AcnTURK Sigorta acenteler buluşması “Akıl, Cesaret, Nitelik” başlığıyla Kıbrıs’ta gerçekleştiriliyor. Şirket yöneticilerinin acentelere seslendiği toplantıda AcnTURK Sigorta Genel Müdürü Murat Dişci ve Yönetim Kurulu Başkanı Murat Büyükçelebi sahne alarak sektöre ve Şirkete dair gelişmeleri değerlendirdi. İlk konuşmacı olan Murat Dişci, pandemi sonrasında oluşan enflasyonla oluşan yeni sigortacılık dönemini analiz ederek şunları söyledi: “Bu dönemde daralan teminatlar oldu. Satış sonrası hizmet sorunları da oldu. Yükselen teminat daralan teminat sarmalının sigortacılığa birtakım etkileri oldu. Kasko piyasası yüzde 20 daraldı. Bazı müşteriler sigorta yaptıramıyor. Geçtiğimiz yılki poliçe adedini bulamıyoruz. Türkiye’deki sigortacılık piyasası daha kırılgan. Sigortacılığın itibarı risk altında, bu çözülmesi gereken bir sorun. Acenteler bir yıl sonra astronomik fiyat gelebilir endişesini yaşıyor. Acentelik mesleği de dijital sigortacılığın riski altında. Bunu iyi anlamak lazım. Yeni kuşak mobil kullanıyor diye acente devreden çıkacak deniyor. Acentenin olmadığı yerde müşteri de risk altındadır. Acentelik mesleğinin devamı bizim sıkı sıkı tutunmamız gereken bir durumdur. Yeni jenerasyon da sıkı tutmalıdır.”
“Acentesiz müşteride güven oluşmaz”
Komisyon ödendiği için fiyatların yüksek olduğunun söylendiğini de belirten Dişci şöyle devam etti: “Acaba acentesiz olsa hizmet verilebilecek mi? Mevcut ürün politikasıyla acenteyle müşteri arasında güven tesis edilemez. Klozlarda bazı niyetlerin gizlendiği poliçelerle bu güven tesis edilemez. Gerçekten vereceğiz ya da vermeyeceğiz. Bu fiyat politikası da müşterinin güven oluşturmasını sağlamaz. Acente olarak komisyonun arttığını düşünüyorsunuz ama hayat da pahalılaşıyor. Gelir artmıyor aslında. Ayakta kalmak için daha fazla komisyon gelirine ihtiyacı var acentenin. Satış sonrasındaki bu hizmet kalitesiyle güvene dayalı bir müşteri ilişkisi kurulamaz.”
“Acente yüzde 50 daha fazla kazanmalı”
Dişci, çok sayıda acentenin mesleğe sahip çıkmak için harekete geçip 2020’de bu şirketi kurduğunu hatırlatarak, “2022’de ilk poliçe düzenlendi. O günden itibaren söylediğim sorunlara çözümler uyguladık. Acente gelirini doğrudan arttırdık ve daha da arttıracak adımlar attık. Acente yüzde 50 daha fazla kazanmalı ve üretimdeki acente oranı yüzde 80 olmalı. Biz sigorta sektörünü değiştirmeye çalışıyoruz, rekabetle işimiz yok. İşimiz sigortacının sigortacılığı yapmak şeklini değiştirmek. Biz Türkiye’nin en iyi sigortacılık hizmeti veren sigorta şirketi olmak istiyoruz. Misyonumuz en tatminkar hizmeti en hızlı, sürdürülebilir vermek. Vizyonumuz bireysel ve küçük müşteriye, kobilere yenilikçi ürünlerle ulaşmak. Teknoloji projelerine de yatırımı sürdürüyoruz” dedi.
Trafikte poliçe kesmeye hazır
Murat Dişci 2023 yılına AcnTURK açısından değerlendirerek konuşmasını şöyle tamamladı: “Deprem hasar dosyalarını en hızlı kapatan şirketlerden biri olduk. Vatandaşların cebini rahatlatmak için çözümler sunduk. Acentelerimize en yüksek oranlarda komisyon verdik. Yeni gelir alanları geliştirerek onların yanında olduk. Bizim gündemimizde sıralama yok, daha iyi ürün ve hizmet vermek var. Açık ve net poliçe koşulları ve ürünlerde daha yüksek standartlar olacak. Fiyat politikası tutarlı olacak. Verimlilik esaslı, müşteriyi ödüllendiren iadeli poliçelerle fark yaratacağız. Rekabet bizim için teferruat. Yine piyasayı şaşırtacak dört yeni ürün çıkaracağız. Hizmet standardımızı daha da yükselteceğiz ve AcnTürk markamıza yatırım yapacağız. Trafik sigortasında da ruhsat başvurumuz var ve poliçe kesmeye hazırız.”
