İTÜ Çekirdek’in girişimlerinin yatırım serüvenlerini mercek altına aldığı Yatırıma Giden Yol röportaj serisinin bu haftaki konuğu Sabancı Ventures ve StartersHub’dan 4,5 milyon TL yatırım alan Lumnion! oldu. İTÜ Çekirdek’in sorularını, Lumnion’un Kurucu Ortağı ve CEO’su Cenk Tabakoğlu yanıtladı.
Merhaba, sizi ve Lumnion ekibini okuyucularımıza tanıtmak isteriz.
Merhaba, ben Cenk Tabakoğlu, Lumnion ortağı ve CEO suyum, diğer kurucu ortaklarımız Aren Haddeler ve Eray Alpan. Lumnion olarak, toplamda 20 kişilik bir ekibe sahibiz ve ekibimiz iş yönetimi, aktüerya, yazılım ve makine öğrenmesi konularında oldukça deneyimli.
“InsurTech alanında hem danışmanlık ve ürün geliştirme faaliyetleri gösteriyoruz.”
Lumnion nedir? Ne yapar?
Lumnion bir sigorta teknolojileri şirketi, tamamen sigortacılık odaklı çalışıyoruz. Şirketimizin, danışmanlık ve ürünler olarak iki kolu var. Özellikle yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile modellemeler yapmak uzmanlık alanımızken, ürünleşme konumuz ise hayat dışı sigortacılığın fiyatlama alanında. Geliştirilen yapay zekâ tabanlı fiyatlama platformumuz; Cheetah, Dolphin, Octopus olmak üzere üç modülden oluşuyor. Cheetah, aktüeryal risk fiyatlaması için kullanılıyor; Dolphin ticari kararlar, bunların simülasyonları ve saha fiyatlamasının yönetimi amacıyla hizmet veriyor; Octopus ise dış veri zenginleştimesiyle davranışsal fiyatlama yapmaya olanak sağlıyor.
Lumnion’un bir kuruluş hikayesi var mı?
Lumnion, 2017 yılında Aren Haddeler ve Eray Alpan tarafından danışmanlık alanında faaliyet göstermek için kuruldu. Ben ise şirkete 2020 yılında dahil oldum. Üçümüz kısa bir dönem Akbank’ta birlikte çalıştık, tekrar bir araya gelmemiz aslında biraz da rastlantısal olarak Bebek parkında kahve içerken karşılaşmamızla oldu diyebilirim.
“Lumnion olarak en önemli farkımız ekibimiz.”
Lumnion olarak rakiplerinizden sizi ayıran özellik nedir?
Bizi rakiplerimizden ayıran özellik öncelikle ekip, çok deneyimli ve konusunda uzman bir ekibimiz var. Ürünlerimiz açısından bakıldığında ise tüm makine öğrenmesi algoritmalarını sigortacılık fiyatlamasında modelleme yapmak için kullanılmasına olanak sağlamamız, bunların sonuçlarını şeffaflaştırmamız, davranışsal fiyatlama yapılması için şirketlere veri sağlayarak tek bir platformda risk fiyatlaması, ticari karar yönetimi ve davranışsal fiyatlama yapılabilmesi gibi noktaları söyleyebilirim.
“4.5 milyon TL yatırım aldık”
Yakın zamanda bir yatırım aldınız. Süreç nasıl gelişti, kimler katıldı sürece, neler yaşandı bu süreçte?
Yatırımcılarımız Sabancı Ventures ve StartersHub. Güzel bir süreç geçirdik, karşılıklı olarak yıpranmadığımız bir tur oldu ve 4,5 milyon TL yatırım aldık. Ayrıca, yatırımcılarımız ile karşılıklı olarak iyi ilişkiler de kurduk.
“Alanımızda dünyanın öncü şirketlerinden birisi olmayı hedefliyoruz.”
Lumnion olarak hedefleriniz neler?
Almanya’da şirketimizi kurma sürecindeyiz ve Münih’te açacağımız ofis ile öncelikle Almanya’da sonrasında da tüm Avrupa’da sektörün önemli bir oyuncusu olmayı planlıyoruz. En büyük hedefimiz ise bu konuda dünyanın en önde gelen şirketi olmak.
Bir girişimci olarak mutlaka inişleri ve çıkışları yaşamışsınızdır. Peki, yapamayacağım artık deyip, bırakma noktasına geldiğiniz oldu mu?
Lumnion kurucu ortakları olarak hiç bırakalım noktasına gelmedik, bizim iş planımız ve neleri yapacağımız hep çok netti ve planımızı pek de sapma olmadan uygulayabildik. Ekip olarak pes eden bir doğamız yok, mücadeleyi seviyoruz ve hatta bu bize enerji veriyor bile diyebilirim.
“Girişimciler, yatırım süreçlerinde sabırlı olmalı ve kendileri için en doğru yatırımcıyı bulmalı.”
Yatırım almak isteyen ya da yatırım turunda olan girişimlere tavsiyeniz ne olur?
Yatırım turları görüşmeleri uzun sürebiliyor, bu nedenle girişimlere sabırlı olmalarını ve uzun da sürse kendileri için iyi şartlarda ve doğru yatırımcılarla süreçlerini tamamlamalarını tavsiye ediyorum.
Sektörünüzün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
InsurTech alanı dünyada çok hızlı gelişiyor ama Türkiye’de daha emekleme aşamasında, ülke olarak çok daha fazla startup çıkarmamız lazım. Bu programların da sigorta şirketleri ve sektör tarafından daha çok desteklenmesi gerekiyor ki büyüme gerçekleşebilsin.
“Lumnion olarak dünyanın önde gelen şirketleri ile iş ortaklıkları kurmak üzere görüşmeler yapıyoruz.”
Eklemek istedikleriniz neler?
Lumnion olarak özellikle Almanya’da Insurtech Hub Munich NXT Programı’na dahil olduktan sonra birçok yurt dışı uygulamasını öğrenme ve büyük şirketlerle kontak kurma şansına sahip olduk. Şu anda Microsoft ve SAP dahil birçok şirketle global çapta iş birliği yapmak üzere görüşmelerimiz var. Hızlıca yurt dışına açılmak teknoloji alanında çok önemli, tüm girişimcileri yurt dışı programlarına mümkün oldukça dahil olmalarının iyi olacağını belirtmek isterim.