DataExpert iş birliğiyle 2016 yılından bu yana gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük bin şirketi üzerinde yapılan araştırma serisinin pazarlama ayağı olan Fortune Türkiye “En Etkin 50 CMO” araştırmasının sonuçları açıklandı. Listede dev şirketlerinden isimler yer alırken, sigorta sektöründen ise iki şirketin pazarlama bölümlerini yöneten iki isim yer aldı. AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan ve Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı, “En Etkin 50 CMO” listesine girme başarısını gösterdi.
BMI Business School Istanbul açıklamasına göre, pazarlama yöneticilerinin iş dünyasındaki fark oluşturan rolüne ve önemine dikkati çekmek için gerçekleştirilen araştırma, 2020’de tüm dünyayı etkisi altına alan salgın sürecinin pazarlama fonksiyonunu da etkilediğini ortaya koyuyor.
Araştırma sonucunda ortaya çıkan “En Etkin 50 CMO” listesinde yer alan yöneticilerin 2020’de gerçekleştirdikleri çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçeler, bir önceki yıla oranla yüzde 74 arttı. Artışta, salgın nedeniyle tüketici alışkanlıklarında yaşanan değişimin etkisi olduğu görülüyor.
“En Etkin 50 CMO” ödül töreni, 23 Mart’ta düzenlenecek CMO Summit 2021’de gerçekleşecek.