Swiss Re’nin son araştırmasına göre Waymo Driver, hem genel sürücü nüfusundan hem de gelişmiş sürücü destek sistemleriyle (ADAS) donatılmış en son insan odaklı araçlardan daha güvenli.
Çalışmada, Swiss Re’nin 500 binden fazla tazminat talebi ve 200 milyar millik maruziyet verileri kullanılarak Waymo’nun sorumluluk tazminat talepleri, insan sürücülere yönelik taleplerle karşılaştırıldı.
Waymo Driver, insanların kullandığı araçlara kıyasla önemli ölçüde daha iyi güvenlik performansı sergiledi; maddi hasar davalarında %88, bedensel yaralanma davalarında ise %92 azalma kaydedildi.
Waymo Driver, 25.3 milyon mil boyunca yalnızca dokuz maddi hasarı talebi ve iki bedensel yaralanma talebi kaydetti. Buna karşılık, insan sürücüler genellikle aynı mesafede 78 maddi hasar talebi ve 26 bedensel yaralanma talebine yol açıyor.
Otomatik acil frenleme, ileri çarpışma uyarısı, şerit takip yardımı ve kör nokta uyarısı gibi ADAS’lar da dahil olmak üzere gelişmiş güvenlik teknolojilerine sahip modern araçlarla karşılaştırıldığında Waymo Driver, maddi hasar taleplerinde %86, bedensel yaralanma taleplerinde ise %90 oranında bir azalma sağladı.
Raporda, Waymo Driver’ın 25 milyon mil boyunca, hatası ne olursa olsun, insan sürücülerden daha az ciddi çarpışma yaşadığı vurgulanıyor.
Waymo’nun Güvenlik Sorumlusu Mauricio Peña, “Geleneksel olarak insan sürücü sorumluluğunu ve riskini değerlendirmek için kullanılan otomobil sigortası talep verileri, otonom araçların güvenlik performansını değerlendirmede güçlü bir araçtır. Bu, yalnızca Waymo Driver’ın güçlü güvenlik sicilini doğrulamakla kalmayan, aynı zamanda otonom araçların yol güvenliği üzerindeki etkisinin devam eden değerlendirmesi için ölçeklenebilir bir çerçeve sağlayan, gerçekten çığır açıcı bir çalışmadır” diye konuştu.
Swiss Re’de Küresel Hayat Dışı Çözümleri Başkanı Ali Shahkarami ise, “Araştırmamız, sigorta verilerinin otonom araç güvenliğini değerlendirmede nasıl yardımcı olabileceğini ve yaygın benimsenmeyi desteklemek için gereken çerçeveyi nasıl sağlayabileceğini gösteriyor. Birden fazla şehirde daha büyük bir veri setini analiz ederek, bu teknolojinin gerçek dünya koşullarında nasıl performans gösterdiğine dair anlayışımızı derinleştirdik. Bu ümit verici sonuçlar, bu teknolojinin yollarımız için daha güvenli bir gelecek yaratma potansiyelini vurgulamaya yardımcı oluyor” dedi.
Lloyd’s of London Sendikası’na bağlı Apollo ibott’un Başkanı Chris Moore da “Waymo’nun Otonom Sürüş Sistemi teknolojisinin kamuoyu tarafından kabul görmesinin önemine bu kadar vurgu yapması harika ve bunun yalnızca eğitim ve veri paylaşımıyla başarılabileceği konusunda hemfikiriz. Bu özel rapor, en gelişmiş sürüş yardım teknolojisine sahip yeni araçların insan tarafından sürülmesine kıyasla %90 daha düşük hasar frekansıyla şaşırtıcı bir ölçüt sağladı. Waymo’yu bu çalışmalarından dolayı takdir ediyoruz ve ulaşımın otonom geleceğine doğru ilerlemeye devam ederken gelecekteki çalışma yayınlarını dört gözle bekliyoruz” diye konuştu.