Aktif Bank ekosisteminin insurtech markası Sigortayeri’nin geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiği ideathon etkinliğinin kazananları belirlendi. Sigorta sektörüne dair fark yaratan fikirlerin yarıştığı ödüllü Sigortayeri Ideathon’da birinciliği kazanan ‘Team Project’ ekibi 15 bin TL ödülün sahibi oldu.
Sigortayeri’nin gençlerin yenilikçi fikirlerine kulak vermek üzere gerçekleştirdiği ideathonun kazananlarını belirlendi. 10 ekibin yarıştığı ve sigorta sektörüne özgü inovatif fikirlerin değerlendirildiği ideathonun birincisi ‘Team Project’ ekibi oldu. Üniversite öğrencileri, kullanıcı deneyim tasarımcıları ve mühendislerden oluşan katılımcılar, ilk iki gün boyunca Sigortayeri’nin mentörleri ve etkinliği düzenleyen Userspots eğitmenleri eşliğinde fikirlerini geliştirip bunları nasıl prototipleyeceklerini öğrendiler. Son günde ise projelerini nasıl sunacaklarına dair aldıkları eğitimin ardından heyecanla jüri karşısına çıktılar.
En yenilikçi üç fikir Team Project, Çizburger ve İİBF ekiplerinden geldi
Team Project; Sigortayeri üzerinden ürün alan ya da alma potansiyeli olan kullanıcılara, kişisel öneriler ve kampanyalar sunan bir mobil uygulama fikri geliştirdi ve böylece birinciliği kazandı. Yarışmada ayrıca dijital bir sadakat platformu önerisi geliştiren ‘Çizburger’ ekibi ikinciliği, değerli eşya sigortalama ürünü fikri geliştiren İİBF ekibi ise üçüncülüğe layık görüldü.
Gülcan: “Ideathonu her yıl yaparak sürdürülebilir hale getireceğiz”
Yakın dönemde yenilenen arayüzü, kullanıcı deneyimi ve logosu ile Sigortayeri’nin dijital dönüşüm başlattığını ve insurtech olma yolunda büyük bir adım attığını belirten Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, ‘’Yeni nesil sigortacılık anlayışımızın bir parçası olarak geçtiğimiz hafta gençlerin yaratıcı fikirlerini dinlemek üzere bir ideathon gerçekleştirdik. Bu çalışma bizim için bir ilkti. Bunu her yıl gerçekleştirerek sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu sayede yeni neslin bize sunduğu farklı bakış açısı ve inovatif yaklaşımla tanışma fırsatı yakalamaya devam edeceğiz” dedi.