Bireysel emeklilik müşterisi hızla dijitalleşiyor

Dijitalleşmenin iki büyük faydası olduğunu söyleyen Garanti BBVA Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Aylin Eşkinat, “Biri zamandan tasarruf sağlaması, ikincisiyse kolaylığı sebebiyle daha büyük kitlelere ulaşılabilmesi” dedi. Sigorta Dünyası’nın 736’ncı sayısının konuğu olan Eşkinat, Garanti BBVA Emeklilik’in dijital kanallar üzerinden işlemlerini gerçekleştiren müşteri sayısının 600 bini geçtiğini söyleyerek, “Bu da demek oluyor ki müşterilerimizin yaklaşık yarısı dijital. Bu sayı iki yıl önceye göre %50 artış gösterdi. Mobil uygulamamızın indirilme oranı geçen seneye oranla %80 arttı. Bireysel emeklilik sisteminde en sık yapılan işlemse fon dağılım değişikliği. Fonlarını değiştiren müşterilerimizin %85’inin mobil uygulamamız üzerinden değişiklik yaptığını görüyoruz” şeklinde konuştu.  

Garanti BBVA Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Aylin Eşkinat

Aylin Hanım, dijitalleşme günümüzün iş dünyasındaki vazgeçilmez konusu. Garanti BBVA Emeklilik dijitalleşmenin hangi imkanlarından, işin hangi alanlarında faydalanıyor diyerek başlayalım isterseniz… 

Dijitalleşme bugün iletişim kurduğumuz ağlardan tutun da ev aletlerine, mutfak ürünlerine, ulaşıma ve daha saymadığımız birçok alanda hayatımıza temas etmekte. Dijitalleşmenin hayatımızda iki büyük faydası var: Biri zamandan tasarruf sağlaması, ikincisiyse kolaylığı sebebiyle daha büyük kitlelere ulaşılabilmesi. Günümüzde müşteri memnuniyetinin büyük çoğunluğunu hızlı erişim ve kanal çeşitliliği oluşturuyor. Biz de Garanti BBVA Emeklilik ailesi olarak sunduğumuz ürün ve hizmetleri hem en kolay şekilde faydalanılabilir hem de her kanaldan ulaşılabilir tutmaya gayret ediyoruz.  

Web sitemiz, Garanti BBVA Emeklilik mobil, Garanti BBVA mobil başlıca dijital kanallarımız. Ürün ve hizmetlerimizle ilgili kapsamlı bilgi almak isteyenler web sitemizi ziyaret ediyor. BES almayı düşünen ve başvuru sayfasına gelmiş kişilerin akıllarındaki soruları cevaplayabilmek için 7/24 hizmet veren chatbot uygulamamızı hayata geçirdik. Mobil uygulamamızda ise; BES birikimini inceleme, ödeme tutarı değişikliği, fon dağılımı değişikliği, dijital fon danışmanlığı gibi birçok işlem hızlı ve kolayca yapılabiliyor. Tahmin edeceğiniz üzere banka ile ortak müşteri kitlesine sahibiz. Bu müşterilerimiz banka mobil uygulamasından da emeklilik işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyorlar. Alt yapımızı oluştururken her iki uygulamanın da birbirine entegre şekilde çalışması önceliğimizdi. Üstelik bu iki uygulama arasında bazı adımlar için geçiş imkanı da mevcut. Müşterilerimiz emeklilik işlemleri için banka mobilden direkt yeni bir şifre girişi yapmadan Garanti BBVA Emeklilik uygulamasına geçiş yapabiliyorlar. Ya da bizim uygulamamıza giriş için de yeni şifre almalarına gerek kalmadan Banka mobil uygulama şifrelerini kullanıp kolayca giriş yapabiliyorlar.  

600 bin dijital müşteri 

Şunu da belirtmek isterim ki; dijital kanallarımız üzerinden işlemlerini gerçekleştiren müşteri sayımız 600 bini geçti. Bu da demek oluyor ki müşterilerimizin yaklaşık yarısı dijital. Bu sayı iki yıl önceye göre %50 artış gösterdi. Mobil uygulamamızın indirilme oranı geçen seneye oranla %80 arttı. Bireysel emeklilik sisteminde en sık yapılan işlem fon dağılım değişikliği. Fonlarını değiştiren müşterilerimizin %85’inin mobil uygulamamız üzerinden değişiklik yaptığını görüyoruz. Özetle, dijital müşteri sayımız günden güne ve hızla artıyor. Ve bu saydığım veriler bize dijital hizmet alanında iyi bir noktada olduğumuzu gösteriyor. Daha çok müşterimize hizmet verebilmek ve ulaşabilmek amacıyla dijital kanallarımızda iyileşme ve geliştirme yapmaya devam edeceğiz.  

Dijital dünyamızın sunduğu kolaylıklar sadece müşterilerimize özel değil, müşterimiz olmak isteyen herkes bugün şubeye gitmeye veya müşteri iletişim merkezimizi aramaya gerek kalmadan direkt BES ile birikim yapmaya başlayabilir. Bunun için Garanti BBVA Mobil’e giriş yapılması ve BES başvuru alanından ilgili adımları takip etmeleri yeterli oluyor. Dijital onay ile BES sözleşmeleri birkaç dakika içerisinde oluşturuluyor.  

