Sigorta Dünyası’nın 740’ıncı sayısının konuğu Hepiyi Sigorta Acenteler & İş Ortaklıkları Genel Müdür Yardımcısı Burç Özer oldu. Hepiyi’nin kısa sürede sektörün en yaygın acente ağına sahip şirketlerinden biri, belki de ilki haline geldiğini söyleyen Özer, “Logolarının poliçeye basılmasından ek teminatları belirleyebilmelerine kadar acentelere birçok yenilik hayal ederek yola çıktık. Levhaya kaydı olan her acenteyle çalışmaya adayız. Onlara her konuda kolaylık sağlamaya çalıştığımız gibi, üretim baskısı da yapmıyoruz” dedi. Hepiyi Sigorta’nın acentelerine ömür boyu çalışma sözü verdiğini bir manifestoyla ilan ettiğini belirten Burç Özer, Hepiyi ile çalışmamak için hiçbir neden olmadığını söyleyerek, “Vaatlerimizi duyan her acente bize “çok iyi” diyor. Ben de onlara çok iyi değil, Hepiyi diyorum. Bu cümle acentelerimiz arasında yaygınlaşacak gibi duruyor” dedi.
Burç Bey, Hepiyi Sigorta, sektörde performansı merakla beklenen en yeni şirketlerinden biri. Doğan Holding’le yolların nasıl kesiştiğini ve Holdingin sektöre yatırım yapma kararını nasıl aldığını anlatarak başlayabilir miyiz?
Hepiyi Sigorta’nın hikayesi Şenol Ortaç’la başladı. Dijital bir sigorta şirketi projesini hayata geçirmek için büyük yatırımcılarla görüştü Ortaç. Dijital iş yapma deneyimi de fazla olan Doğan Holding, projemizi sigorta sektörünün dijitalleşmesine paralel buldu ve çok hızlı bir şekilde yatırım kararı aldı. Şirket kuruluş aşamasında ruhsat için gereken sermaye tutarı iki kere artırıldı. Gereken sermaye artışını yarım gün içinde tamamladık. Doğan Holding’in yönetim ve yatırım deneyiminin yanı sıra çok güçlü mali yapısı sayesinde bu kadar hızlı aksiyon alabildik. Sermayedarımızdan aldığımız güç, acentelerimizin, müşterilerimizin ve bizim geleceğe güvenle bakmamızın temel anahtarlarından biri. Hepiyi Sigorta Doğan Holding’in sigorta sektöründe dördüncü yatırımı. Uzun zamandır bu kadar büyük bir yerli holding sigorta sektörüne ilgi duymamıştı. Bu ilginin merkezinde olmak bizi hem cesaretlendiriyor hem de bize büyük bir sorumluluk yüklüyor.
Ayrıca Hepiyi Sigorta’nın kurucu yönetim ekibi aynı zamanda Şirketin hissedarı. Hem kendimiz hem de çocuklarımız için bu Şirketi iyi yönetmek ve istikrarlı bir Şirket yaratmak zorundayız.
Ürün yapınızdan bahseder misiniz?
Ürün yapımızı oto branşı üstüne kurduk. Şu anda beş ürünümüz var: Kasko, trafik, yabancı sağlık, seyahat sağlık, tamamlayıcı sağlık. Önümüzdeki dönemlerde de ağırlıklı bireysel ürünlere konsantre olmaya devam edeceğiz. Biz iyi ve deneyimli olduğumuz oto branşı ürünlerinde uzmanlaşmak ve sektörün en iyisi olmak istiyoruz. Buna ilave olarak oto branşında farklı ürünler çıkartmaya ve acentelerimize kazandırmaya devam edeceğiz.
Gelirinizi siz belirleyin!
