“Müşteri deneyimini basitleştirip dijital sigortacılığı geliştirmek istiyoruz”

Telekominikasyon devi Vodafone ülkemizde geçtiğimiz aylarda sigorta aracılığına da başladı. Dijitalin sigortacılığı nasıl etkilediğini konuştuğumuz Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ergun, “Teknoloji üretimindeki avantajımızla müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu güvencelere uçtan uca bir dijital deneyimle erişebilmeleri için sigorta sektörüne de adım attık” dedi. Ergun, dijitalin Türk sigorta pazarındaki oranını arttırarak, müşteri deneyimini olabildiğince basitleştirmek istediklerini söyledi.

******

Dijital sigortacılık son yıllarda popülerleşmiş durumda ancak satış oranlarına bakıldığında bu popülerliğinin yansımasının zayıf olduğunu görüyoruz. Telekom sektörünün öncü şirketi Vodafone bu pazara girerken hangi vadede ne hedefledi?

 Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri adıyla kurduğumuz yeni iştirakimizle, sigorta pazarının dijitalleşmesini ivmelendirmeyi ve müşterilerimizin sigortacılık kapsamında özel ihtiyaçlarına cevap verebilmeyi hedefliyoruz. Bunu yaparken, yürüttüğümüz müşteri araştırmalarıyla doğru müşteri içgörülerini bularak, güvenilir sigorta sağlayıcılarının müşteri ihtiyaçlarına cevap verebildiği ürünlerin satışına aracılık ediyoruz. Sadece Vodafone’da konumlandırılan bu ürünleri dijital servislerimizle entegre ederek, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anlarda doğru sigorta ürünleriyle buluşmasını hedefliyoruz. Türkiye’de sigorta pazarı çok büyük olsa da, dijitalin bunun içindeki yeri düşük kalıyor. Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri şirketimizle bu oranı artırmayı amaçlıyoruz. Bir yandan da müşteri deneyiminin olabildiğince basitleştirilmesini kendimize eksen alıyoruz.

 Sigorta şirketlerinin dünyada şöyle bir tespiti var son dönemde: “Biz teknoloji şirketi olmazsak onlar sigorta şirketi olacak!” Vodafone’un sigorta hamlesi bu sürecin ateşini fitilleyen bir hareket olabilir mi?

 Geleceğin dijital servislerde olduğunu düşünüyoruz. 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için 2 yol izleyeceğiz. Birincisi kendimizi dönüştürmek, ikincisi toplumu dönüştürmek. Kendi dönüşümümüz, yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı kapsıyor. Bu doğrultuda, sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçiyor; dijitalleşmenin gücünü kullanarak, dijital pazaryeri, finans ve sigorta hizmetleri sağlayıcısı, dijitalleşmek isteyen işletmelerin en önemli destekçisi olma yönünde adımlar atıyoruz.

Teknoloji üretimindeki avantajımızla müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu güvencelere uçtan uca bir dijital deneyimle erişebilmesi için sigorta sektörüne de adım attık ve abonelerimize ayrıcalıklı sigorta teklifleri sunmak amacıyla Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş.’yi kurduk. Böylece, faaliyet alanlarımıza “sigorta şirketi acenteliğini” de eklemiş olduk. “Güvencem Yanımda” anlayışıyla hayata geçirdiğimiz Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri aracılığıyla müşterilerimize dijital ortamda ayrıcalıklı sigorta teklifleri sunuyoruz. Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri çatısı altında, bir yandan sigorta pazarının dijitalleşmesine katkıda bulunurken, bir yandan da müşterilerimizi dijital ortamda en uygun sigorta ürünleri ve özel faydalarla buluşturuyoruz. Müşterilerimize ihtiyaç duydukları sigorta ürünlerine dijital kanallar üzerinden kolayca ulaşarak geleceği güvence altına alma imkânı sağlıyoruz.

 Vodafone uzun vadede acentelikten teminatı veren asıl şirket olmaya doğru bir yönü takip edebilir mi?

 Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri, şu aşamada acente olarak konumlanıyor. Bizim için en önemli nokta, müşteri deneyimi. Müşterilerimizin gerek dijitalde gerek geleneksel kanallarda en iyi deneyimi aldığından emin olmak bizim için çok önemli. Sadece satış anı değil, satış öncesi ve satış sonrası da bu bütünsel deneyimin parçalarını oluşturuyor. Müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu güvencelere uçtan uca bir dijital deneyimle erişebilmesi için çalışmaya devam edeceğiz.

Hedef Türkiye’deki deneyimi diğer Vodafone ülkelerine ihraç etmek

 Vodafone’un dünyada etkin olduğu diğer ülkelerde de sigorta girişimleri oldu mu? Ne zaman ve ne ölçüde tatminkar sonuçlar elde etti? Türkiye Avrupa’ya kıyasla sigorta sektörü küçük olan bir pazar. Burada tatminkar sonuçlar bekliyor musunuz?

 Sigorta konusunda Vodafone ülkelerinde farklı uygulamalar mevcut. Bizim bu noktada hedefimiz, Türkiye pazarında edindiğimiz bilgi ve deneyimi uzun vadede diğer Vodafone ülkelerine ihraç etmek. Amacımız, Türkiye’yi mükemmeliyet merkezi olarak konumlamak. Global deneyimimizi Türkiye’ye aktardığımız gibi, Türkiye’deki başarılı uygulamalarımızı da yurtdışına ihraç ediyoruz. Örneğin, Süpermarket servisimiz, hem Türkiye’de hem Vodafone Grubu içinde ilk; buradaki deneyimimizi diğer ülkelere ihraç edeceğiz. TOBi, hem kullanıcı sayısı ve sohbet hacmi, hem de satış adetleri açısından Vodafone Grubu’nda lider; buradaki deneyimimizi kullanarak diğer ülkelerde bu teknolojinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz. Vodafone Grubu’nun tüm ülkelerde ortak kullanılacak Vodafone Yanımda mobil uygulama geliştirme projesinde global ekiplere teknoloji ve deneyim danışmanlığı veriyoruz. Dijital sigorta deneyimimizi de teknoloji ihracı kapsamında değerlendirmek istiyoruz.