Fon Koçuyla kafa karışıklığına son 

Dijital taraftaki en kritik hizmetlerimizden biri de Fon Koçu. Bireysel Emeklilik sözleşmesindeki fonların yönetimi BES katılımcıları için kafa karıştıran ve üzerine yeterince düşünülmeyen ya da buna vakit ayrılmak istenmeyen bir konu. Bu ihtiyacı görüp katılımcılarımıza çözüm sunabilmek için dijital fon danışmanlık hizmetimizi 5 yıl önce hayata geçirdik. Hizmetimizden sadece risk getiri profili anketi doldurarak yararlanılabiliyor. Anket sonucuna göre piyasa koşullarına uygun fon önerilerini katılımcılarımıza sunuyoruz. Dileyen müşterilerimiz fon dağılım değişikliklerini bu önerilere göre gerçekleştirebiliyorlar. Aynı zamanda fon getirilerini mobil uygulamamız üzerinden takip edebiliyorlar. 

Metaverse fonu hayata geçti 

Dijitalleşmeyi sadece hizmet olarak değerlendirmiyoruz aslında. Dijital dünyaya ilgi duyan ve yatırımlarını burada değerlendirmek isteyen müşterilerimiz için de fon alternatifi sunuyoruz. Metaverse ve Yeni Teknolojiler Yatırım Fonumuz Nisan ayında hayata geçti. BES birikimlerini bu fonda değerlendiren müşterilerimiz yeni dünyanın yatırım fırsatlarından faydalanmış oluyor. Üstelik yine sektörün yeni dijitalleşme adımı olan BEFAS sayesinde bu fona yatırım yapmak isteyen Garanti BBVA Emeklilik dışındaki emeklilik müşterileri de dijital kanallardan birikimlerini fonumuzda değerlendirebiliyorlar. 

 Yakın zamanda hayata geçecek olan dijital bir projeniz var mı? 

Dijital dünya gelişmeye devam ettikçe biz de süreçleri takip edip müşterilerimize en kolay ve hızlı şekilde hizmet vermek için gelişeceğiz. Dijitalleşen dünyamızda pek tabî yeni birçok projemiz var. 

Çok yeni, daha bu hafta müşterilerimizin kendilerine ve sağlıklarına bugünden iyi bakmaları için Sağlıklı Yaşa programımızı hayata geçirdik. Tamamen dijital ortamda, uygulama üzerinden canlı yayınlanan etkinliklere katılabilme imkanını tüm BES müşterilerimize ücretsiz sunuyoruz. Müşterilerimiz yogadan fitness’a, mindfullnes’tan sağlıklı beslenmeye kadar birçok etkinlikten özel avantajlarla faydalanabiliyor. Bu işteki en büyük amacımız müşterilerimizin şu anki sağlıklarına da iyi bakmalarını sağlamak. Sağlıktan kastım sadece fiziki değil, müşterilerimizin “iyi yaşam” dünyasında olmasını ve kendilerine iyi bakarken bundan keyif almalarını hedefliyoruz. Bu dijital projemizin özellikle pandemi sonrası yeni hayatımıza iyi geleceğine inanıyoruz.  

BES’te son dönemde birçok değişiklik yapıldı, yeni ürünler rafa kondu, bazı ürünlere yeni özellikler eklendi. Bu yenilikleri dijital platformlarımıza taşımak için planlarımızı yaptık. Yeni dönemde hem müşterilerimiz hem de yeni katılımcılarımız için yepyeni dijital hizmetlerimiz olacak. 

Dijitalleşme ile ilgili 2023 planlarınız neler? 

Emeklilik sektörü, oldukça dinamik ve katılımcıyı daha avantajlı bir konuma getiren yeniliklerin geldiği bir dönemden geçiyor. Özellikle 2022 oldukça hareketli ve sektörde birçok yeniliğin gerçekleştiği bir yıl oldu. 2023 için de birçok yenilik gündemimizde. Tüm değişiklikleri dijital kanallardan müşterilerimizle buluşturmak için oldukça yoğun bir takvimle çalışıyoruz.  

Örneğin; en yakın zamanda hayata geçecek olan projemiz “Otomatik Fon Koçu”. Dijital fon danışmanlık hizmetimiz Fon Koçunu “tam otomatik” hale getiriyoruz ve katılımcılarımıza sunacağız. Yani, dileyen müşterilerimiz otomatik fon koçu ile fonlarının dağılımını değiştirme hakkını devrederek, işlemlerinin otomatik olarak tamamlanmasını isteyebilecek. Katılımcının birikimi otomatik olarak önerilen fonlara geçirilecek. Böylece birikimler, katılımcının belirleyeceği risk algısına göre, optimum getiri hedefi ve maksimum gayret anlayışıyla otomatik olarak yönetilmiş olacak.

2023 “hayat” ve “sağlık” yılı 

2023’te özellikle hayat sigortacılığı ve bizim için yeni bir alan olan tamamlayıcı sağlık sigortası için dijital projeler hayata geçirmeyi planlıyoruz. Biliyorsunuz, artık sağlık sigortası sektöründe de varız; Tamamlayıcı Sağlık Sigortamızın satışı Nisan ayı itibarıyla başladı. Hem yetişkinler hem de 18 yaş altı BES müşterilerimiz Tamamlayıcı Sağlık Sigortasını indirimli olarak yaptırabiliyorlar. Aynı zamanda diş bakım paketi ve check-up gibi avantajlardan da faydalanabiliyorlar. Önümüzdeki yıl için planımız bu ürünü dijital satışa açmak. Böylece müşterilerimiz sağlıklarını hızlı ve kolay bir şekilde güvence altına alabilecekler.