Anadolu Sigorta’nın Dijital Dönüşüm Projelerine iki ayrı ödül

Anadolu Sigorta, Akıllı Yaşam Dergisi ve Sigorta Gündem’in 10’uncu kuruluş yıl dönümüne özel düzenlenen Smart–i Awards’da, dijital dönüşüm projeleriyle iki ayrı ödüle layık görüldü. AS’lı Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme Projesi ile Altın Smart-i ödülü, SOBE – Suistimal Tespit Platformu projesiyle ise Gümüş Smart-i ödülü kazanan Anadolu Sigorta, dijital dönüşümdeki başarılarını bir kez daha tescilledi.

Anadolu Sigorta, dijital dönüşüm alanındaki başarısını ödüllerle taçlandırmaya devam ediyor. Şirket, ‘AS’lı Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme Projesi’ ve ‘SOBE – Suistimal Tespit Platformu’ ile Smart-i Awards yarışmasında iki ayrı ödüle layık görüldü.

Akıllı Yaşam Dergisi ve Sigorta Gündem’in 10’uncu kuruluş yıl dönümüne özel düzenlenen Smart-i Awards, Türkiye’nin sigorta sektöründe inovasyona dayalı ilk ödül programı olma özelliğini taşıyor. Sigortacılığın gelişmesini hedef alan ürün ve hizmetler ile inovatif projelerin öne çıktığı yarışmaya 100’e yakın başvuru oldu. Kazananlar 23 Haziran Perşembe günü İş Sanat Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen ödül töreninde açıklandı.

“Yapay zeka alanında çok güçlü bir ekibimiz var”

Anadolu Sigorta’nın dijitalleşme alanındaki başarılı faaliyetlerini ödüllendirilmesinden mutluluk duyduklarını açıklayan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, “Bugün verinin önemini tüm şirketler anlamış durumda. Verinin daha etkin kullanımı ile biz de veriye dayalı, daha müşteri odaklı ürünler geliştirmeye devam ediyoruz. Yapay zeka alanında çok güçlü bir ekibimiz var. Yapay zekayı etkin kullanarak geliştirdiğimiz uygulamalar sayesinde müşterilerimize daha iyi hizmet sunuyoruz. Yapay zeka yetkinliklerimizi ve bu alanda çalışan sayımızı artırıyoruz. Aynı zamanda veriyi, bilgiye çeviren analitik çözümler geliştiren ekibimizi de son dönemde ciddi oranda büyüttük” dedi.

“Hasar hizmetlerinde klasik yöntemlerin ötesine geçerek farklılaşmayı hedefliyoruz”

2020 yılının Nisan ayında hizmete sundukları AS’lı Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme projesi ile müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırdıklarını söyleyen Mehmet Abacı, “Pandemi ile hayatımıza sosyal mesafe kavramı girdi, bu yönde tüketici davranışları da değişti. Bu durum ileri teknoloji çözümlerinin hizmet süreçlerine daha hızlı aktarılmasını sağladı. Amacımız, hasar hizmetlerinde farklılaşarak hasar tespiti için gereken klasik yöntemlerin ötesine geçmek. Bu sayede de zaman ve mekandan bağımsız daha kısa sürede hizmet sunarak, rekabet gücümüzü ve tercih edilirliğimizi artırmak istiyoruz. İç kaynaklarla geliştirilmiş 20’den fazla yapay zeka modeli ile görüntüden hasar tahmini gerçekleştiriyoruz. AS’lının görüntü işleme yeteneğini hasar sistemi ile entegre ederek inovasyon çalışmalarımızı hızlandırdık. En çok karşılaşılan hasar tiplerinde, sigortalılarımız ve acentelerimizin ulaşabileceği iç sistemlerimizle, uçtan uca özerk hizmet sağlayabiliyoruz” açıklamalarında bulundu.

“Yaklaşık 110 bin hasar dosyası ve 3 milyondan fazla fotoğrafı AS’lı Yapay Zeka aracılığıyla analiz ettik”

AS’lının fotoğraftan hasar tespiti yaparak, araca ait 24 parçayı, fotoğraf veya video üzerinden tanıyıp hasarlı olan parçaları tespit edebildiğini söyleyen Abacı, bu tespitin ardından hasarlı parçanın değişim veya onarım kararının verilebildiğini ifade etti. Rayiç bedel kontrolü ile ağır hasar tespitinin mümkün olduğunu ve bu doğrultuda bir hasar raporu oluşturulabildiğini de belirten Abacı, şöyle devam etti: “Hasarın uygunluğunun tespiti ile, hasarsızlığı bozmayan mini onarım hizmetine yönlendirme sağlıyoruz. Bu uygulamamız için hazırladığımız Asli.ai web sitesinde kullanıcılar, araçlarında oluşan hasara ait fotoğraflarını paylaşarak ve çok kısa bir süre içinde hasar tespit tahminine ulaşabiliyorlar. Yaklaşık 110 bin hasar dosyasını ve 3 milyondan fazla fotoğrafı AS’lı aracılığıyla analiz ettik. Proje ile kağıt işleri ve değerleme uzmanı analizi dahil 25 gün olan hasar talebi için ortalama süre, 5 güne indirilebildi.”

“Suistimal tespit oranını yüzde 51 iyileştirdik”

Sigorta sektöründeki şirketler için suiistimalin en büyük sorunlardan biri olduğuna dikkat çeken Abacı, “Organize suç yapılarında hasar paydaşları hatalı hasar bildirimlerinde bulunuyor. Bu yanıltıcı bildirimler maddi ve fiziki hasarları içerebiliyor. Organize suç örgütlerinin temel amacı sigorta şirketlerini yanıltarak hasar ödemesi sağlamaktır. Sigorta suistimallerinin önüne geçilebilmesi için SOBE –Suistimal Tespit Platformu projesinde sigorta suistimali tespit süreci geliştirdik. Oto sigortaları için hasar dosyalarındaki suistimal olayları; analitik model, kural motorları, sosyal ağ analizi ile kişiler arası etkileşimler ve hasar dosyalarındaki anomali senaryoları tespit edilebiliyor. Bu platform sayesinde etkin suistimal tespiti için gerekli yöntem ve kabiliyetler elde ediliyor. Bütün dosya ilişkilerini sosyal ağ analizi ile inceleyerek SOBE sayesinde organize çetelerin tespitinin kolayca yapılmasını sağlayabiliyoruz. Türkiye’de suiistimal platformunu; kural motoru, makine öğrenmesi ile skor hesaplayan, analitik akış ve sosyal ağ analizi ile organize suç tespiti modülleriyle canlıda kullanan tek sigorta şirketiyiz. Eski uygulamayı kapatarak yıllık 100 bin Euro civarında bir bakım ve geliştirme maliyetinden tasarruf ettik.  Eski platforma göre suistimal tespit yeteneğini yüzde 51 oranında iyileştirdik ve son iki çeyrekte eski sisteme kıyasla yaklaşık 11 milyon TL daha fazla tasarruf elde ettik. Organize suistimal tespit modülü sayesinde 5 adet çete tespit edildi ve emniyet güçlerine ihbar edildi. Bu sayede yaklaşık 3 milyon TL tasarruf sağlandı” diye konuştu.