Ayhan Çalık: Sigorta Haftası’nda Yine Vatandaşa İnemedik

“13 yıldır değişmeyen eksik tarafımız bu yılda eksik kaldı. Vatandaşa inemedik. Her ne kadar SAİK Başkanımız Levent Korkut Sigorta Fuar’ını ücretsiz hale getirerek vatandaşlara açtıysa da vatandaşın bundan pek haberdar olmadı. Haberdar edilse dahi bir vatandaş fuara ne sebeple gelecek? Bunun cevabı bulunmadan fuarı vatandaşa açsanız ne olacak?

Oysa Sigorta Haftası dendiğinde “Sigorta bilincini yükseltmek” en önemli hedeflerden birisiydi. Her kutlanan Sigorta Haftası sonrası konuşulan konulardan biri de genellikle ‘bu sefer de vatandaşa ulaşamadık’ oluyor.”

*******

 

Eğrisiyle doğrusuyla 13’üncü Sigorta Haftası’nın da geride bıraktık. Sigorta Haftası’na çok şeyler sıkıştırdık. SAİK, Meslek Komitelerimiz, TÜSAF, acente derneklerimiz, Türkiye Sigorta Birliği, sigorta şirketlerimiz paneller, söyleşiler, tartışma programları, çalıştaylar organize etti. Bu arada, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Sigorta Fuarı da Sigorta Haftası’na alındı. Özetle, dolu dolu, bol etkinlikli bir Sigorta Haftası yaşadık.

Tüm emek veren, destekleyen meslektaşlarımız ve meslek paydaşlarımıza teşekkür ederim.

Ancak 13 yıldır değişmeyen eksik tarafımız bu yılda eksik kaldı. Vatandaşa inemedik. Her ne kadar SAİK Başkanımız Levent Korkut Sigorta Fuar’ını ücretsiz hale getirerek vatandaşlara açtıysa da vatandaşın bundan pek haberdar olmadı. Haberdar edilse dahi bir vatandaş fuara ne sebeple gelecek? Bunun cevabı bulunmadan fuarı vatandaşa açsanız ne olacak?

Oysa Sigorta Haftası dendiğinde “Sigorta bilincini yükseltmek” en önemli hedeflerden birisiydi. Her kutlanan Sigorta Haftası sonrası konuşulan konulardan biri de genellikle “bu sefer de vatandaşa ulaşamadık” oluyor.

Çünkü Sigorta Haftası ve Sigorta Fuarı çok sınırlı katılımcısı olan bir komite ile planlanıyor. Bu komitede de TSB ve SAİK çok etkin oluyor. Çok seslilikten ziyade biz TSB ve SAİK’in öngörüleriyle Sigorta Haftası kutluyoruz. Komite de Sigorta Haftası’nı acentelerin ve sektörün paydaşlarının bilgi seviyesini arttırmak, paydaşların bir araya gelerek panel ve çalıştaylarda birbirlerinin talep ve önerilerini duymak gibi kurguluyor. Bu yanlıştır demiyorum. Doğrudur ve önemlidir de. Ancak bu bakış açısı vatandaşa inmemizi engelliyor.

Biz sigortacılar olarak bu haftayı tüm ulusal kanallarda haber yaptırmamız, vatandaşın sigorta bilincini arttıracak etkinlikler planlamamız çok önemli. Bu hafta nasıl bir bütçeyle yönetiliyor bilmiyorum. Ortalıkta konuşulan bütçeler çok yüksek. Bu kadar yüksek bütçeler varsa bizim tüm yaptığımız bu etkinliklere bir de vatandaşa ulaşma kurgusu eklemeliyiz.

Okullara, işyerlerine ve belki de evlere girmeliyiz. Bu acente dağıtım kanalıyla yapılabilir. Ülkemizin 85 milyon nüfusu var. Bu nüfusun yüzde 80’i kentlerde, bu hesaba göre 68 milyon insana ulaşmamız gerekiyor. Bunların 17 milyonu okullarımızda öğrenci (tüm köyler dahil 21 milyon toplam öğrenci var). Yani öğrenciler hariç 51 milyon insana ulaşmamız gerekiyor. Acenteler yurt çapında neredeyse toplam 150 bin kişiye ulaşan çalışanıyla bunu sağlayabilir. Bu rakamlara göre bile bir sigortacının 450 kişiye ulaşması gerekiyor ki bu da aslında bu çok büyük bir rakam da değil. Çünkü yoğun iş merkezlerine gelen çalışanlara broşürler, anahtarlıklar, çakmaklar dağıtmak; ilkokullara balonlar, kumbaralar, sigorta anlatan bulmaca, karikatür, hikâye içeren dergiler dağıtmak, ortaokul, lise ve üniversitelerde paneller, söyleşiler yapmak toplu eylemlerdir ve belirlenen gün içerisinde tüm Türkiye acenteleri Sigorta Haftası’na dahil edilerek yapılabilir. Ulaşılamayan kırsal kesime ise ulusal çapta yarışmaları yine ulusal yayımcıları kullanarak ulaşabiliriz. TARSİM kurumumuz çiftçilerimizle bir araya gelmek için tarım sigortası odaklı çalışan acentelerle kırsal kesime uygun yarışmalar ve organizasyonlar planlayabilir. Bu organizasyonlara acenteler de seve seve katılır. Çünkü yapılan etkinliklerde aktif rol alan acenteler potansiyel müşterileriyle de tanışmış olur.

Bütçelerin büyüklüğü engel gibi görünmesin. Bütçenin bir miktarına bu etkinliklere katılacak acenteler bütçelere destek verebilir. Bütçeye sigorta sektörüne hizmet veren paydaş kuruluşlar da katılabilir. Sonuçta ülke çapında yapılacak bu etkinlikler sigorta farkındalığını arttıracaktır ve sigorta penetrasyonuna önemli bir katkı sağlayacaktır.

Seneye 13’üncü Sigorta Haftası’nda yapılan onca güzel etkinliklerle beraber halka da inmiş, halkını kucaklayan, vatandaşımızın sigorta bilincini arttıracak 14’üncü SİGORTA HAFTASI’nı birlikte coşkuyla kutlamak dileğimle, esen kalın.