Deprem sonrası yardımlaşmada teknik arama kurtarma, lojistik ve temel gıda üretim dağıtım sektörleri ne kadar hayati ise bu süreçte sağlıklı ve hızlı haberleşme adına basın-yayın ile iletişim alanı da bir o kadar büyük önem arz ediyor. Afet ile ilgili bilgi ve mesajlara yönelik platformlar arasında sosyal medya ve diğer iletişim araçları hızlı iletişim için önemli bir fırsat sağlayabiliyor. Bilgi dezanformasyonu da yine aynı büyüklükte zararlara yol açabiliyor. Teyitli ve güvenilir haber aktarımı bilhassa böyle dönemlerde çok önemli. Bunda en büyük görev iletişimcilere düşüyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Marka ve İletişim Danışmanı Nesrin Gündüz; yılmadan, araştırarak güvenli haberlerin aktarımı noktasında bilinçlendirmenin önemini vurguluyor…
Deprem sonrasında nakdi ve ayni yardımların yerine ulaştığının takibinde medyaya önemli görev düştüğünün altını çizen Marka ve İletişim Danışmanı, Niş PR Ajans Başkanı Nesrin Gündüz; “İletişimcilerin yaşanan doğal afetlerden sonra dikkat etmesi gereken en önemli nokta, basın organlarını meşgul etmemek adına medya kanallarına gündem dışı içeriğe sahip bülten servis etmemeye özen göstermek. Bu hassas dönemde haberciliğin; başkalarının acılarının davetsiz misafiri olmadan, ama seslerini duyurmak isteyenlere de kulak tıkamadan, hassasiyetle, empati kurmaya çalışılarak yapılması gerekiyor. Afetle ilgili haber ve duyuruların resmi kaynaklardan takip edilerek ve araştırılarak teyit edildikten sonra servis edilmesi dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar arasında yer alıyor. Bunlara özen gösterildiği sürece de sosyal medyada oluşabilecek yanlış bilgi karmaşasına engel olunabiliyor” dedi.
Markalar en doğru şekilde organize edilmeli
Gündüz: “Kurumların bir diğer dikkat edeceği hususlardan biri de bu bölgede bağlı oldukları marka-ihtiyaç yönetimi oluyor. Bu süreçte danışmanlığı yürütülen markalarla iletişime geçilerek markaların afet bölgelerindeki ihtiyaçlara uygun ürünleri tespit edilmeli ve ürünlerin en güvenli şekilde nakliyesinin planlanması gerekiyor. Halkla ilişkilerin markalarını en doğru şekilde yönlendirerek organizasyonun takibini yapması son derece önem arz ediyor. Markalar adına yapılan bağış ve taziyeler konusunda ise reklam refleksinden uzak durarak, kamuoyu vicdanını rahatsız etmeyecek şekilde duyurular yapılması bekleniyor” açıklamasında bulundu.