Yavuz Ölken: Sürdürülebilir hizmeti rezervleri güçlü şirketler sağlayacak

“Reasürans piyasasında daralma bir süre daha devam edecek. Sermaye yeterlilik oranları ve rezervler daha da önem kazanacak. Dolayısıyla sermaye yapısını ve rezervlerini güçlendiren sigorta şirketleri sürdürülebilir hizmet sağlayabilecek.”

AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken, Sigorta Dünyası’nın 760’ıncı sayısında sigorta sektörünün yarı yıl sonuçlarını analiz eden haber için yaptığı değerlendirmede, sektörün reel olarak büyüyüp kârlılığını artırmaya devam edeceğini söyledi. Sürdürülebilirlik adına teknik kârlılığın ön plana çıkacağını belirten Ölken, “Reasürans piyasasında daralma bir süre daha devam edecek. Sermaye yeterlilik oranları ve rezervler daha da önem kazanacak. Dolayısıyla sermaye yapısını ve rezervlerini güçlendiren sigorta şirketleri sürdürülebilir hizmet sağlayabilecek. Yılın ilk yarısında görünen ortalama prim artışları, yılın ikinci yarısında şiddetini artırarak devam edecek ve bir noktada plato şeklini alacak. Hasar maliyetleri yılın ikinci yarısında da yüksek seyretmeye devam edecek. Dolayısıyla risk primlerinin çok doğru hesaplanması ve frekansın çok doğru yönetilmesi gerekmekte” dedi.

3.5 milyon aktif müşteri

Yavuz Ölken, AXA Türkiye’nin hayat dışındaki ilk yarı performansıyla ilgili olarak ise şu bilgileri paylaştı: “AXA Sigorta’da prim üretimimiz 26 milyar TL’ye ulaştı. Hayat dışı branşlarda %62’lik büyüme gösterdik. Yılın ilk 6 ayını 1.8 milyar net kâr, %7,7’ye ulaşan pazar payı ve 5.7 milyar TL’ye ulaşan ödenmiş sermaye ile tamamladık. Branş bazlı baktığımızda üretimlerimiz özellikle yangın, işyeri, konut ve sağlık sigortaları alanlarında yoğunlaştı. Aktif müşteri sayımız 3.5 milyona, yaşayan poliçe adedimiz ise 5.1 milyona yükseldi.”

AXA Hayat Emeklilik tarafında ise Haziran 2024 sonu itibarıyla prim üretiminin 85.4 milyon TL, fon büyüklüğünün ise 9.5 milyar TL olduğunu bildiren Ölken, “BES’te yaşayan sözleşme adedimiz 66 bine, yaşayan OKS sertifika adedimiz 163 bine, Hayat ve Ferdi Kaza yaşayan poliçe ve sertifika adedimiz ise 237 bine ulaştı. 31.07.2024 tarihi itibarıyla; Bireysel Emeklilik Fon Alım Satım Platformu BEFAS’ta işlem gören 289 emeklilik yatırım fonu arasında; hisse fonumuz 28 adet hisse senedi fonu içinde 6 ay, yılbaşı, 1 yıl, 3 yıl ve 5 yıllık getirilerde birinci sırada; OKS agresif değişken fonumuz 90 Adet OKS fonu içinde 1 yıllık getirilerde birinci sırada, 3 ay, yılbaşı, 3 yıl ve 5 yıllık getirilerde ikinci sırada yer aldı. Emeklilik Gözetim Merkezi’nin (EGM) BEFAS’tan aldığı verilerle oluşturduğu rapora göre BEFAS’ta en çok alım yapılan ilk 10 emeklik fonu içinde AXA Hayat ve Emeklilik hisse senedi emeklilik yatırım fonumuz 5.2 milyar TL ile ilk sırada yer alarak en çok alım yapılan fon oldu” dedi.

AXA Türkiye’nin 2024-26 boyunca sigortanın tabana yayılması için acenteleri bilinçlendirmeye ve desteklemeye devam edeceğini belirten Ölken, “Hem de farklı ürün ve hizmetlerle sigortalı başına satılan poliçe adetlerinin artması üzerine farklı çalışmalarımız olacak. Sektör, çıkarılan yeni ürünler ve yatırımları ile büyümeyi sürdürüyor. Biz de bu büyümeye tarım, siber risk ve parametrik sigorta konularında çıkaracağımız yeni ürünlerle katkı sağlayacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” şeklinde konuştu.

Sadeleşerek büyüme

AXA Türkiye’nin ‘Sürdürülebilir Gelişim ve Büyüme’nin sadeleşme ile olabileceğine inandığını söyleyen Ölken bu konuda şunları söyledi: “Kültürel anlamda, süreçlerimiz açısından ve yeni nesil teknolojilerin kullanımıyla sadeleşme için büyük adımlar atacağız. Finansal anlamda ise kısa dönemli planlar yerine daha uzun soluklu, sürdürülebilir hedefler ve stratejiler ile ilerliyoruz. 2026 yılı sonunda, AXA Sigorta 2 milyar euro ciroya ulaşan bir şirket olacak” dedi.

5 kuşağa birden satış yapılacak

Geleceğe dair öngörülerde de bulunan Yavuz Ölken sözlerini şöyle tamamladı: “Önümüzdeki 10 yıla dair yaptığım analizlere değinmem gerekirse; dünyanın her noktasında sigortacılar, hizmet sağlayıcılar, perakendeciler yepyeni trendler hatta mega trendlerle karşı karşıya kalacak, ilk kez beş jenerasyona birden hizmet ve ürün satacaklar. Hepimiz buna çok iyi hazırlanmalıyız. Bu dönem hepimiz için daha çok müşteriye ulaşıp daha çok teklif vermemiz gereken bir dönem olacak. AXA Türkiye olarak müşteri merkezli yapımızı çok daha güçlü hale getirirken büyük veri nimetlerinden istifade ederek yapay zekâ destekli yeni çözümlerle çalışanlarımızın, acentelerimizin ve müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya, yeni trendlere hazır bir şekilde sürdürülebilir hizmetlere devam edeceğiz.”