Brand Finance Insurance 100 2024 raporu, Çinli sigorta devlerini bir kez daha küresel sigorta sektörünün ön sıralarına yerleştirdi. Rapora göre Ping An, %4’lük marka değeri artışıyla 33,6 milyar dolara ulaşarak liderliğini sürdürüyor.
Yakından takip eden China Life Insurance ve CPIC, sırasıyla 17,5 milyar ABD dolarına ve 15,3 milyar ABD dolarına yükselen marka değerleri ile ilk beşteki yerlerini güvence altına aldı.
Almanya’dan Allianz ve Fransa’dan AXA , üst sıralarda dikkat çeken bir karışımla ikinci ve dördüncü sıradaki yerlerini başarıyla korudu. Özellikle Allianz’ın marka değerinde %17 artışla 24,6 milyar ABD dolarına ulaşan kayda değer bir artış görüldü. AXA da %4 artışla 16,6 milyar ABD dolarına ulaşan bir büyüme kaydetti.
2024’ün en güçlü sigorta markası
Raporda ayrıca Hindistan Hayat Sigortası Kurumu’nun (LIC) marka gücü endeksi puanı 88,3 ile sektörün en güçlü markası seçildiği ortaya çıktı. 9,8 milyar ABD Doları tutarındaki istikrarlı marka değeri ve AAA notu güçlü marka değerinin altını çiziyor.
Cathay Hayat Sigortası ve NRMA Sigorta (NRMA) da önemli marka güçleri nedeniyle öne çıktı. Sigorta sektöründeki dinamik değişimleri vurgulayan Avustralya’dan NRMA ve Danimarka’dan Tryg, raporun en hızlı tırmanıcıları olarak ortaya çıktı; marka değerlerinde önemli artışlar olduğunu gösterdi ve sigorta sıralamasında hızlı ilerleme potansiyelinin sinyalini verdi.
Sürdürülebilirlik Algı Endeksi lideri Allianz
Raporun yeni bir boyutu olan Sürdürülebilirlik Algı Endeksi, sürdürülebilirliğin marka değerleri üzerindeki finansal etkisini de değerlendiriyor. Allianz, bu yılki endeksin en yüksek Sürdürülebilirlik Algı Değeri ile 3,7 milyar ABD Doları ile zirveye yerleşti; bu, etkili sürdürülebilirlik iletişimleri ve çabalarının göstergesidir. Raporun bu bileşeni, sigorta sektöründe marka değerinin ve algısının artırılmasında sürdürülebilirliğin artan önemine vurgu yapıyor.