Dünya çapında milyar dolar sınırını aşan 30 insurtech yer alıyor. Değerleme sırasına göre en iyi 10 unicorn seviyesine çıkmış insurtechleri insurtechdigital.com sıraladı.
Son yıllarda, insurtech, fintechin küçük kardeşi olarak itibarını yükseltirken, şu anda dünya çapında milyar dolar sınırını aşan yaklaşık 30 insurtech yer alıyor. Ancak sektör, küresel makroekonomik zorluklara karşı bağışık değil ve zor zamanlarda değerlemeler genellikle zarar gören ilk unsur olarak öne çıkıyor.
Fon toplayana veya halka arz edilene kadar bir şirketin değerine ilişkin doğru ve güncel bir gösterge elde etmek genellikle zor olarak görülürken, insurtechdigital.com en değerlisinden başlayarak bugünün en büyük insurtech unicornlarını sıraladı.
1. Coalition
Değerleme: 5 milyar dolar
2017 yılında kurulan Coalition , her türlü dijital riskin tanımlaması, giderilmesi ve sigortalamasına yardımcı olmak için kapsamlı sigorta çözümlerini önleyici siber güvenlik araçları, dijital adli tıpa erişim ve olay yeri müdahalesiyle birleştiriyor. insurtech unicorn, 500 çalışanı ile dünya çapında 160 binden fazla müşteriye hizmet veriyor.
San Francisco merkezli şirket, 50 ABD eyaletinde faaliyet göstermesine izin veren lisanslar sayesinde, kendi seçtiği sigorta şirketi aracılığıyla sigorta poliçeleri sunarak siber riske, teknoloji hatalarına ve ihmallerine ve diğer yönetici risklerine karşı koruma sağlayabiliyor.
Coalition 5 milyar dolar değerlemeye 250 milyon dolar yatırım çektiği Temmuz ayında ulaştı; ardından, Eylül ayında Munich Re’den hayat dışı sigorta şirketi Digital Affect’i satın aldı.
2. Wefox
Değerleme: 4,5 milyar doları
Berlin merkezli insurtech, 2015 yılında Julian Teicke tarafından kurulduğundan beri güçlenerek büyüdü. Şirket, iki yıllık faaliyetin ardından yeniden markalaşmadan önce FinanceFox olarak biliniyordu. 2019’da 125 milyon dolar, 2021’de 650 milyon dolar yatırım alan unicorn, bu yılın başlarında, 2 milyon müşteriye ulaştı ve finansman turunda 400 milyon dolar daha topladı.
35 yaşındaki Teicke’nin şirketi 1.300’den fazla personel istihdam ediyor.
3. Next Insurance
Değerleme: 4 milyar dolar
Next Insurance , küçük ve orta ölçekli işletmelere sigorta sağlayan bir ABD’li insurtech oyuncusu. 2015 yılında İsrailli girişimciler Nissim Tapiro, Guy Goldstein ve Alon Huri tarafından başlatılan Next, profesyonel sorumluluktan alet ve teçhizata kadar her şeyi sigortalıyor. Şirket, Amazon for Business ile ortaklık kurduktan ve satıcılara Amazon platformu üzerinden perakende faaliyetleri için teminat sağladıktan sonra 2021’de manşetlere çıktı. Şu anda yaklaşık 200 bin müşterisi ve 700’den fazla çalışanı bulunuyor.
4. Digit Insurance
Değerleme: 3.5 milyar dolar
Hintli insurtech Digit Insurance , 2017 yılında eski KPMG yöneticisi Kamesh Goyal tarafından kuruldu. Sadece beş yılda 3.5 milyar dolar değere ulaşan marka, 440 milyon dolar toplamak için bir halka arz planlıyor. Digit, Hintli müşterilere otomobil, seyahat ve sağlık sigortası sağlıyor.
5. Ethos
Değerleme: 2,7 milyar dolar
Ethos , etik hayat sigortası sağlayan Kaliforniya merkezli bir sigorta teknolojisi. Unicorn, Mayıs 2021’de 200 milyon dolar topladı ve ardından o yaz 100 milyon doları tutarında ekleme yaptı. Şirket, Sequoia Capital ve General Catalyst gibi firmalardan Will Smith ve Robert Downey Jr gibi ünlülere ait yatırım araçlarına kadar çok çeşitli bir yatırımcı ekibine sahip.
6. Alan
Değerleme: 2,69 milyar dolar
Fransız sağlık sigortası şirketi, ülkenin sağlık sistemindeki verimsizlikleri gidermek için 2016 yılında dijital sağlık sigortası platformunu başlattı. Fransa’nın çoğu Avrupa ülkesinden daha fazla kamu sağlık hizmetlerine yönelmesi rağmen, Alan, ülkede bakıma erişimde hâlâ uzun bekleme süreleri, karmaşık idari prosedürler ve büyük eşitsizlikler olduğunu ileri sürüyor. Insurtech, Mayıs 2022’deki 183 milyon euro da dahil olmak üzere bugüne kadar 550 milyon doların üzerinde fon topladı ve bu da markayı 2,69 milyar dolarlık değerlemeye ulaştırdı.
7. Newfront Insurance
Değerleme: 2,2 milyar dolar
2017’de kurulan Newfront Insurance , California’da yerleşik Şirket, Opendoor.com’un 34 yaşındaki emektarı CEO Spike Lipkin tarafından kuruldu. Lipkin, Opendoor.com’un 3 milyar dolar değerlemeye ulaşmasının arkasındaki itici güç olarak yer aldı. Insurtech’in çözümü, birden fazla taşıyıcıdan gelen başvuru formlarının tek bir yanıt kümesiyle otomatik olarak doldurulmasını kolaylaştırıyor.
8. ManyPets
Değerleme: 2 milyar dolar
ManyPets , daha önce Bought by Many olarak bilinen, İngiltere merkezli bir evcil hayvan sigortası sağlayıcısı. Şirket, online ödemeyi hızlandırmak için dijital platform sunan İngiltere’deki ilk evcil hayvan sigortacısı iddiasıyla 2012 yılında evcil hayvan sigorta ürününü piyasaya sürdü. 2017’de 7,5 milyon sterlinlik turun ardından, CommerzVentures, EQT ve FTV Capital gibi destekçilerden 500 milyon dolar fon sağlamaya devam etti.
9. Lemonade
Değerleme: 1,65 milyar dolar
Lemonade , kiracılara ve ev sahiplerine düşük maliyetli sigorta sağlamasıyla tanınan bir ABD sigorta teknolojisi. Daniel Schreiber ve Shai Wininger tarafından kuruldu ve 2016’da piyasaya sürüldükten sonraki ilk altı ay içinde 14 binden fazla müşteriyi güvence altına aldı. Ne Schreiber ne de Wininger’ın Lemonade’den önce sigortacılık konusunda deneyimi bulunuyordu. Lemonade, altı yıl önce yaklaşık 500 milyon dolar topladı ve bugün 1.000 kişiyi istihdam ediyor.
10. Collective Health
Değerleme: 1,5 milyar dolar
Collective Health , işletmeleri çalışan sağlık programlarını basitleştirmeleri için destekleyen bir insurtech girişimi. 2013 yılında geleneksel sağlık sigortası şirketlerini karmaşık, yavaş ve web sitelerini kullanışsız bulan Ali Diab tarafından kuruldu. İlk üç finansman turunda yaklaşık 120 milyon dolar fon topladıktan sonra, 2018’de 110 milyon dolar ve 2019’da 210 milyon dolarlık yatırım aldı. Geçen yıl ise 280 milyon doları tutarında fon topladı.