Kemal Gül: Teknolojik bir şirket olarak acentelerimizle birlikte büyüyeceğiz

756’ncı sayımız için Aveon Global Sigorta’nın kapısı çaldık ve Genel Müdür Kemal Gül’e mikrofon tuttuk. Yeni nesil bir şirket olarak dijital çağın içine doğan Aveon’un teknolojiyi etkin kullanan bir şirket olmasının ötesinde bir de teknoloji şirketi kurduğundan bahseden Gül, bu stratejilerle, sigorta sektöründe rekabet avantajı elde ederek acentelerle birlikte büyümeyi hedeflediklerini ifade etti.

 

Söyleşide Aveon Global Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kerim Bağdaş’tan ise AGS servis ağıyla ilgili bilgi aldık. Kasko müşterilerine yönelik hazırlanan AGS hizmet noktalarının özellikle hasar anında müşteri memnuniyetini artırma yolunda önemli rol oynadığını söyleyen Bağdaş, yıl sonuna kadar hizmet noktalarını 250’ye ulaştıracaklarını belirtti.

Sektörde etkin bir şirket olduğunuz için adınızı yeterince duyurduğunuzu düşünsem de yine de sektörün genç denebilecek şirketlerinden olan Aveon Global Sigorta’yı tanıtarak başlayabilir miyiz Kemal Bey?

Teknolojinin sigorta sektörüne taşınması ve entegre edilmesi amacıyla, güçlü ve dinamik bir çalışma ekibi oluşturduk ve dijitalleşen dünyaya ayak uyduran, hatta öncü fikirler sunan bir şirket olmak adına Aveon Global Sigorta olarak faaliyete geçtik.

Geleceğin dünyasını gençler tasarlayacak

Süreçleri tamamen teknoloji çağına uygun, dinamik bir hale getirerek dijital çözümler üretmeyi amaçladık. Bu anlamda da öncü bir şirket olduğumuzu gururla söyleyebilirim. Diğer yandan, genç bir sigorta şirketi olarak birinci plana gençleri koyduk. Geleceğin dünyasını tasarlayacak olan gençlerimize sektörün elverdiği her türlü desteği sağlama yolunda ciddi planlar yaptık ve şu anda da bunları yürütmekteyiz. Ülkemizdeki sigorta algısını değiştirerek sigorta penetrasyonunu artırma yönünde de ciddi yol kat ettiğimizi düşünüyorum. Kasko, Konut, Sağlık Sigortası, Dask gibi en yaygın sigortalardan, teknoloji çağını ilgilendiren yenilikçi ürünlere kadar geniş bir portföyümüz var. Sektördeki büyümeye paralel olarak acentelerimiz için ve acentelerimizle birlikte büyümeye devam ediyoruz.

Aveon Global Sigorta olarak teknoloji ve dijital dönüşümden faydalandığınızı girişimleriniz, işbirlikleriniz ve katıldığınız ulusal ve uluslararası teknoloji organizasyonlarından biliyoruz? Peki, bu alanda sigorta sektöründe yenilik getirecek çalışmalarınız da var mı?

Bu konuda İstanbul Medeniyet Üniversitesi (İMÜ) Teknopark’la olan işbirliğimize değinmek isterim. Tıpkı bizim gibi dijital dönüşüme ve teknoloji çalışmalarına önem veren İMÜ Teknopark ile iyi ilişkiler içerisindeyiz. Genç sigortacılara hitap eden bir Ideathon yarışması düzenleyeceğiz. Geleceğin sigorta dünyasını oluşturmak isteyen tüm üniversite öğrencilerine açık olan bu etkinlikte İMÜ Teknopark ile ortak paydada buluştuk.

Yeni teknoloji şirketi

Bunun yanı sıra, Medeniyet Teknopark’ta yeni bir teknoloji şirketi kurduk. Diliyorum ki ilerleyen zamanlarda hem sektörümüzü hem de toplumumuzu ilgilendiren konularda birlikte iyi işler yapmaya devam edeceğiz.

Kemal Bey, bir sigorta şirketi olarak kurduğunuz bu yeni teknoloji şirketinden biraz daha söz eder misiniz? Pazar stratejisi ve hedefleri nelerdir yeni şirketinizin?

