Elektrikli araçların onarım maliyeti normal araçlara göre 2.4 kat daha pahalı

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreter Yardımcısı Balkır Demirkan,  linkedin hesabından elektrikli araçlarının bakım maliyetini içeren dikkat çeken bir yazı kaleme aldı. Demirkan, elektrikli araçlarda 2023 için 109 bin TL’lik ortalama onarım maliyetinin 2024 için ise 122 bin TL’ye çıktığını ve bu ortalamaların normal araç onarım maliyetlerinin 2023 yılı için 3,26 katı, 2024’te ise 2,4 katı daha yüksek anlamına geldiğini belirtti.

Balkır Demirkan’ın  makalesi şöyle:

Elektrik çarpabilir, dikkat edin!!

Türkiye’deki 2023 ve 2024 yıllarında satılmış olan Elektrikli araçlar ile Elektrikli olmayan normal araçların maliyetleri karşılaştırıldığında ilgi çekici rakamlar ile karşı karşıya kalıyorsunuz.

2023 için 109 bin TL’lik ortalama onarım maliyeti ve 2024 için ise 122 bin TL’lik bir onarım maliyet görülüyor. Bu ortalamalar normal araç onarım maliyetlerinin 2023 yılı için 3,26 katı, 2024’te ise 2,4 katı daha yüksek anlamına geliyor.

Acaba dünyada nasıl ?

Mitchell’in 2. çeyrek raporuna göre ABD’de tamir edilebilir Elektrikli araçlar için 2024 yılı ikinci çeyrekte ortalama hasar maliyeti :

İçten yanmalı normal otomobiller için 5.753 Dolar ve 4.806 Dolar, fark 947 Dolar veya neredeyse %20 maliyet farkı görünüyor. Kanada’da ise Elektrikliler için bu rakam 6.534 Kanada Doları idi, normal araçlar için ise 4.958 Kanada Doları, yani fark 1.576$ (CAD) veya %31’lik bir maliyet farkı olduğu görülüyor.

Ancak tüm çalışmalarda Lüks Elektrikli araçların hasar maliyetleri, ortalama maliyetleri çok yukarı taşıyor.

Mild Hibrit araçların hasar onarım maliyetleri ise % 2 ile % 7,5 oranında normal araç maliyetlerine göre daha yüksek.. Zira çok daha sofistikeler.

Hasar frekansı konusuna gelince, işler beklediğinizden çok daha karışık. Elektrikli yada kısmı otonom araçların kaza adetleri çok çok dikkat çekiyor.

Bana kalır ise, bu frekanslar ile araç üreticisinin sorumluluğu önümüzdeki en önemli gündemlerden olacak gibi. Kusur sorumluluğunda, sürücünün müdahale etme yetkinliği, araçların başka teknik özellikleri de devreye giriyor.

İletide yer alan mor renkli hasar frekansı tablosuna göz atmanızı öneririm.

Teslanın bazı modelleri ki Türkiyede de benzer biçimde, olağanın çok daha üzerinde hasar ile karşılaşabiliyor gibi görünüyor. En azından Amerika ve Kanada da böyle.

SERAP DOĞAN‘ın yapmış olduğu https://lnkd.in/dgEYZCpp haber’de sigortalanma oranlarını görebilirsiniz.

Aracınız var ise, sizin icin degerli ise, Lüks ise veya Elektrikli ise ve özellikle de Lüks Elektrikli aracınız var ise Kaskosuz yola çıkmayın derim !!!

Kaynakça :

https://lnkd.in/dpbe_ydX

https://lnkd.in/dgEYZCpp