Sigorta sektöründe tarafsız ve doğru bilginin kaynağı www.sigortaladim.com, pandemi ile birlikte değişen tüketici alışkanlıklarına yönelik IPSOS Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmaları şirketine, hanelerin satın alım davranışlarına ilişkin araştırma yaptırdı. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun, araçlarını satana kadar kasko sigortalarını yeniledikleri görüldü. Bununla beraber internetten sigorta satın alırken de vazgeçilmez iki unsurun, platformların sundukları ek avantajlar ve markaya olan güven olduğu belirlendi.
sigortaladım.com ve IPSOS tarafından hanelerin satın alım davranışlarına ilişkin yapılan araştırmaya 14-45 yaş arası, AB-C1-C2-D-E sosyo ekonomik gruptan 16 bine yakın kadın ve erkek katıldı. Araştırmada, tüketicilerden alınan yanıtlara göre sigorta yaptırmak isteyenlerin en çok dikkat ettiği kriterin güven, fiyat ve sunulan ek avantajlar olduğu tespit edildi. Araştırma sonucuna göre katılımcıların yüzde 79’u araçlarını satana kadar kasko sigortasını yenilemeye devam ediyor. Katılımcıların yüzde 20’si kasko sigortasını online satın alma kararında yakınlarının tavsiyesini dikkate alırken yüzde 19’u ise platformların ek avantajlar sağlaması durumunda kasko sigortası yaptırabileceklerini belirtiyor.
Araştırma raporu ile ilgili değerlendirmede bulunan sigortaladım.com Pazarlama Direktörü İzzet Özveren; “sigortaladım.com