Reasürörler, geçen ay Süveyş Kanalı üzerinden nakliye trafiğini durduran dev bir konteyner gemisinin karaya oturması sonrası oluşan hasarların çoğunu üstlenecek. Ödemelerin yüz milyonlarca dolara mal olması bekleniyor.
400 metrelik Ever Given’in 23 Mart’ta karaya oturması ve kanalı kapatmasıyla kanal zeminindeki uluslararası nakliyat durdu. Kurtarma ekiplerinin gemiyi kurtarması yaklaşık bir hafta sürdü.
Kanalın kapanmasından yaklaşık 400 gemi etkilendi ve bazıları kargolarını teslim etmek için Afrika çevresinde çok daha uzun bir rotayı kullanmak zorunda kaldı. Gemiler genellikle üçüncü şahıs sorumluluk taleplerini kapsayan koruma ve tazminat (P&I) sigortasına sahip. Ayrıca gövde ve makine sigortası, gemileri fiziksel hasara karşı teminat altına alıyor.
Ever Given’in P&I sigortacısı UK Club’ın baş tazminat sorumlusu Alan Mackinnon, Reuters’e kulübün kanal yetkililerinden su yoluna gelebilecek olası hasar ve gelir kaybı nedeniyle gemi sahibi aleyhine dava açmasını beklediğini söyledi. Kulüp ayrıca geciken bazı gemilerin sahiplerinden ayrı tazminat talepleri bekliyor. Mackinnon, “Mısırlı yetkililerden çok yakında bir talep alacağımızı ve diğer armatörlerin iddialarının önümüzdeki aylarda geleceğini umuyorum” dedi.
Süveyş Kanalı İdaresi Başkanı Usame Rabie, geçen ay, tıkanmadan kaynaklanan kayıp ve hasarların 1 milyar ABD dolarına ulaşabileceğini, ancak gerçek miktarın soruşturmalar tamamlandıktan sonra hesaplanacağını söyledi.
Reuters, İngiltere Kulübü’nün ilk 10 milyon ABD doları tutarındaki P&I kayıplarını karşılayacağını bildirdi. Bundan sonra, daha geniş bir P&I sigortacı havuzu 100 milyon ABD Dolarını karşılayacak. Reuters’e göre, bu noktada, reasürörler 2,1 milyar ABD Dolarına varan tazminat taleplerini karşılamak için devreye girecek ve P&I sigortacıları, 1 milyar ABD Doları tutarında ilave bir kapsama payı için katkıda bulunacak.