Yeni teknoloji şirketimizle birlikte öncelikli olarak sigorta sektörüne yönelik ürünler ve çözümler geliştirmeyi, ekosistemin önemli bir oyuncusu olmayı hedefliyoruz. Bu hedefler doğrultusunda, öncelikli olarak müşteri ihtiyaçlarını belirleyip onlara özel çözümler sunmayı planlıyoruz. Bu doğrultuda, yapay zekâ ve büyük veri analitiği gibi ileri teknolojileri kullanarak müşterilerin risk profillerini daha iyi anlayacak ve onlara daha uygun fiyatlandırma ve hizmet seçenekleri sunacağız. Ayrıca, dijitalleşme ve mobil teknolojiler üzerine yoğunlaşarak müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkaracak ve müşterilerimizin sigorta işlemlerini kolaylaştıracak çözümler geliştireceğiz. Bu stratejilerle, sigorta sektöründe güçlü bir rekabet avantajı elde ederek pazar payımızı artırmayı ve sektörde önde gelen bir konuma ulaşmayı hedefliyoruz.

Geçtiğimiz aylarda ilk büyük acenteler toplantısı gerçekleştirdiniz. Basın olarak biz de davetliydik ve organizasyonun hayli başarılı ve düşündüğümden de görkemli olduğunu söyleyebilirim. Sizin acentelerden toplantıyla ilgili aldığınız tepkiler nasıl oldu?

2024 Acenteler Toplantısında Aveon Global Sigorta’nın global gücünü ve tüm ekibini acente ve iş ortaklarımızla buluşturduk. Heyecanla ve merakla Kıbrıs’a gelen acentelerin şirketi uçtan uça tanıma istekleri bizi son derece mutlu etti. Başarılarımızın acenteler nezdinde tam puan almasından mutluluk duyduk. Acentelerin üretim ve proje üretme konusunda ekiplerimizin kapısını bundan sonra daha sık çalacağından da eminim. Son olarak Aveon Global Sigorta olarak toplantıya gösterdikleri ilgi için acentelerimize bir kez daha teşekkürlerimizi sunarız.

Kemal Bey teşekkür ederiz. Müsaade ederseniz, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcınız Kerim Bağdaş’a bir iki soru sormak isterim. Kerim Bey AGS servis ağlarının birçok ile yayıldığını görüyoruz. Hasar hizmeti veren bu hizmet noktalarıyla ilgili sizden detaylı bilgi alabilir miyiz?

Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kerim Bağdaş

Şirketimiz yenilikçi, teknolojik ve müşteri odaklı uygulamaları sürekli olarak geliştirmekte ve acenteler aracılığıyla avantajlı ürünleri müşterilere sunmaktadır. Bu kapsamda kasko sigortası müşterilerimize hasar yaşamaları durumunda hızlı, kolay, ihtiyaca yönelik bir hizmet sunmak hedefiyle oluşturduğumuz AGS servis ağlarımız Türkiye genelinde ciddi ilgi gördü. Biz de bu ilginin karşılığını vermek amacıyla yıl sonunda hizmet noktalarımızı 250’ye çıkarmayı kendimize hedef olarak belirledik. AGS hizmet noktalarımız, özellikle hasar anında müşteri memnuniyetini artırma yolunda önemli bir rol oynuyor. Gerçek hasar ekspertizlerinin yapılması, hasar süreçlerinin kısaltılması ve gereksiz parça değişiminin engellenmesi gibi konular da ana gündemimizde ve AGS servislerimiz bu açıdan önemli avantajlar sunuyor.

Sigorta şirketleri ve Aveon Global özelinde hasar yönetimini daha başarılı kılmak ve müşteri memnuniyetini üste taşımak için neler önerirsiniz?

Hasar yönetimini geliştirmenin birden çok adımda mümkün olduğunu söylememiz gerekiyor. Dijital süreçler geliştirerek sigorta işlemlerinin hem daha hızlı hem de daha etkili bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayıp sigortalıya daha dinamik bir hizmet sunulmalıdır. Ayrıca geri dönüş sürelerinin kısaltılmasıyla şeffaf bir iletişim sağlayarak bütün hasar süreçlerinde sigortalıları da dahil etmek, hasar yönetimini daha etkili kılacaktır. Ayrıca müşteriye özel programlar hazırlayıp özel teklifler sunarak onların memnuniyetini daha da artırabiliriz.                           

Şirketin bu yılki hedef ve beklentileri

2024 yılında acente sayımızı 2000’in üzerine çıkarmak, üretimlerimizi büyük ölçüde artırmak, yeni sigorta ürünleriyle topluma faydalı olacak noktalarda Aveon Global Sigorta olarak yer almak istiyoruz. Bu konuda işbirliklerine ve özel projeler geliştirmeye açığız. Diliyorum ki iş ortaklıklarımızı daha da üst seviyelere çıkararak, iş ortaklarımızla ve acentelerimizle birlikte büyüdüğümüz, daha da büyük başarılara imza attığımız bir yıl olur.