TSB YK Üyesi ve HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Bizim bir sigorta ordusuna ihtiyacımız var. En az 150 binlik bir sigorta ordusu yaratmamız gerekiyor.” dedi.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB), “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlığı altında düzenlediği ‘Dağıtım Kanalları Paneli’ne katılan TSB YK Üyesi ve HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Hayatımıza esnek çalışma gibi benim bu güne kadar hiç tasvip etmediğim modeller girdi ancak hızlı bir şekilde adapte oluyoruz” şeklinde konuştu. Hancıoğlu, “Biz risk kabulünü, riziko teftişlerini uzaktan yapıyoruz. Satış sonrasında da hasarı uzaktan yönetmeye başladık. Demek ki olabiliyormuş. Sektör olarak büyük bir performans sergiledik. Tam da dijitalin göbeğine düştük ve bunu performansa çevirdik. Uzaktan ekspertiz, uzaktan hasar tespiti yapmaya başladık. Sigorta şirketleri olarak bu süreçleri daha da geliştirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Eskiden fiziksel olarak günde en fazla 2 ziyaret yapabildiğini, günümüzde ise en az 10 uzaktan görüşme yapabildiğini sözlerine ekleyen Hancıoğlu, “Acente aracı dostlarım kesinlikle aktif olmalı. Aktif, agresif ve sahada olmalısınız. Müşteri eskisinden çok daha kıymetli. Müşteri aslanın ağzında değil kuyruğuna kadar gitti. Aynı zamanda farklı olmak zorundasınız. Başkasının yapmadığını yapmanız, satmadığını satmanız gerekiyor. Siz satmazsanız komşunuz satacak. Sahada online olarak da bunun yapılmaya devam etmesi gerekiyor. Özellikle acentelerin inisiyatif alması çok önemli” dedi.
Ufak yerleşim noktalarında sorumluluk sigortalarında uzman acenteler olduğuna değinen Hancıoğlu, “Bütün kaynaklarımızı bir araya getirip eğitim konusunda ne yapmalıyız, bunu da pozitif iklimden faydalanarak konuşalım” dedi. “Bizim bir sigorta ordusuna ihtiyacımız var” vurgusunu da yapan Hancıoğlu, en az 150 binlik bir sigorta ordusu yaratmamız gerekiyor. 84 milyondan bahsediyoruz. Hep beraber oturalım, daha çok çalıştay yapalım ama müşterinin ayağına gitmek için müthiş bir sigortacı ordusuna ihtiyacımız var” önerisinde bulundu ve ekledi: “Bizim dağıtım kanalları çatışmasına değil beraber çalışmasına ihtiyaç var. Birbirimizi kırarak kazanmayız. Banka ve acentelerin birlikte çalıştığı modeller var. Bunları bir tartışalım. Türkiye şartlarına adapte edebiliriz. Neden iki taraf da kazanmasın? Birlikten güç doğacağını biliyoruz.”