Hindistan Sigorta Düzenleme ve Geliştirme Kurumu (IRDAI) Başkanı Debasish Panda, son beş yıldaki yüzde 11’lik ortalma büyümenin önemli bir başarı olduğunu, ancak her Hintliyi sigortalamak ve onlara finansal ve sosyal koruma sağlamak için daha fazla çalışma yapılması gerektiğini söyledi.
Business Standard’da yer alan habere göre, Ulusal Sigorta Akademisi’nin düzenlediği yıllık sigorta zirvesinde konuşan Panda, “Ekonomi, küreseldeki yüzde 2,9’a karşı yüzde 7 büyüme göstererek, pandemi ve küresel siyasi huzursuzluklara karşı büyük bir direnç gösteriyor. Büyüme ivmesinin sabit kalması bekleniyor, bu da 10. en büyükten altıncı en büyüğe gidebilen sigorta sektörü için altın bir fırsat.” dedi.
Panda ayrıca, düzenleyicinin tüm sigorta ürünleri için tek duraklı bir mağaza olan Bima Sugam’ın piyasaya sürülmesi üzerinde çalıştığını da söyledi.
Panda, endüstrinin odaklanması gereken alanlardan birinin ürün basitleştirme ve yenilik olduğunu belirterek, sigorta şirketlerinin teknoloji tabanlı ve bölge tabanlı teminatlara bakmaları gerektiğini çünkü tek bedene uyan tek sigortanın artık geçerli olmadığını da sözlerine ekledi.
Etkinlikteki diğer konuşmacılar arasında Hindistan’daki her 100 kişiden sadece üçünün bir hayat sigortası poliçesi olduğunu söyleyen LIC başkanı MR Kumar da vardı. Kumar, COVID-19 salgını sırasında artan sigorta alımına rağmen, penetrasyonun çok düşük kaldığını ve endüstri liderlerinin bunu artırmak için daha fazla çalışması gerektiğini söyledi.
Maliye Bakanlığı ortak sekreteri Saurabh Mishra da yüksek düzeyde İngilizce jargonu içeren ülkedeki sigorta dilinin basitleştirilmesine ihtiyaç olduğunu belirterek, “Sigortacılar, sigorta ile ilgili ürün ve mekanizmaları kullanırken halk için basitlik yaratmak zorunda kalacaklar. Bunlar, penetrasyonu hızlı bir şekilde başlatmamıza yardımcı olabilecek birşey.” dedi.