birlikte otomobil sigortacılarının hasar maliyetlerinde %2-4 civarında artış görmesinin muhtemel olduğu yönünde olduğunu belirtti.
Autonomous analistleri, “Kişisel otomobil altta yatan teminat birleşik oranları tarihi ortalamaların oldukça altında seyretmeye devam ediyor ve yeni otomobillerdeki maruz kalma değerlerinin tarifeleri hesaba katmak için artması gerekse de, otomobil parçalarına uygulanan tarifeler karşısında fiyatları önemli ölçüde artırmak için aşırı bir aciliyet beklemiyoruz. Bizim görüşümüze göre, tarifeler Progressive, Travelers ve Allstate gibi mevcut kişisel otomobil sigortacıları için yönetilebilir bir karşı rüzgar olmalı, ancak LMND gibi ölçeklenen sigortacılar için muhtemelen daha büyük bir endişe kaynağı olmalı.” şeklinde konuştular.