EY ve Lumnion sigortacılık sektöründe yeni bir iş birliğine imza attı. İş birliği kapsamında EY ve Lumnion, sektörün fiyatlandırma, aktüerya, analitik ve UFRS 17 (Uluslararası Finansal Raporlama Standardı) benzeri regülasyonlara dayalı ihtiyaçlarını karşılayarak yapay zekâ tabanlı çözümleriyle şirketlere çeviklik ve optimizasyon sağlayacak.
Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), sigortacılık sektörüne yönelik yapay zekâ tabanlı aktüeryal çözümler geliştiren Lumnion ile sektörün gelişimini desteklemek amacıyla stratejik bir iş birliği başlattı.
EY, bu iş birliğiyle Lumnion ile hem sigortacılık fiyatlandırması alanında yapay zekâ destekli sigorta fiyatlandırma platformunu kullanarak makine öğrenimi tabanlı risk modellemesi ve fiyatlandırma yönetimi yapılmasına olanak sağlayacak hem de sektöre yönelik yeni nesil analitik ve regülasyonlar doğrultusunda şekillenen sigortacılık sektöründe iş süreçlerinin buna uygun hale getirilmesi ve süreçlerin optimizasyonu konularında yazılımlar ve çözümler geliştirecek.
Bu çalışmalarla ulaşılmak istenen hedef; sektör ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamak, sektörü daha çevik bir hale getirmek ve fiyatlandırma alanında önümüzdeki günlerde gündeme gelecek farklı regülasyonlara uygun bir şekilde sürecin takip edilmesi ve raporlanabilmesi konularında da şirketlere destek olmak.
EY Türkiye Finansal Risk Yönetimi Hizmetleri Şirket Ortağı Ezgi İvecan, yapılan iş birliğiyle ilgili olarak şu açıklamalarda bulundu: “EY Türkiye olarak sigortacılık alanındaki tecrübemiz ve analitik yetkinliklerimiz sayesinde UFRS 17 dönüşümünde sadece ülkemizde değil dünya çapında da lider danışmanlık şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. Dijitalleşme ve çevresel faktörlerin etkisiyle riskten korunmaya olan ihtiyacın ve dolayısıyla sigortaya olan ihtiyacın artarak devam ettiği günümüzde Lumnion’un yapay zekâ tabanlı yenilikçi teknolojilerini ve EY’ın uzmanlığını bir araya getirerek, sektörün yeniden şekillendiği bu dönemde sigorta şirketlerinin çeviklikle daha doğru ve hızlı kararlar alabilmelerine olanak sağlayacak en üstün hizmeti sunmayı hedefliyoruz. Sigortacılık sektöründe dijitalleşmenin öncüsü olmak ve daha iyi bir sigortacılık deneyimi sunmak için kararlılıkla çalışmaya devam ediyoruz.”
Lumnion CEO’su Cenk Tabakoğlu ise iş birliğine dair değerlendirmesinde şunları söyledi: “EY ile gerçekleştireceğimiz iş birliğimizle sigortacılık sektörünü çok daha ileriye taşıyacağız. Yeni nesil makine öğrenimi algoritmaları ile aktüeryal risk modellemesinden, saha fiyatlandırma yönetimine ve dış veri ile davranışsal fiyatlandırmaya kadar çalışan modülleri bulunan, yapay zekâ tabanlı platformumuz ile bugüne kadar sektöre verdiğimiz hizmetlerimizi geliştirerek müşterilerimizin iş süreçlerini yeni regülasyonlara göre uygun hale getirebilmelerini sağlayacağız. Ayrıca karşılıkların hesaplanması, raporlama süreçlerinin optimizasyonu ve otomatikleşmesi konularında da EY ile çalışmalarımızı hızlandıracağız.”