“Eğer topluma aynı zaman diliminde, aynı mesajlar, düzenli olarak verilir, aksiyon planları hazırlanarak medyadan yerel yönetimlere kadar geniş bir paydaş grubuyla beraber hareket edilirse sigorta kavramı zihinlerde daha çok yer edinebilir. Bu noktada iyi bir eylem planıyla her yerde, aynı zaman diliminde yapılacak benzer tanıtımların, duyuruların, sosyal aktivitelerin dikkat çekiciliği ve zihinlerde bırakacağı izin daha fazla olacağı kesindir.”
****
Tam 12 yıl önce Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün önerisi ile Mayıs ayının son haftası “Sigorta Tanıtım ve Bilinçlendirme Haftası” olarak ilan edildi. O günden beri farklı etkinliklerle kutlanan bu hafta, sigortaya dikkat çekmek, farkındalık yaratmak, sigorta bilincini güçlendirmek ve sigorta kültürünü oluşturmak için bir fırsattır.
Günümüzde sigorta dendiğinde akla elektrik sigortası, SSK ve Bağ-Kur gelmese de halen trafik sigortası ceza yememek için, seyahat sigortası vize almak için yaptırılabiliyor. Yine de öğreniyoruz. Örneğin deprem sigortasını öğrendik, kaskoyu biliyoruz, eğitim sigortası kabul görmeye başladı. Tamamlayıcı sağlık sigortası ve bireysel emeklilik sistemi (BES) hakkında fikrimiz var. Ferdi kaza veya ölüm sigortası krediler sebebiyle biliniyor. Bu bilinirliği pekiştirmede emeği geçen sigorta şirketlerinden Birliğe, acentelerden bankalara, Bakanlık’tan gönüllü kuruluşlara kadar herkesi kutluyorum. Çünkü, sponsorluk, reklam, yarışma gibi faaliyetler bilinirliği pekiştiriyor. Bu hafta da sektördeki tüm resmi, özel, gönüllü kurum ve kuruluşların bu ve benzeri faaliyetlerini Sigorta Haftası tarih aralığını dikkate alarak düzenlemesini isteyen bir anlayışla kutlanmaya başlandı. Bu noktada iyi bir eylem planıyla her yerde, aynı zaman diliminde yapılacak benzer tanıtımların, duyuruların, sosyal aktivitelerin dikkat çekiciliği ve zihinlerde bırakacağı izin daha fazla olacağı kesindir.
12 yıl boyunca sigorta haftasında orijinal birçok farklı çalışmaya imza atıldı. Şöyle bir düşünün; 2012 yılında Sigorta Haftası sektör temsilcilerinin yürüyüşüyle başlamıştı. Elde balonlar, yürürken çevredeki kişilere sigorta tanıtım kitapçıkları dağıtmıştık. 2013 yılında İstanbul’daki basketbol, bowling yarışmaları, Sakarya’da TARSİM’in organize ettiği Sigorta Şenliği, 2014 yılında TÜSİAR, BASİAD ve SADER derneklerinin ortak ağaç dikme etkinliği, SEGEM Resim Yarışması, 2016 yılında SAB’ın türk müziği korosu konseri akıllarda kalan değişik faaliyetlere örnektir. 2019 yılında sektör temsilcilerinin TSB önderliğinde bir araya gelerek farkındalık, süreklilik, çeşitlilik ve katılımcılığın artması için çalışma yapması önemli bir adımdı. Sadece sigorta şirketleri değil sektörel ve ulusal medya, asistans şirketleri, sigorta akademisyenleri ve öğrencileri hatta insan kaynakları yöneticileri, bireysel, kurumsal müşteriler, tüketici dernekleri, bir diğer ifadeyle sigorta günlük yaşantımızın bir parçası olduğu için, ilgili her kesimi kucaklayacak şekilde temsilciler davet edilmeli haftanın kutlamalarına…
Yine 2019 ‘da TSB’nin Sigorta Haftasına yönelik “Risk Varsa, Sigortası da Var” sloganıyla başlattığı farkındalık kampanyası kapsamlı bir çalışma örneğidir. O yıl toplantılarda “İklim Değişikliği ve Doğal Afet Riskleri” , “Yaşlanma Olgusu; Yaşlılıkta Bakım ve Tamamlayıcı Emekliliğin Önemi” konuları tartışılmıştı. Yani Sigorta Haftası’nda güncel konular derinlemesine incelenmektedir. Sektör temsilcilerinin kutlama mesajlarını da atlamamak gerekir. Bir bayram kutlaması havasında sigortayı hedef kitlelerine hatırlatıyorlar. Hatta bu haftaya özel indirimli hizmet imkanı sağlanacağını duyurarak sigorta haftasını kutlayan şirketler de olmuştu. Geliyoruz 2022 yılına; Şanlıurfa Acenteler Derneği’nin bilboardlarda tanıtım görselleri yayınlaması, Çocuk Trafik Eğitim parkurunda sigorta bilinci etkinliği yapması yine etkileyici etkinliklerdi. Bu yıl, afetlerin etkilerini azaltmada sigortanın rolü konuşulurken KASİDER iş birlikteliği ile sigortacı kadınlara dikkat çekilmesi de farklı bir zenginlik Sigorta Haftası için…
Eğer topluma aynı zaman diliminde, aynı mesajlar, düzenli olarak verilir, aksiyon planları hazırlanarak medyadan yerel yönetimlere kadar geniş bir paydaş grubuyla beraber hareket edilirse sigorta kavramı zihinlerde daha çok yer edinebilir. Düşünün, Sigorta Haftası’nda her ilde bilboardlarda aynı tanıtım görseli, çocuklara yönelik benzer bilinçlendirme faaliyetleri yapılıyor ve bir sonraki yıl tekrarlanıyor. Ulusal kanallarda Sigorta Haftası’na öncelik veriliyor ya da ulusal bir sigorta kanalı kurulmuş sürekli sigorta yayını yapılıyor. Kısaca sigorta hayatın içinde, bizimle, içselleştirilen bir kavram olsa güzel olmaz mı?
Sigortayı eğitim müfredatına dahil edemedik; o zaman tanıtım, bilgilendirme ve sigorta kültürünü yaratmak için her fırsatı değerlendirmeliyiz. Sigorta Haftası bu anlamda güzel bir fırsattır.
Haftamız verimli ve etkin olsun.