Anadolu Sigorta, Blindlook iş birliğiyle, web sitesini herkes için erişilebilir kılıyor. Audio Simulation teknolojisi sayesinde yeniden tasarlanan Anadolu Sigorta web sitesi, kullanıcıların, sesli yönlendirmeler ile rahatlıkla bilgi alıp, işlem yapabilmesine olanak sağlıyor.
BlindLook iş ortaklığında sesli yönlendirmelerle yeniden tasarlanan Anadolu Sigorta web sitesi, Audio Simulation teknolojisi ile siteyi zihinde haritalayabilme imkanı sunuyor. Kullanıcılar sesli yönlendirme sistemiyle teklif alma, ürünleri inceleme, müşteri destek ve hasar bildirimi gibi pek çok hizmetten kolaylıkla faydalanabiliyor.
Attıkları her adımda kapsayıcılık anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan “İletişimin yüzde 80’inin görme odaklı olduğu günümüz dünyasında, Audio Simulation teknolojisiyle web sitemizde yüzde 100’e yakın ses odaklı bir dünya yarattık. Web sitemizde, sesli yönlendirmeler ile yalnızca görsel odaklı iletişimin getirdiği engellemeleri ortadan kaldırarak tüm işlemleri herkes için erişilebilir duruma getirdik. Türkiye’de 1 milyonu aşkın görme engelli var; aileleri ve yakın çevreleri ile 5 milyona yakın kişi her gün erişilebilirlik problemleri yaşıyor. Attığımız bu adımın gerek somut faydaları gerekse yaratacağı farkındalıkla daha erişilebilir bir dünya hayaline önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Erişilebilirlik varsa engellilik yoktur” dedi.
Uygulama şu şekilde çalışıyor; görme engelli kullanıcı Blindlook web sitesine kaydoluyor ve EyeBrandler sayfasında Anadolu Sigorta marka profiline tıklıyor. Burada web sitesinin kullanımına dair simülasyonlar ile yapmak istediği işlemi seçiyor. Mevcuttaki ekran okuyucu programları ile simülasyonlar eşleşiyor ve kalan süreç Anadolu Sigorta web sitesi üzerinden ilerliyor.
Blindlook Hakkında;
2019 yılında %100 ses odaklı bir dünya yaratma amacıyla kurulan BlindLook, özgürlük teknolojileriyle, markaların ürün ve hizmetlerini dünya genelinde 285 milyon görme engelli için erişilebilir hale getiriyor. Herkes için erişilebilir bir dünya vizyonuna ortak olan tüm partnerlerini “EyeBrand” olarak isimlendiriyor. Bugün Türkiye’de 40’tan fazla marka “EyeBrand” sertifikasına sahipken, BlindLook’un 350.000 kişinin üzerinde bir görme engelli kullanıcı havuzu bulunuyor. BlindLook, Herkes için Erişilebilir Bir Dünya hayalinden güç alıyor, eşit ve erişilebilir dünyayı var etmek için çalışıyor.