Brand Finance Global 500 raporunun 2021 baskısı yayınlandı ve sigorta markalarının değerlerinde düşüş görüldü. 500’e sigorta dünyasından toplamda 32 sigorta şirketi girdi.
En değerli sigorta markasının ilk sırasında Çin’deki Ping An var, ancak son listede şirketin genel sıralamadaki düşüşü görüldü. 2020’de dokuzuncu sıradaki şirket bu sefer 17’nci sıraya geriledi. Brand Finance’e göre Ping An’ın 2021 marka değeri 54,6 milyar ABD dolar. Geçen yıl, söz konusu rakam 69 milyar ABD dolardı.
Ping An’ın yanında, bu yıl 72. sırada bulan China Life da 2020’de 57. sırada yer almasının ardından daha kötü bir performans gösterdi. İlk 100’de yer alan tek diğer sigortacı, 2021 için 20,2 milyar ABD Doları marka değeri olan Alman sigorta grubu Allianz. Alman sigorta devi 2021 listesinde 84. noktaya geriledi. Bir yıl önce Allianz 59’uncu sıradaydı.
Bu arada Paris merkezli AXA, küresel konumunu 2020’deki 111’inci sıradan 2021’de 101’e yükseltti. China Pacific Insurance Company 119. sırada; Hong Kong’daki AIA, 128.; Amerikan markası GEICO, 161’inci ve ABD sigorta şirketi Progressive 199’uncu sırada yer aldı.
Sonra sıralamada ise Çin Halk Sigorta Şirketi, Hindistan Hayat Sigortası Şirketi, ABD’li sigortacılar Metlife ve Travellers, İsviçreli grup Zürih, İtalya’dan Generali, Chubb, Canada Life, Allstate, İngiliz devi Aviva, Japon Nippon Life Insurance, Poste Italiane, Tayvanlı şirket Fubon Financial, Munich Re, Tokio Marine, Manulife, Prudential Financial, Swiss Re, AIG, New China Life, Aflac, CNP Assurances, China Re, China Taiping ve Sompo Japan Nipponkoa yer aldı.
Genel olarak, dünyanın en değerli üç markası hâlâ teknoloji, perakende ve medya sektörlerinden. Bir numarada (önceki üçüncüsünden itibaren) Apple, ardından eski birinci Amazon geliyor. Brand Finance Global 500’de üçüncü sırada yer alan Google, iki numaradan düştü.
Her yıl en büyük 5.000 markayı teste tabi tutan Londra merkezli finans firması, “Sıralamalarımız için Brand Finance okuyucuların anlamasına, güven kazanmasına ve marka değerlemelerini aktif olarak kullanmasına yardımcı olmak için mümkün olan en basit yöntemi kullanıyor. Brand Finance, sıralamalarındaki markaların değerlerini, ISO 10668’de belirlenen endüstri standartlarıyla uyumlu bir marka değerleme yöntemi olan Royalty Relief yaklaşımını kullanarak hesaplıyoruz” açıklamasında bulundu.
Dünyanın En Değerli 500 Markası Arasındaki Sigorta Şirketleri
Sıralamadaki Yeri | Şirket | Merkezi |
17 | Ping An Insurance | Çin |
72 | China Life | Çin |
84 | Allianz | Almanya |
101 | Axa | Fransa |
119 | China Pacific Insurance | Çin |
128 | AIA China | Çin |
161 | GEICO | ABD |
199 | Progressive Corporation | ABD |
202 | People’s Insurance | Çin |
206 | Life Insurance Corporation | Hindistan |
215 | Metlife | ABD |
236 | The Travelers Companies | ABD |
247 | Zurich | İsviçre |
254 | Generali Group | İtalya |
262 | Chubb | ABD |
266 | Canada Life | Kanada |
278 | Allstate Corporation | ABD |
281 | Aviva | İngiltere |
283 | Nippon Life Insurance | Japonya |
316 | Poste Italiane | İtalya |
318 | Fubon Financial Holding | Tayvan |
369 | Munich Re | Almanya |
371 | Tokio Marine | Japonya |
397 | Prudential Financial | ABD |
404 | Swiss Re | İsviçre |
435 | AIG | ABD |
440 | New China Life | Çin |
453 | Aflac Inc. | ABD |
463 | CNP Assurances | Fransa |
464 | China Re | Çin |
466 | China Taiping | Hong Kong |
497 | Sompo Japan Nipponkoa | Japonya |