Danışmanlık firmaları Infosys ve Interbrand tarafından hazırlanan ortak bir siber güvenlik ve marka değeri etki raporun, dünyanın en büyük markalarının 223 milyar dolara varan marka değerinin bir veri ihlali nedeniyle risk altında olabileceğini ortaya çıkardı.
Infosys ve Interbrand, bu riski ölçmek için, bir şirket bir veri ihlaline maruz kaldığında en çok etkilenen marka faktörlerini (mevcudiyet, yakınlık ve güven) belirledi ve bir ihlal durumunda ortaya çıkan risk altındaki marka değerini simüle etti.
Teknoloji, finansal hizmetler ve otomotiv gibi endüstriler, veri ihlalleri riski altında daha yüksek bir genel marka değerine maruz kalabilirken, lüks markalar ve tüketim malları, net gelirlerinin bir yüzdesi olarak risk altında daha fazla değerle karşı karşıya kalabilir.
Rapor, dünyanın en değerli 100 markasına bakıldığında, sektörel değerlendirmede teknoloji endüstrilerinin veri ihlallerinden dolayı 29 milyar dolara varan marka değeri riskiyle veya 2020 net gelirinin % 53’üne kadar bir kısmının riskle karşı karşıya olduğunu buldu.
Finansal hizmetlerin 2,6 milyar dolara kadar marka değeri riskine, net gelirin% 52’sine ve otomotivin 4,2 milyar dolara veya gelirin % 77’sinin riskle karşı karşıya olduğu ifade edildi.
Infosys ve Interbrand ayrıca tüketim mallarının ise 5 milyar dolara kadar marka değeri riskiyle karşı karşıya olarak kaydetti veya 2020 net gelirinin% 114’ü ve lüks marka sektöründe de 2.4 milyar dolar veya gelirin% 115’i oranında bir risk çıkarımı ortaya çıkardı.
Infosys’de Baş Bilgi Güvenliği Sorumlusu ve Siber Güvenlik Uygulama Başkanı Vishal Salvi, “Uzun süredir siber güvenlik, iş yapmanın bir maliyeti olarak görülüyordu. Ancak, bir şirketin itibarının müşteri verilerini koruma ve dijital güven oluşturma becerisine dayandığı bu dijital çağda, siber güvenlik bir iş farklılaştırıcısı haline geliyor.” dedi.