Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, pandeminin ortadan kalkmasının hayli uzun süreceği ve etkileri olacağının altını çizerek, “Bunlardan biri de elbette tüketici davranışları ve yaklaşımları üzerindeki etkisi. Bu durum bizim sektörümüz için de geçerli.” dedi.
Uğur Gülen, linkedin hesabından yayınladığı “Sigorta tüketicisi için siber güvenliğin önemi artıyor!” başlıklı yazısında şu ifadelere yer verdi:
COVID-19’a karşı aşılamanın başlamasıyla birlikte dünya 2021’e daha umutlu girdi. Bu yılın ikinci yarısında pandemiye karşı mücadelede çok daha iyi bir noktada olacağımızı umut ediyoruz. Ancak kendisi bir gün tamamen ortadan kalksa bile, pandeminin ortadan kalkması hayli uzun sürecek etkileri olacak. Bunlardan biri de elbette tüketici davranışları ve yaklaşımları üzerindeki etkisi. Bu durum bizim sektörümüz için de geçerli.
Uluslararası danışmanlık şirketi Accenture, her yıl Global Tüketici Eğilimi Araştırması gerçekleştiriyor. Tüketiciye yönelik derin iç görü ortaya koyan araştırma kapsamında 2020 yılında 47 bin 810 sigorta müşterisiyle bir anket yapıldı.[1]
Anketin sonuçları sektörümüze yönelik çarpıcı veriler içeriyor. Ankete göre COVID-19 pandemisiyle evden çalışmanın, çevrimiçi eğitim ve alışverişin ağırlık kazanması, evdeki tüketiciyi siber risklere açık hale getirdi. Amerikan Federal Soruşturma Bürosu FBI’a göre evde kalma kısıtlamalarının başlamasıyla birlikte günlük dijital suçlar yüzde 75 arttı. Bu durum sigorta tüketicilerini de veri paylaşımı konusunda kaygılandırmaya başladı. Ankete göre bugün her 5 sigortalıdan 1’i verilerini sigorta şirketleriyle paylaşması halinde çalınmasından endişe ediyor.
Ankete katılanların yüzde 56’sı uzun vadede daha sık evden çalışmayı beklediklerini ifade ediyor. E-ticarette pandemi döneminde tanık olduğumuz hızlı büyümenin pandemi sonrasında devam etmesi bekleniyor. Peki bu hızlı dijitalleşmeyle siber risklere daha açık hale gelen tüketicilere, sigorta sektörü nasıl yardımcı olacak?
Accenture’ın araştırması, “Proaktif kimlik ve kişisel veri koruması sunan sigortacılar, tüketicilerin bu riskleri daha iyi öngörmesine ve azaltmasına yardımcı olabilir. Tüketicilerin evden çalışmasına, öğrenmesine ve alışveriş yapmasına imkân tanıyan dijital altyapıyı korumak sigortacıların müşterileriyle olan ilişkisinin kapsamını ve derinliğini genişletebilir” diyor.
Araştırmadan çıkan güzel bir haber daha var: Yaklaşık her 4 tüketiciden 3’ü siber güvenlik tehditleriyle başa çıkmada yardım almaktan memnun olacağını belirtiyor. Anket katılımcılarının yüzde 53 gibi büyük çoğunluğu da ev için siber güvenlik sigortasıyla ilgilenebileceğini dile getiriyor. Yaş grupları özelinde baktığımızda, Y kuşağı ve daha genç tüketicilerin özellikle bu ürünlerle ilgilendikleri dikkat çekiyor.
Bu arada tüketici siber sigorta ürünleri pazarında hareketlenme başladı. Örneğin Yeni Zelanda merkezli Delta Insurance Group ile İngiltere merkezli Costero Brokers bir araya gelerek kişisel bir siber ürün piyasaya sürdü. İki şirketin geliştirdiği bu ürün, bireyleri fidye yazılımı ve veri kaybı gibi siber risklere karşı koruyor.
Ankette tüketici eğilimine yönelik bir başka dikkat çeken gelişme de değişen tüketici öncelikleri. 2018 yılında yapılan ankette tüketicinin en önemli önceliği “Her türlü soruna hızlı çözüm, hızlı ve etkili hizmet” iken bugünkü önceliği “Parasının karşılığını almak”. Accenture uzmanlarının da altını çizdiği gibi bu değişimde pandeminin rolü büyük. İş ve gelir kaybı tüketiciyi fiyata daha hassas hale getirdi.
Yeni yılda ve önümüzdeki süreçte işimizi yaparken tüketicideki bu önemli değişimleri göz önünde bulundurmamız, ürün ve hizmetleri tasarlarken yeni dünya ve yeni tüketiciyi merkeze almamız gerekiyor.
2021’in tüm insanlığa sağlık getirmesini diliyorum.
[1] https://images.info.accenture.com/Web/ACCENTURE/%7Bd6262816-6da3-44a2-b4e3-c60bfdc298a7%7D_Accenture-Insurance-Consumer-Study-Preview-COVID-19-report.pdf?elqcst=272&elqcsid=232