2020 yılı sigorta sektörünün büyük bir sınavdan geçtiği yıl oldu. Pandeminin ilk günlerinden itibaren, salgının sigorta sektörüne muhtemel etkileri enine boyuna konuşuldu, yeni normalde sigortacılığa dair yeni stratejiler geliştirildi. Biz de bu tartışmanın bir parçası olmaya ve sigortacılığın gelecek vizyonuna katkıda bulunmaya çalıştık.
2020 yılında yayınladığımız yazılardan en çok ilgi çekenleri sizlerle paylaşıyoruz.
1. Sigorta Satışlarını Artırmanın 17 Davranışsal Yolu
Yayınlandığı Haziran 2020 tarihinden beri büyük bir ilgi ile okunan bu yazı kısa zamanda Sigorta Strateji tarihinin en beğenilen yazıları arasına girmeyi başardı. Sigortacılıkta müşteri psikolojini anlamak ve bu sayede satışlarınızı artırmak istiyorsanız, bu yazıyı kesinlikle okumalısınız.
2. Sigortacılıkta Kişisel Gelişim İçin En Etkili 6 Kaynak
Sigortacıların kişisel gelişimi çok konuşulan ama çok az aksiyon alınan bir konu. Bu yazı sigortacıların kişisel gelişimlerini desteklemek için yararlanabilecekleri kurumları anlatıyor.
3. Sigorta Şirketleri Neden Her Durumda Kazanır?
Sigorta şirketleri risk yönetimi konusunda uzmanlaşmışlardır, peki söz konusu finansal yönetim olduğunda sigorta sektörünü zarardan koruyan şey ne? Nasıl oluyor da hem ekonomi iyiyken hem de ekonomi kötüyken kar etmeyi başarıyorlar?
4. 5 Dakikada Sigorta Ürünü Tasarlamak
Sigorta ürünü tasarlamanın son derece teknik bir iş olduğu düşünülür ve genellikle işin hesaplama kısmına odaklanılır. Oysa başarılı bir sigorta ürünü tasarlamak için bazı temel soruları sormak ve bunlara geçerli yanıtlar vermek yeterli. Sorular ve örnek cevaplar yazımızda.
2020 yılında başlayan ve klasikleşen bir seri Romanlardaki Sigortacılar. Romanlarda kimi zaman bir kahraman, kimi zamansa acımasız bir karakter sigortacılar. Edebiyat tutkunu sigortacıların yalnızca bu yazıyı değil tüm yazı dizisini okunmasını tavsiye ederiz.
6. Sigortacılar Ponzi Oyunu Mu Oynuyor?
Kızışan rekabet, düşen marjlar ve negatif karlılık tehlikesi… Sigorta sektörünün özellikle ticari riskler tarafında bir süredir devam eden agresif bir rekabet içinde olduğunu biliyoruz. Peki bu rekabet sigorta sektörü için ne gibi riskler barındırıyor?
7. Aktüerler vs İnsanlar: Riskleri Nasıl Ölçüyoruz?
Aktüerlerin riskleri nasıl ölçtüğünü hepimiz biliyoruz, esas sorulması gereken insanlar riskleri nasıl ölçer? Çünkü insanlar büyük oranda risk beklentilerine göre sigorta satın almaya karar veriyorlar. Bu yazı davranışsal ekonomi perspektifinden hayatımızdaki riskleri nasıl algıladığımızı anlatıyor.
“Poliçenin kapsamı, güvence altına aldıkları, istisnaları, kapsam dışı alanları vs. zaten olmazsa olmaz bilgiler! Ama cevabı hassasiyetle anlatılması ve özellikle içselleştirilmesi gereken esas soru şu; Sigortacı ne satar?”
9. Poliçe Yenileme Oranlarını Nasıl Arttırırsınız?
Müşteri bağlılığı sigorta sektörünün en temel problemlerinden birisi. Müşteriler yenileme döneminde daha iyi bir teklif sunan sigorta şirketine geçmekte tereddüt etmiyor. Peki bu döngüyü nasıl kırar, yenileme döneminde müşterilerinizi nasıl elinizde tutarsınız?
10. Dijital Dünyada Sigorta Aracılarının Rolü
Sigorta sektöründe dijitalleşme tartışmaları devam ederken sigorta aracılarını nasıl bir gelecek bekliyor? Aracılar yeni piyasa koşullarına nasıl uyum sağlamalı?