40 sigorta şirketi varken bir de Hepiyi Sigorta olarak biz girdik piyasaya. Peki acente neden bizimle çalışsın? Bu sorunun cevabı “farklılık”tı ve biz de farklılıklar yaratma hedefiyle yola çıktık. Acentelere şimdiye kadar hiçbir şirketin vermediği taahhütlerle gittik. Acentelerin müşterileriyle çok güçlü iletişimi olduğunu biliyoruz. Bu yüzden acentemiz logosunu poliçenin üstüne basacak, hatta kendine özgü teminat paketiyle poliçeyi hazırlayabilecek. Çünkü müşteri öncelikle acenteyi tanıyor ve ona güveniyor. Kendine özgü teminat paketi nasıl oluyor? Acente sattığı ürünleri müşterisine göre tasarlayabiliyor. Ek teminat ya da hizmetler sunarak kendine özel ürünler yaratabiliyor. Ürünü farklılaştıran ek paketlerden gelecek gelirin neredeyse tamamını acentemize bırakıyoruz. Satışın ekstra zorlaştığı bugünlerde acentelerin kayıplarını azaltmak için standart üstü komisyonlarla ek gelirler sağlıyoruz.
Temmuzun başında gerçek anlamda faaliyetlerimize başladık diyebilirim. Kasım ayında günlük 15 milyon lira prim üretimi yapar hale geldik. Henüz bir tam faaliyet yılını tamamlamamış bir şirket olarak 2022 senesini 1,3 milyar liralık satışla tamamladık. Kaskoda ve trafikte pazar payımız yüzde 5’i geçti.
Çok kısa zamanda çok yaygın bir acente ağına ulaştığınızı söylediniz. Nedir Hepiyi Sigorta’nın gizli formülü?
10 yaşında bir kızım var, Harry Potter’ı çok seviyor ama bizim bir sihir yeteneğimiz, Harry Potter gibi güçlerimiz yok. Ekibe, teknolojimize, deneyimimize inanıyor ve güveniyoruz. Biz bu yola çıkarken neyi farklı yapabiliriz sorusuyla işe başladık. Röportaj: Birant Yıldız Öncelikle, bizim de çok iyi bildiğimiz acentelik tesisi konusundaki zorlukları ortadan kaldırmak için bambaşka bir açılış deneyimi tasarladık.
Sigorta sektörünün en temel dağıtım kanalı olan acenteler, hayat dışında üretimin yüzde 60’ından fazlasını yapıyor. Motor branşları için bu oran daha da yukarılara çıkıyor. Sektörde fiyat rekabeti nedeniyle acenteler birden çok şirketle çalışmak istiyor. Şirketlerin kapısını çaldıklarında önce bir değerlendirme sürecinden geçip çok fazla evrak temin etmeleri gerekiyor. Şirketler toplam üretim için bir hedef vermenin yanı sıra sadece oto yetmez deyip nakliyat, yangın gibi diğer branşlarda da satış yapmalarını istiyorlar. Bu yüzden acenteler çeşitli zorluklar yaşıyor.
Hepiyi olarak bizimle çalışmak isteyen her acenteye kapımızı açtık. İsteyen her acente bizimle çalışabilir, yeter ki TOBB’un verdiği levha kayıt numarasına sahip olsun. Acentelik tesisi sırasında acentelerimizden hiçbir teminat istemiyor, onları değerlendirme süreçlerine tâbi tutmuyoruz. Bizimle çalışmak isteyen her acenteye ömür boyu çalışma garantisi veriyoruz. Bu süre boyunca acentelerimize üretim miktarı ya da ürün çeşitliliği konusunda hiçbir baskı yapmayacağımızı da taahhüt ediyoruz. Tüm bu taahhütlerimizi kurulduğumuz ilk gün bir manifesto ile yazılı hale getirdik ve tüm sektörle paylaştık. Bu manifesto sektörde bir ilktir.
Peki sizce bu manifestonun karşılığını aldınız mı?