Dişci’den sonra acentelere seslenen AcnTürk Yönetim Kurulu Murat Büyükçelebi ise şirketin kurulma süreci ve sonrasındaki gelişmeleri özetledi: “Şirket kurmaya karar verdikten sonra başımıza gelmeyen kalmadı. Acentelerin sigorta şirketi kurması rahatsız edici bir durum. Tüm acentelerin bize ortak olacağını sandılar. Ortak olanlara zorluklar yaratıyorlar. Sermaye yetersiz, kayyum atandı dediler. Bu kadar yalan, iftira olmaz. Girmediğimiz denetim kalmadı. Bir yıllık şirket, bu kadar denetime konu olur mu! Ama acente akıllıdır, niteliklidir. Bunları bildiğimiz için yıldıramadılar. Ama böyle davranmaya devam ederlerse 16 bin acenteyi de şirkete ortak yaparım. Nedir, anlamakta zorluk çekiyorum? Ama biz bu yolda devam edeceğiz. Onlar öyle yaptıkça köprülere reklamları koymaya devam edeceğiz.”
AcnTürk Sigorta’nın acenteye alternatifler yarattığını söyleyen Büyükçelebi acentelere yeni ürünleri anlattı: “Kaza yaparsan öde sigortası, esnek muafiyetli kasko aslında. Biz onu iyi paketledik, kullandığın kadar öde diyoruz. Kaskoda ömür boyu hasarsızlık teminatı sektörde olmayan bir teminat. Her ay 20 araç alarak ikame araz filomuzu genişletiyoruz. Pert şirketi kurduk ve araçları kendimiz alıp sizi rahatlatacağız. Buradan araç da satın alabileceksiniz.
Bunların yanı sıra kişisel koruma kalkanı sigortamız yenilikçi bir ürün ve herkesin ihtiyacı olan ne varsa içinde var. Findeks paketi, emniyet sorumluluk, tehlikeli hastalık ve antivirüs paketi gibi teminatlar var. Her vatandaşın cebinde olması gereken bir ürün. Komisyon oranı da yüksek, hepinizin satabilmesi için dizayn ettik. Kişisel verileri koruma sigortası da her vatandaşın sahip olması gereken bir sigorta.
Sağlıkta paylaşımlı aile sigortası çıkarttık, ortak limit var. Limitsiz TSS ve TSS 1 yatarak ürünlerimiz de yenilikçi. Konutta da eksiksiz sigortası yenilikçi bir ürünümüz. Sigortalının evi sel ya da depremde yıkılıyorsa gerçek maliyet neyse onu veriyoruz. Bu büyük bir olay. Hiçbir problem yaşamdan konut sigortası yapabileceksiniz. Hem kasko hem sağlıkta prim iadesi alabileceksiniz. Sağlıkta 64 yaşın üstünü de sigortalıyoruz, sektörde verilmeyen b12 ve d vitamini de veriyoruz.”
Acentelere tanıdıkları portföy mülkiyeti hakkını da hatırlatan Büyükçelebi, “Resmi olarak bu hakkı garanti altına aldık. Sözleşme sonlanırsa biz size portföyünüzü vereceğiz, bu güvenceyi sağlıyoruz. Lütfen, müşteri bilgilerini doğru girmenizi istiyoruz sizden. Endişelerinizi biliyoruz ama bu sayede hasarda daha kolay iletişim kurup daha iyi hizmet veriyoruz. Ayrıca, sizin partajınızdan geçirip çapraz satış yapabileceğiz ve oturduğunuz yerden para kazanacaksınız. Hasar prim oranından dolayı acentelik sözleşmesini sonlandırma da yok bizde. Siz istediğiniz kadar biz sizinle çalışacağız” dedi.
“Prim iadesini müşterinize anlatın”
Yakında doğu ve güneydoğu Anadolu bölgesi için Van’da temsilcilik açacaklarını da bildiren Büyükçelebi şirket olarak acentelerinden beklediklerini ise şöyle aktardı: “Portföyünü yöneten bir acente istiyoruz. Müşterisini tanıyacak. Elinden geldiğince kârlı olmaya çalışacak. Müşterinin ne olduğunu çok iyi biliyorsunuz. En iyi hizmet veren acente yapısı olmasını istiyoruz. Prim iadesini konuşmuyorsunuz müşteriyle, ocaktan itibaren prim iadeleri sigortalının cebine girecek. Bunları anlatmanızı istiyoruz. Tahsilat konusunda da hassas olmanızı bekliyoruz. Ofisi, fiziki koşulları, teknolojisi ve giyimi kuşamı, müşteriye yaklaşımıyla Şirketi en iyi biçimde temsili etmenizi bekliyoruz.”
Markalaşma ve bilinirlik açısından her türlü girişimi yaptıklarını da söyleyen Büyükçelebi sözlerini şöyle tamamladı: “Böylece biz göz önünde olmaya hep devam edeceğiz. BES ve hayat sigortalarında Garanti BBVA Emeklilik’le işbirliğimizin lansmanını yakında yapacağız. Oradan da size iş yazabilecek ortam yaratacağız. Üretim ve kârlılık hedeflerine ulaşan arkadaşlarımıza araç bile vereceğiz. Seyahat ödüllerimiz üç ayda bir devam edecek. Acente teknik personelleri de çok önemli bizim için. Komisyon, seyahat ve eğitim ödülleri vereceğiz. Teknik Club’la onları daha fazla motive etmeye çalışacağız.”