Londra merkezli veri platformu CitizenMe ve insurtech Sprout.ai tarafından İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, sigorta müşterileri tazminat taleplerinin günler içinde değil saatler içinde çözülmesini istiyor
insurtechdigital.com‘da yer alan habere göre, daha hızlı hizmetlere olan talep, hâlâ eski teknolojiye güvenen yerleşik sigortacılara, en ileri sigortacılık hizmetleri sağladıkları hizmetleri yükseltmeleri için baskı yapıyor.
Rapor, hasar mutabakat alanında daha fazla otomasyon talebini araştırıyor ve beş müşteriden birinin (yüzde 21) taleplerinin saatler içinde çözülmesini istediğini ve 18 ila 24 yaşındakilerin yüzde 100’ünün ise bir hafta içinde çözülmesini beklediğini gösteriyor.
Sprout.ai, pazar araştırmasının bir parçası olarak veri analizini gerçekleştirdi. Insurtech, sigorta sektörü için uçtan uca hasar otomasyon teknolojisi çözümü. Sprout.ai, müşteriler için talep sürecini otomatikleştirmek için çığır açan yapay zeka ve veri odaklı ürünler geliştiriyor ve Zurich UK dahil olmak üzere büyük sigortacılarla ortak çalışıyor.
Sigorta teknolojisi girişimi, güçlü bir endüstri itibarına sahip ve sigorta şirketlerinin talepleri 24 saat içinde çözmesine yardımcı olmak için yapay zekayı kullanıyor. 2022 yılının Mayıs ayında, Octopus Ventures liderliğindeki A Serisi turunda da 11 milyon ABD doları topladı. Ayrıca 2020’de Amadeus tarafından tohumla finanse edildi.
Veriler, sigorta tazminat taleplerinin çoğunun çözülmesinin hala iki haftadan uzun sürmesi nedeniyle, müşteri beklentileri ile sigorta hizmetleri arasında önemli bir eşitsizlik olduğunu gösteriyor. Yanıt verenlerin yüzde 43 gibi büyük bir oranı, taleplerinin karara bağlanması için iki haftadan fazla beklemeleri gerektiği belirtildi.
Sprout.ai araştırmayı CitizenMe ile işbirliği içinde yürüttü ve son 24 ayda birden fazla sigorta branşında sigorta poliçesi satın almış 1000’den fazla tüketiciyle gerçekleştirildi. Çalışma, dijital öncelikli hizmetlerin benimsenmesine yönelik önemli bir eğilim gösteriyor.
Çalışmaya göre yalnızca geleneksel markalardan satın alan müşterilerin yüzde 50’si, hizmetler daha hızlı olduğu için rakip bir markadan satın almayı düşüneceğini belirtti. Ankete katılanların yüzde 34’ü, hem AXA, Aviva ve Allianz gibi geleneksel sigorta şirketlerinin hem de Lemonade ve WeFox gibi rakip markaların bir kombinasyonundan poliçe satın aldıklarını söyledi. Bu hızlı benimseme özellikle 18-24 yaşındakiler arasında yaygın, 55-64 yaşındakilerin yüzde 0’ına karşılık yüzde 18’i yalnızca dijital oyunculardan sigorta satın alıyor.
Insurtech hizmetleri, müşteri sadakati yaratmada daha iyi
Araştırma aynı zamanda, iyi müşteri hizmetinin müşteri sadakatini artırdığını gösteriyor; hak talebinde bulunanların yüzde 62’si müşteri olarak kaldıklarını söyleyerek “iyi” veya “çok iyi” bir müşteri deneyimi bildiriyor ve yüzde 31’i gelecekte bir noktada aynı sağlayıcıyı kullanacaklarını söylüyor. Karşılaştırıldığında, “kötü” veya “çok kötü” bir deneyime sahip olanların yalnızca yüzde 19’u hala müşteri olduğunu ve yüzde 89’u gelecekte aynı sigortacıdan poliçe satın almayacağını söyledi.
Bulgular hakkında konuşan Sprout.ai CEO’su Roi Amir, “Geleneksel sigorta sağlayıcıları şu an için pazarın aslan payını elinde tutuyor, ancak hasar süreçlerini otomatikleştirmeye odaklanmaları gerekiyor, yoksa dijital öncelikli rakiplerine kaybetme riskini almaları gerekiyor.” dedi.