Sigorta sektörünün 2022 yılında jeopolitik istikrarsızlık, devam eden Ukrayna-Rusya savaşın, yükselen enflasyon ve küresel ekonomilerdeki resesyon nedeniyle olumsuz etkilendiğini belirten Generali Sigorta Genel Müdürü ve CEO’su Sylvain Ducros, 2023 yılının genel görümünün daha olumlu olduğunu söyledi.
Geride bıraktığımız yılın ardından sigorta şirketlerinin tepe yöneticilerinden geçmiş yıl değerlendirmeleri ile yeni yıl beklentilerine ilişkin açıklamalar geliyor. Generali Sigorta Genel Müdürü ve CEO’su Sylvain Ducros da 2022 yılı özelinde sigortacılık sektörünü ve sektörü etkileyen dinamikleri değerlendirerek 2023 yılına dair öngörülerini de paylaştı.
Ducros, pandemi ve sonrasında devam eden süreçte küresel ve yerel olarak çok sert rekabet koşullarının hâkim olduğunu ifade ederek ve bunun Türk sigorta sektörünü yakından etkilediğini ve 2022 yılındaki toparlanmayı da zorlaştırdığını söyledi. Birçok kişinin gelirlerinde ve satın alma güçlerinde düşüş yaşadığını hatırlatan Ducros, “Bu yeni ekonomik tabloya paralel olarak müşterilerin satın alma davranışlarında temel ihtiyaçlarını öne çıkaran ve bütçelerini gözeten bir yaklaşımın kendisini gösterdiği bir değişim yaşadık.” dedi.
2022 yılında sigorta fiyatlarının yukarı yönlü hareketinde iki faktörün etkili olduğunun altını çizen Ducros, “Bunların biri enflasyon, diğeri de pozitif marjları geri getirmek ve pandemi nedeniyle gelen sokağa çıkma yasaklarından sonra hasar frekansındaki artışı karşılayabilme ihtiyacı. Tüm bu fiyat değişikliklerine rağmen, 2022 yılının sigorta sektörü için oldukça zor bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Nitekim bu fiyat artışları, 2021 yılı poliçelerinin yarattığı negatif marjın tam olarak dengelenmesini sağlayamamış, artan ücretlerin de etkisiyle satın alma gücünü etkileyerek sigorta harcamalarının bir kez daha gözden geçirilmesi sonucunu doğurmuştur.” açıklamalarında bulundu.
Modüler ürünlerimiz arttı
2022 yılında dijitalleşmeye duyulan ihtiyacın bir kez daha teyit edildiğini aktaran Ducros, “Ürünlerin kişiselleştirilmesine yönelik bir tüketici eğilimi de kendisini gösterdi. Müşteriler, artan fiyatlar neticesinde ihtiyaçlarını daha dikkatli bir şekilde gözden geçirmeye başladı ve tam fiyattan tam teminat almak yerine, ihtiyaçlarına ve bütçelerine uyarlanmış belirli teminatları tercih etmeye başladılar. Generali Sigorta olarak bu noktada mevcut modüler ürünlerimiz olan Ekmek Teknem, Süper Evim ve Benim Kaskom’da iyi bir performans grafiği yakaladık. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına daha fazla hitap edebilmek adına modüler kasko ürün yelpazemizi farklı seçenekler ve ekonomik avantajlarla geliştirdik. Temel ürün tekliflerimizin (kasko, KOBİ ve konut) yanında tamamlayıcı sağlık ürünümüzü başarıyla yeniden piyasaya sürdük.” diye konuştu.
2023 daha ılımlı bir yıl olacak
2022 yılının Türk sigorta sektörü için zorluklarla geçen bir yıl olduğuna dikkat çeken Ducros, 2023 yılının 2022 yılına göre daha olumlu geçeceğini düşündüğünü söyleyerek “Öncelikle 2021 yılında düzenlenen poliçelerin 2022’deki etkisine kıyasla daha olumlu seyredeceği yönünde bir öngörümüz bulunuyor. Ayrıca ekonomiye ilişkin öngörüler de daha pozitif bir seyir izliyor. Fiyatlar enflasyonla birlikte artmaya devam edecekse dahi, bu etki geçtiğimiz yıldan çok daha ılımlı olacaktır. Türk sigorta pazarına yeni oyuncular da girmeye devam ediyor ve şiddetli bir fiyat rekabeti kendisini gösteriyor. Ancak piyasadaki oyuncuların 2022’nin getirdiği yeni ekonomik koşullara uyum sağlamaya ağırlık vermesiyle aradaki farkın daralmasını bekliyoruz.” dedi.
İnsani dokunuşu kaybetmeden iş süreçleri basitleştirilmeli
Sigorta sektörünün, acenteleri ve müşterileriyle ilişkileri ve faaliyetlerinde insani dokunuşu yitirmeden iş süreçlerini basitleştirecek bir yaklaşımla görevleri otomatikleştirmeye ve robotlaştırmaya devam etmesi gerektiğini dile getiren Ducros, “Ürünleri kişiselleştirme yönündeki trend ve müşterilere sunulan seçeneklerle birlikte acentelerimizin danışmanlık rolü önem kazanacak. Çünkü müşterilerin yönlendirme ve eğitime duydukları ihtiyaç artmaktadır. Müşteriler paralarının karşılığını almak ister. Bu nedenle hizmet kalitesi karar verme süreçlerinin kritik bir bileşeni haline geliyor. Hizmet kalitesine odaklanmamız, modüler tekliflerimiz ve yenilenen web sitemiz öngörülerimize paralel attığımız adımlar arasında öne çıkanlar.” ifadelerini kullandı.
Dijital dönüşümde acentelerimizin yanındayız
Acente ağındaki gelişmelere de değinen Ducros, dijitalleşmenin bu alanda öne çıkmayı sürdüreceğini belirterek “Acente ağımızdan aldığımız veriler ve geri bildirimler ışığında tasarlanan modüler ürün gamımızın, 2023 yılında acentelerimizin büyümelerini desteklemek bağlamında büyük avantaj sağlayacağına inanıyoruz. Acentelerimizin dijital dönüşümünü desteklemeye yönelik çabalarımızı sürdürmeye ve hızlandırmaya kararlıyız. Acentelerin müşterileri için giderek artan ölçüde danışmanlık rolüne büründüğü bir ortamda, ürün ve hizmetler konusunda ortak stratejileri hayata geçirmek ve yakın iş birliği hayati önem taşımaktadır. Bu nedenle ömür boyu ortaklık stratejimiz hiç bu kadar anlamlı olmamıştı. Birlikte 2023’te fark yaratmanın yolunu açtık.” dedi.