Cevabım kesinlikle evet olacak. Hepiyi Sigorta şu anda en yaygın acente ağına sahip sigorta şirketi. Çok kolay bir başvuru platformumuz var. Levha numaranı giriyorsun, vergi levhasını, imza sirkülerini yüklüyorsun ve üç dakika içinde internetten başvurunu yapıyorsun. Başvuru yaptıktan sonra SMS geliyor ve parmağınla imza atıyorsun. Noterden vekalet düzenleyip acenteye kargoluyoruz, sonrası acentenin tescili yapma hızına göre değişiyor. İki günü cumartesi pazar olmak üzere, başvurduğu günden sonra beşinci günde satış yapan acentemiz var.
Yeni bir şirket olarak acente sayınız oldukça hızlı artış göstermiş. Peki ağırlıklı oto branşında hizmet veren bir şirket olarak anlaşmalı servis ağınızın yaygınlığından memnun musunuz?
Henüz bir tam faaliyet yılını doldurmamış bir şirket olmamıza rağmen anlaşmalı servis ağında da gayet yaygın durumda olduğumuzu söyleyebilirim. Bugün 75 ilde, 58 markada, 914’ü yetkili servis olmak üzere 1500’ü aşkın anlaşmalı servisimizle hizmet veriyoruz. Bu sayıyı daha da artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Hasar anında acentelerimizi de müşterilerini de yalnız bırakmayacağız.
Hepiyi Sigorta 2022 yılını nasıl geçirdi?
2023’e dair hedefleriniz neler? İlk acentemizi 15 Haziran’da açtık. Haziran ısınma turlarıyla geçti. Temmuzun başında gerçek anlamda faaliyetlerimize başladık diyebilirim. Kasım ayında günlük 15 milyon lira prim üretimi yapar hale geldik. Henüz bir tam faaliyet yılını tamamlamamış bir şirket olarak 2022 senesini 1,3 milyar liralık satışla tamamladık. Üretimimizin büyük kısmını, çoğunluğu motor branşlarında olmak üzere, son üç ayda yaptık. O yüzden toplam prim üretiminde sektörde çok yukarıda görünmesek de pazar payımız kaskoda yüzde dördü, trafikte yüzde beşi aştı. Kaskoda sektör liderinin yüzde 12 pazar payı olduğu düşünüldüğünde, birkaç ayda geldiğimiz pazar payı bize gelecek için umut veriyor 2023 yılında içimizden geçen, 5 milyar liralık üretimle ilk 10 şirket arasında yer almak.
Geçtiğimiz sene Kasko-Trafik fiyatları çok yükseldi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Yakın zamanda fiyatlarda düşüş olur mu? Evet, fiyatlar yükseliyor ama fiyatların yükselmesinin sebebi sigorta şirketlerinin kârını yükseltmek istemeleri değil. Araçların değeri çok yükseldi. Fiyatlar iki üç katına çıkarken kasko primleri de yükseldi. Bir süre daha rekabetten dolayı fiyatların düşeceğini düşünmüyorum. Sigortacılar olarak biz aslında zamanı fiyatlıyoruz. Bir sene içinde kaza yapma olasılığını hesaplayıp primi tespit ediyoruz. Seneye temmuz ayında doların kaç lira olacağının cevabı hiç kimsede yok. Bu sorunun cevabını bulamadığımız sürece temmuz ayında kaza yapan bir arabaya takacağımız tamponun fiyatını da bilemiyoruz. Dolayısıyla, evet, rekabet artıyor sigorta sektöründe, hareketlenme var ama belirsizlik sürdüğü için ben önümüzdeki üç-dört ayda fiyatların geri geleceğini pek sanmıyorum. Bir süredir kur stabil olduğu için belki fiyatlar sabit kalabilir. Ama bugün 18’lerde dolaşan dolar kuru altı ay sonra 20 mi olur yoksa 27 mi, bunu kimse bilemiyor. Bu sorunun cevabını bulamadığımız sürece fiyatlar düşmez. Bu rekabet ürün çeşitliliğini artıracaktır. Biz de hem acentelerimiz hem de müşterilerimiz için oto branşında ürün yelpazemizi genişleteceğiz. Acente ağında iyi, ürün yelpazesinde iyi, komisyon gelirinde iyi… Kısaca Hepiyi!