GFIA’nın “Sigorta Sektöründe Yapay Zeka” raporu TSB’nin web sitesinde

Küresel Sigorta Dernekleri Federasyonu (GFIA) tarafından hazırlanan bu dikkat çekici raporda, sigorta sektöründe giderek artan yapay zeka (Artificial Intelligence – AI) kullanımının potansiyel faydaları ve riskleri ele alınıyor.

Küresel Sigorta Dernekleri Federasyonu (GFIA) tarafından hazırlanan ve Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) internet sitesinde yer alan raporda, yapay zekanın sektörü dönüştürdüğü alanlar arasında, iyileştirilmiş müşteri hizmetleri, daha doğru risk modellemesi, hızlandırılmış hasar yönetimi ve gelişmiş dolandırıcılık tespiti yer alıyor.

Raporda, ayrıca yapay zekanın sorumlu kullanımı, şeffaflık ve ayrımcılıkla mücadele konularına dikkat çekiliyor.

Küresel Sigorta Birlikleri Federasyonu (GFIA) tarafından yayınlanan “Sigorta Sektöründe Yapay Zeka” raporunda sigorta sektöründe giderek artan yapay zeka kullanımı ele alınıyor ve yapay zeka kullanımının potansiyel faydaları ve riskleri belirtiliyor. Yapay zekanın sektörü dönüştürdüğü ve teknolojik gelişmelerle bu dönüşümün daha da hızlanmasının beklendiği ifade ediliyor. Raporda, yapay zekanın fark yarattığı temel alanlar arasında;
•             İyileştirilmiş müşteri hizmetleri
•             Daha doğru risk modellemesi
•             Hızlandırılmış hasar yönetimi
•             Gelişmiş dolandırıcılık tespiti
yer alıyor. Rapor ayrıca şeffaflık, açıklanabilirlik ve ayrımcılıkla mücadele önlemlerini belirterek yapay zekanın sorumlu kullanımını vurguluyor. Raporun Türkçe özetine ulaşmak için tıklayınız.
GFIA tarafından yayınlanan raporun orijinal haline ulaşmak için tıklayınız.