“Hayat branşının da katkısıyla üçüncü çeyrekte oldukça yüksek kârlar açıklandı. Güçlü finansal performansın sektörün gelecekte de istikrarını koruyabileceğine işaret ediyor. 2025 yılında finansal piyasalardaki gelişmelerin, sektörün büyüme ve kârlılık oranları üzerinde kritik rol oynayacağı söylenebilir.”
Sigorta Dünyası’nın sektörün finansal ve teknik sonuçlarıyla ilgili haberine görüşleriyle katkıda bulunan Türkiye Sigorta Genel Müdürü Taha Çakmak, yüksek yatırım portföyü kazançları ve güçlü hayat branşı katkısı neticesinde üçüncü çeyrekte oldukça yüksek kârlar açıklandığını söyledi. Güçlü finansal performansın sektörün gelecekte de istikrarını koruyabileceğine işaret etiğini dile getiren Çakmak, “Ek olarak, 2025 yılında finansal piyasalardaki gelişmelerin, sektörün büyüme ve kârlılık oranları üzerinde kritik rol oynayacağı söylenebilir. Bu gelişmeler ışığında ileriye dönük dinamik risk yönetimi ve güçlü prim üretimi, hayat ve hayat dışı sigorta şirketlerinin kârlılıklarını korumalarına yardımcı olacaktır” dedi.
Kamu otoritesinin sigorta ve tasarruf konularını yakından takip etmesinin yanı sıra sektörün gelişimi için mevzuat anlamında çeşitli uygulamaları devreye almayı sürdürdüğünü belirten Çakmak bu konuda şunları söyledi: “OVP’ye baktığımızda da bunu net bir şekilde görmekteyiz. 2025’in ilk çeyreğinde; tüm afet tehlikelerini kapsayacak zorunlu afet sigortası (ZAS) geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması hedefleniyor. Bunun yanı sıra tasarruf bilincinin ve finansal araç yetkinliğinin artırılması amacıyla finansal okuryazarlığı geliştirecek, uzun vadeli tasarrufların artırılması bakımından önemli olan Bireysel Emeklilik ve Otomatik Katılım Sistemi’ni geliştirici düzenlemelerin hayata geçirilmesi için çalışmalar yapılıyor. Otomatik Katılım Sistemi’nin (OKS) işverenlerin de katkısı ile ikinci basamak emeklilik sistemine dönüşeceği Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nin 2025 sonuna doğru kurulması amaçlanıyor. Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki (BES) standart emeklilik yatırım fonları, katılımcıların birikimleri için de daha fazla katma değer üretecek şekilde yeniden tasarlanacak. OKS katılımcılarına BES’te yer alan emeklilik fonlarına erişim imkânı tanınacak, kesintilerin sadeleştirilmesini sağlayacak düzenlemeler yapılacak. Böylece, bu kapsamda sistemin cazibesinin artırılarak fon tutarı ve katılımcı sayısında artış sağlanması hedefleniyor.”
Çocuklara finansal okuryazarlık
Taha Çakmak, finansal eğitim faaliyetlerinin yaygınlaştırılarak finansal okuryazarlığın toplum nezdinde artmasının büyük önem taşıdığını da söyleyerek, “Kamusal alanlarda sigorta bilinirliğinin artması için çalışmaların düzenli bir şekilde yapılması gerektiğini öngörüyoruz. Çocuklara küçük yaşlarda finansal okuryazarlık kazandırmak adına eğitim müfredatında sigortanın önemi, faydaları, avantajları, genel riskler ve doğal afet riskleri gibi konulara yer verilmesinin önemli olduğunu düşünüyoruz” dedi.
En çok kâr üreten şirket
Taha Çakmak Türkiye Sigorta’nın 2024’ün 9 aylık dönemindeki performansıyla ilgili olarak şöyle konuştu: “Hem hayat dışı hem de hayat branşlarında elde ettiğimiz kârlarla sektör liderliği başarısı göstererek sektörün en çok kâr üreten şirketi olduk. Bu süreçte pazar payımızı sürdürülebilir ve güçlü bir şekilde büyütmeye devam ettik. Müşteri taleplerine ve piyasa dinamiklerine uyum sağlayarak ürün portföyü ve kanal dağılımında dengeli büyümeyi sağladık. Ayrıca, bireysel branşlarda sigortayı ulaşılabilir kılma amacıyla dijital platformlarımızda teknolojik adımlara yer verdik.
Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik olarak finansal kârlılığımızı 2025 yılında da sürdürülebilir şekilde artırmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin lider sigorta ve emeklilik şirketleri olarak müşterilerimizin ihtiyacına yönelik özel ürünleri uygun teknoloji, etkin dağıtım kanalı ve rekabetçi fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz.”
Kişisel sigorta ürünleri
2025 yılında her iki branşta da sektörün lider şirketi olarak karlılığı sürdürmenin öncelikli hedef olacağını kaydeden Çakmak sözlerini şöyle tamamladı: “Kasko ve sağlık gibi bireysel branşlarda öncü rol oynayarak sigortaya ulaşılabilirliği sağlamak ve ticari poliçelerdeki müşteri memnuniyetini artırmak ana odaklarımız arasında yer alacak. Ayrıca, yüksek teknolojili sigorta şirketi olma vizyonumuzla klasik veri analizinin ötesinde öngörüler geliştirebileceğimiz, etkin kanal yönetimiyle sigorta yaygınlığını artırabileceğimiz, hasar yönetimi hizmetlerinde hızlı ve verimli olabileceğimiz çalışmalara devam edeceğiz. Farklı beklentileri karşılayacak yeni ürünler ve kişiye özel tasarlanabilen sigorta çözümlerinden risk ve sermaye yönetimine kadar çok geniş alanda yürüttüğümüz çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”