MAPFRE Grubu 2020’yi 527 milyon euro kârla kapattı

MAPFRE Grubu, 2020 yılına dair finansal sonuçlarını açıkladı.  Grup yılın ikinci yarısında 388 milyon euro faaliyet kazancı elde etti ve oto branşında prim artışıyla güçlü bir performans sergiledi. MAPFRE Eurasia (Avrasya) çatısı altında yer alan Türkiye ise yılı, 16 milyon euro kârla kapattı.

 Dünya çapında; sigortacılık, reasürans, asistans ve finansal hizmetler alanlarında faaliyet gösteren MAPFRE Grubu, 2020 yılı finansal sonuçlarında toplam 527 milyon euro kâr açıkladı. MAPFRE Grubu, 2020’nin ikinci yarısındaki güçlü performansıyla da 388 milyon euro faaliyet kazancı elde etti. Farklı sektörlerdeki birçok şirket, özellikle yılın ilk yarısında COVID-19 krizinden ciddi biçimde etkilenirken, MAPFRE Grubu 25,4 milyar euro olan 2020 geliri ve 658 milyon euro faaliyet kazancı ile dikkat çekti.

2020 yılında, bileşik oran yaklaşık yüzde 3’lük bir iyileşme ile yüzde 94,8 düzeyine ulaştı. Grubun öz kaynakları 2020 sonu itibarıyla 8,54 milyar euro iken, aktif toplamı da 69,15 milyar euro olarak gerçekleşti. MAPFRE Grubu’nun Eylül 2020 itibarıyla sermaye yeterliliği oranı, grubun güçlü bilançosu ve ihtiyatlı yatırımlarının bir sonucu olarak %180,2 gibi yüksek bir oranda gerçekleşti. Pandemi döneminde MAPFRE Grubu, gerekli likidite ve finansmanı sağlayarak hem bilançosunu korudu hem de piyasalardaki faaliyetlerde nakit sıkıntısı yaşanmasının önüne geçmeyi başardı. Pek çok sigortacılık faaliyetinde kâr oranını artırmayı başaran MAPFRE Grubu, özellikle oto branşlarındaki prim artışıyla bu alandaki büyüme hedeflerini aştı.

Güçlü ve istikrarlı bir performans

Türkiye’de sigorta sektörünün prim üretimi 2020 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 19,3 artış göstererek; toplamda 82,6 milyar TL’ye yükseldi. Toplam içerisinde; hayat dışı sigortacılığın prim üretimi yüzde 17,7 artışla 68,1 milyar TL, hayat sigortacılığının prim üretimi ise yüzde 27 artışla 14,4 milyar TL oldu. 2020 yıl sonu itibarıyla MAPFRE Sigorta; toplam prim üretiminde 8’inci, mühendislik branşında 2’nci, sağlıkta 4’üncü, nakliyatta 8’inci ve yangında 7’nci sırada yer aldı.

 

Gruba bağlı ülkelerin birçoğu yılı  kârla kapatırken, bazı ülkeler ve bölgeler daha fazla ön plana çıktı. 7 milyondan fazla MAPFRE müşterisinin bulunduğu İspanya, grubun kârına en çok katkıyı yapan ülke konumunu sürdürmeyi başardı. Brezilya, LATAM ve Amerika Birleşik Devletleri de grubun kârına ciddi katkılarda bulunan diğer bölgeler olarak dikkat çekti. Türkiye başta olmak üzere Avrasya Bölgesi de artan kâr oranlarıyla grubun yılı pozitif sonuçlarla kapatmasına katkıda bulundu.

 

“MAPFRE Sigorta olarak zorlu bir yıldan güçlü bir performans ile çıkmayı başardık”

Yıl sonu finansal sonuçlarını değerlendiren MAPFRE Sigorta Genel Müdürü Stefan Jensen, “Bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 ile mücadeleye devam ederken bu zorlu yılda MAPFRE Sigorta olarak güçlü bir performans göstermemiz hepimiz için mutluluk verici. Bu süreçte iş ortaklarımızla ve çalışanlarımızla birlikte özverili çalışmalarımızın meyvesini, artan prim üretimimiz ve kâr rakamımızla aldık. Bunun yanı sıra 2020 yılında elde ettiğimiz kârın da geçtiğimiz yıla göre gösterdiği büyüme, bıraktığımız zorlu yılı pozitif yönlü bir performansla tamamladığımızın kanıtı oldu.” dedi.

Kadın çalışan oranı yüzde 52’ye yükseldi

 MAPFRE Sigorta, sektöründe öncü olacak uygulamalarına 2020 yılında da devam etti. Yer aldığı her ülkede toplumların pandemi ve getirdiği zorluklarla başa çıkmasına yardımcı olmak amacıyla harekete geçen MAPFRE, Fundación MAPFRE aracılığı ile toplamda 200 milyon euro’yu aşan yardımlarıyla katkısını sundu. Cinsiyet ve fırsat eşitliğini kurum kültürüne entegre ederek kadın çalışan oranını yüzde 52’ye yükselten MAPFRE; anne, baba ve anne adaylarına özel uyguladığı İK politikaları, kadın liderlik ve mentorluk gibi eğitim programları,esnek çalışma seçenekleri ile kadınları iş yaşamında destekleyen yaklaşımını yeni bir boyuta taşıdı.