AI, sigorta şirketlerini personel seviyelerini düşürmeye yönlendiriyor

Küresel bir anketin sonuçlarına göre, sigorta şirketlerinin yüzde 62’si son 12 ayda yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerinin uygulanması nedeniyle personelini işten çıkardı.

ABD merkezli bulut teknolojisi firması Rackspace Technology, Amerika, Avrupa, Asya ve Orta Doğu’daki çeşitli sektörlerde BT karar alıcıları ile bir anket yaptı ve sigorta şirketlerindeki yöneticilerden 52 yanıt aldı.

insurancebusinessmag.com’de yer alan habere göre, Rackspace Technology Lideri Jeff DeVerter, “Bir kuruluşu daha kârlı ve verimli hale getirmek için bilgisayarlara veya teknolojiye baktığımızda… Bu kuruluşların bazıları, bazı durumlarda bu işin bir kısmını yapabilmek için dağlar kadar insanı istihdam etti. Eskiden büyük e-tablolarda yapılan, endüstri için bazı özel araçlarda yapılan düşük seviyeli analist işlerinden bazıları, belki şimdi yapay zeka ve makine öğreniminin gerçekten bir işi yapabileceğini görüyoruz. Endişelenmeli misin? Bunu yeniden yönlendirip, vazgeçilmez sektör bilgisine sahip olduğunuzu söylerdim, ancak bugün sahip olduğunuz iş muhtemelen değişecek ve bu yüzden onunla değişmeniz gerekiyor. Sektör bilgisi vazgeçilmezdir, modelleri geliştirmek için gereklidir, ilerlemek ve bu modelleri alıp gelecekte onlardan nasıl daha iyi para kazanabileceğimizi bulmak gerekir.” dedi.

Sigortacılar bir AI yetenek sorunuyla karşı karşıya

Ankete göre, bazı sigortacılar, yapay zeka ve teknoloji kazanımlarının bir sonucu olarak personel sayısını azaltmak istiyor olabilir, ancak yanıt veren katılımcıların yüzde 67’si tarafından belirtilene göre, alandaki yetenek ve beceri eksikliği, şimdiye kadar benimsemenin geldiği “en büyük zorluk” olarak görüldü. Yine de sigorta şirketlerinin yüzde 90’ı, son 12 ayda yapay zeka ve makine öğrenimi iş gücünü büyüttüklerini söyledi.

DeVerter, önde gelen işletmelerin en az beş yıldır teknolojiye baktığını söyledi.

Diğer zorluklar arasında yeni iş kullanım durumlarının olmaması (yüzde 58), algoritma veya model hatası (yüzde 52) ve teknoloji altyapısının olmaması (yüzde 52) yer alıyor.

Ankete katılan sigorta şirketlerinin yüzde 81’i, siber güvenlik için yüzde 63 ve bulut için yüzde 58’e kıyasla artık BT ve iş stratejilerini yapay zeka ve makine öğreniminin yönlendirdiğini söyledi.

Sigortacılar yapay zekadan ne gibi faydalar görüyor?

Rackspace anketine göre sigorta şirketlerinin yarısından fazlası (yüzde 52) AI/ML’den “önemli faydalar” elde ettiklerini söylerken, diğer bir yüzde 23’ü mütevazı faydalar gördüklerini söylüyor. Bu arada, yüzde 25’i söylemek için çok erken olduğunu söyledi.

Sigortacılar faydaları şu şekilde sıraladı:

• Yüzde 81 risk azaltma, iş/müşteri anlayışında artış

• Yüzde 79 artan satışlar

• Yüzde 77 kişiselleştirilmiş pazarlama

• Yüzde 75 artan üretkenlik

• Yüzde 73 artan gelir akışları, işletme maliyetinde azalma

• Yüzde 69 daha iyi müşteri memnuniyeti

• Yüzde 67 daha hızlı kârlılık süresi, daha düşük yeni ürün geliştirme maliyeti, yeni yetenekleri işe alma/işe alma yeteneği

• Yüzde 65 artan yenilik