Moses Ojeisekhoba: Sigorta şirketleri dijital güven oluşturmalı

Swiss Re’nin Reasürans CEO’su Moses Ojeisekhoba’nın yeni blog yazısında, sigortacıların kendileri ve hizmet ettikleri tüketiciler arasında “dijital güven” oluşturma göreviyle yüzleşmeleri gerektiğinin altını çizdi.

Ojeisekhoba, “Sigorta liderleri dijital güveni neden önemsemeli” başlıklı yazısında, firmanın son dönemde yeni Kod Çözme Dijital Güven: Bir Sigorta Perspektifi raporu etrafında yürüttüğü çalışmalara yoğun bir şekilde atıfta bulundu.

Ojeisekhoba yazısında, “Sigortacılar için zorluk, güveni güçlendirmenin tüm değer zinciri boyunca birçok düzeyde yapılması gerektiğidir.  Yapay zeka (AI) bir sonraki dijital sınırdır. Makineler hem öğrenmeye hem de karar almaya programlanıyor. Müşterileri karşılamaktan sigorta alma kararlarına kadar her şeyi etkileyecek. AI’nın sigortacıları için potansiyel faydaları çok çeşitlidir. Başarı, öncelikle müşterilerimizin, düzenleyici kurumların ve diğer paydaşlarımızın güvenini kazanmayı gerektirir. Bunu başarmak, endüstri katılımcılarından daha da fazla şeffaflık gerektirecektir. Algoritmalarımızı açıklamak ve hatta onlara meydan okumak için dijital kara kutulara ışık tutabilmemiz gerekiyor.” ifadelerine yer verdi.

Ojeisekhoba, sigortacılar için dijital güven inşa etmek için ‘muazzam fırsatlar’ öngördüğünün de altını çizdi.

Ojeisekhoba  yazısında “insan dokunuşu” na da dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürdü:  “Otomasyon ile insan faktörü arasındaki tatlı noktayı bulmak güvene bağlı olacaktır. Otomasyon ve insanlar birbirini tamamlamalıdır. Makineler karar verebilirken, makine olarak kalırlar. Sorumluluk alamazlar; sorumlu değiller. Dijital güvenin gelişebilmesi için ise hesap verebilirlik gerçek insanlarda kalmalıdır.”