“Nice 75 yıl daha acentelerimizle birlikte yürümek istiyoruz”

MAPFRE Sigorta’nın Türkiye’deki 75’inci yılında düzenlediği acenteler toplantısında konuşan Genel Müdür Erdinç Yurtseven, Türkiye’nin MAPFRE Grubu için çok önemli olduğunu söyleyerek, nice 75 yıl daha acentelerle birlikte yürümek istediklerinin altını çizdi.

MAPFRE Sigorta 75’inci yılında acenteler toplantısını “Yarınlar Bizimle Parlar” mottosuyla Antalya Kaya Palazzo Otel’de düzenledi. Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü Belma Şahin Alçıcı’nın sunduğu programda açılış konuşmasını yapan Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Nazan Somer Özelgin, uzun vadeli başarı için acentelerle birlikte yürümenin önemini vurguladı.

MAPFRE Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Nazan Somer Özelgin

Daha sonra sunumunu yapmak üzere sahneye çıkan Genel Müdür Erdinç Yurtseven, bir sigorta şirketi için güven, etik ve dürüstlüğün olmazsa olmaz değerler olduğunu belirterek sözlerine başladı. Konuşmasının devamında MAPFRE Grubu’nu tanıtan Yurtseven şunları söyledi: “Grubumuz 38 ülkede 31 bin çalışanla hizmet veriyor. Yüzde 70 hissesi Fundacion MAPFRE’nin. Avrupa’da ilk on sigorta grubu arasında olan MAPFRE’nin 30 milyondan fazla müşterisi ve 80 bin aracısı bulunuyor. Gruba bağlı MAPFRE Re de uzun yıllardır Türkiye’ye destek veren dünyada 18’inci sırada olan, saygın bir reasürans şirketi.”

Grup Türkiye’yi önemsiyor

Yurtseven MAPFRE Türkiye ile ilgili olarak ise şu bilgileri verdi: MAPFRE Sigorta’nın 2023 Fitch Ratings finansal güçlülük notu AA+. Bunu çok önemsiyoruz, her yıl değerleme almaya devam edeceğiz. MAPFRE Grubu içinde 25 sigorta şirketi var, biz sekizinci sırada yer alıyoruz. 2022 hariç tüm yıllarda bilançoda artı yazdık ve birçok yılda Gruba kâr payı ödedik. MAPFRE Grup Başkanı geçen sene 6 Şubat depreminden depremden sonra ülkemizi ziyaret etti, bu eylülde de gelecek. Bu, grubun Türkiye’yi ne kadar önemsediğinin göstergesi.”

MAPFRE Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven

Konuşmasının devamında, genel müdürlüğe getirilmesinden bu yana en büyük desteği acentelerden aldığını ifade eden Erdinç Yurtseven, “Hep pozitif geri dönüşler aldım, bunun için teşekkür ederim” dedi.

2024 sigortacılığın çıkış yılı

Yurtseven, ekonomik gidişatın sigortacılığa etkilerini ele aldığı bölümde ise şunları söyledi: “Sigorta tekniği açısından 2022’deki kriz, 2023’te düzelmeye başladı. 2024 sektör ve şirket olarak çok daha iyi performans gösterdiğimiz bir yıl olacak. Mart sonu itibarıyla yüzde 127 sermaye yeterlilik oranı gerçekleştik. 2024 yılında 550 milyon liralık sermaye artışı gerçekleştirdik. Bu artışla beraber sermaye yeterlilik oranımız daha da artacaktır. Kapasite sorunumuz yok, Grup şirketi olan MAPFRE Re istediğimiz kadar kapasite veriyor ama beş kata varan maliyet artışları oldu. Çünkü Grup şirketi olsak da bize ayrıcalık sunmuyorlar. Biz acente yenilemelerini elimizden geldiğince yapmaya çalıştık. Son olarak sizlerden isteğim, ekibin bir parçası olarak bizi tamamlamanız ve desteğinizi eksik etmeden nice 75 yıllarda bizimle beraber yürümeniz.”

Yurtseven’den sonra söz alan Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, belirsizliklerin arttığı ortamda tehditlerin de arttığını söyleyerek, “Güvendiğiniz şirketlerle çalışma zorunluluğunuz var. İki şirket yerine 20 şirketten teklif alarak yeteneğimiz arttı diyoruz ama bir noktadan sonra bu yetenek sürdürülebilir olmaktan çıkıyor. Bunu trafik ve kaskoda görüyoruz” dedi.

İlk üç ayda 104 bin yeni müşteri

MAPFRE Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe

Türe konuşmasının devamında şunları kaydetti: “804 bin müşterimiz var. İlk üç ayda 104 bin yeni müşteri kazandık. Mart ayı itibarıyla müşterilerimizin yüzde 81’ini elimizde tutmuşuz. 2024’ün ilk dört ayında 530 milyon liralık net kâr elde ettik. 2023 toplam kârımız ise 723 milyon lira. Sizi yakından ilgilendiren tüm branşlarda büyümemiz pazarla paralel ya da pazarın üzerinde. Sağlık branşında sektörde üretim ve prim adedi birbirine paralel ilerlemiyor. Özel sağlık adedi düşerken tamamlayıcı sağlık artıyor. Özel sağlık adet bazda 2023’te %3,4 daralmış, özel sağlık ise %14 artmış. Bu bir risk. Hastaneler daha yüksek fiyattan hizmet verecekler. Herhangi bir branşta daha çok büyüme hedefimiz yok. Branşlarda ayrım da yapmıyoruz. Müşteri şirkette uzun süre kalırsa memnuniyet artıyor, hasar prim düşüyor ve daha fazla poliçe alıyor. Müşterinin bu davranış biçimini hatırınızda tutmanız önemli.”