Avustralya’nın en büyük kredi kuruluşu olan Commonwealth Bank of Australia yaptığı açıklamada, müşterilerine tüketici kredisi sigortası (CCI) sattığı için federal mahkemede kendisine yöneltilen 30 suçlamayı kabul edeceğini söyledi.
Reuters’te yer alan habere göre, Avustralyalı borç verenler ve finans kurumlarının incelemesi, 2018’deki bir Kraliyet Komisyonu soruşturmasının sektörde yaygın eksiklikler tespit etmesi ve şirketleri ve düzenleyicileri hızlı harekete geçmeye zorlamasından bu yana önemli ölçüde arttı.
Gelişme, Mayıs ayında Bank of Queensland’in ME Bank birimine karşı yanlış ve yanıltıcı beyanlarda bulunduğu iddiasıyla cezai kovuşturma başlatıldı.
CBA yaptığı açıklamada, Avustralya Menkul Kıymetler ve Yatırımlar Komisyonu (ASIC) tarafından yapılan suçlamaların, belirli poliçelerin ek sigorta ürünü olarak 165 müşteriye tanıtımı ve satışıyla ilgili olduğunu söyledi. Açıklamada, “CBA, bu sorunlardan etkilenen müşterilerden özür diler ve bu davranışın kabul edilemez olduğunu kabul ederiz.” denildi.
ASIC, 2011 ve 2015 yılları arasında, faydaların bir kısmı veya tamamı mevcut olmadığında, CBA’nın sigorta poliçelerinin faydaları hakkında müşterilere yanlış veya yanıltıcı beyanlarda bulunduğunu duyurdu.