Corpus 100 milyon liralık kâra koşuyor

30 yılı aşkın tarihe sahip Corpus Sigorta, Maher Holding çatısı altında iki yıldır farklı bir dönem yaşıyor. Corpus Sigorta yeni ismiyle iki yaşına girerken biz de Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen ve Şirket’in Genel Müdürü Ahmet Yaşar ile bir araya geldik. Levent Uluçeçen 2018’in Kasım ayında kârlı olmayan ama temiz bir şirket devraldıklarını söyleyerek, “Alır almaz rezervleri 90 milyon lira arttırdık ve ertesi yılı 10 milyon TL kârla kapattık” dedi. Corpus’un Eylül sonunda 267 milyon liralık üretim hacmine ulaşıp 96 milyon TL kâra geçtiğini bildiren Yaşar ise, “Geçmiş dönem zararımız da dahil olarak 2019 yılı öz sermayemiz 36 milyon TL oldu. 2020 Eylül sonu itibari ile de yeni sermaye artışı yapmamamıza rağmen öz sermayemiz 132 milyon TL’yi aştı. 508 milyon TL’ye ulaşan aktif büyüklüğümüz geçen yıla oranla %21 oranında arttı. Sermayemizdeki artış ise %126 oldu.

Ahmet Yaşar, Corpus’la standardın ötesinde işlerle farklı bir sigortacılık hikayesi yazmak istediklerini söyledi.

Birant Yıldız, Sigorta Dünyası’nın Kasım sayısı Konuk köşesinde Corpus Sigorta yöneticilerini ağırladı.

*******

Maher Holding’in Corpus Sigorta’yı satın almasının üzerinden tam iki yıl geçti. Nasıl bir şirket devraldığınızı ve bu süre zarfında şirketi nereye getirdiğinizi özetleyebilir misiniz?

Kasım 2018 yılında satın aldığımız Corpus yeni ismiyle henüz iki yaşında. Mâli ve finansal sonuçlar bakımından belli bir büyüklüğe geldi. Biz kârlı olmayan ama temiz bir şirket aldık. Enkaz devralmadık. Alır almaz rezervleri 90 milyon lira arttırdık ama kârlılık açısından geçen yıl sonundan itibaren pozitife geçtik. Eylül sonunda 267 milyon liralık üretim hacmine ulaşan şirketimiz bu dönemde 96 milyon lira kâr elde etti. 2019’u ise 10 milyon lira bilanço kârıyla kapatmıştık. Geçmiş dönem zararlarımızı da dikkate alırsak, geçen yılı öz sermaye olarak 36 milyon lirayla kapattık ama yeni sermaye artışı yapmamamıza rağmen Eylül 2020 itibarıyla öz sermayemiz 132 milyon liraya ulaştı. Yüzde 126’lık sermaye artışı kaydederken aktif büyüklüğümüz %21 oranında arttı.

Peki hep merak edilen soruyu sorayım: Quick Sigorta varken neden yeni bir şirket satın aldınız?

Corpus’ta daha kurumsal daha endüstriyel ve evrensel manâda, odaklanmış sigortacılık ürün ve hizmetleri sunuyoruz. Corpus , bütünlük, külliyat demek , ana yapı , gövde demek, kapital demek , adımızdan aldığımız güçle bilgiyi ve insanı merkeze alan bilgiyi tecrübeyle harmanlayan, sigortacılıkta derin bilgi ve deneyim gerektiren işlerde ana yapılardan biri olmak amacımız.   Aracılarımız, sigortalılar ve büyük müşteriler için fark yaratan sigortacılık hizmetleri veriyoruz. Bunun için çok etkin ve yetkin sigortacıları bünyemizde bulunduruyoruz. Kadromuzu bu anlamda daha da geliştireceğiz. Kadromuz gerçekten deneyimli, iyi isim yapmış ve bugüne kadar güven vermiş arkadaşlardan oluşuyor. Bizim için nitelikli ve deneyimli kadrolar önemli, Grubumuzda birbirini ikame edebilecek çok sayıda yetkin arkadaşımız var, bizim için insan kaynağımız ve bakış açıları çok değerli.  Yapısal değişiklik döneminde süreçlere hızlıca müdahale edebilecek bir yapımız olduğunu da gösterdik. Corpus aslında oto dışı ağırlıklı bir şirket. Ancak otoda fırsat gördüğünde elbette kullanıyor, ayrıca portföy dönüşüm sebebi ile ciddi iptal alan da bir portföy önümüzdeki yıl, bu yılın son çeyreğine baktığınızda tamamen farklı bir tablo göreceksiniz.

Corpus Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar ve Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen, arkadaşımız Birant Yıldız’ın sorularını yanıtladı.

 

“Aracı bizimle iletişim problemi yaşamıyor”

Corpus’un hedef kitlesi kurumsal ve nitelikli sigorta hizmetine ve özel çözümlere ihtiyaç duyan yapılar. Reasürans kapasitesi kuvvetli olan bir şirketiz. Bugün birçok büyük riskte koasürörler arasındayız. Güçlü bir treteye sahibiz, Hannover Re,  Corpus’un trete lideri. Ciddi bir kapasiteyle piyasada yer alıyoruz. Bağımsız ve hızlı karar veren bir şirket olmamız aracılar için de önemli çözümler sağlıyor. Dolayısıyla, projelerini dinletebilme fırsatına sahipler. Aracıların sıkıntısı, bazı dertlerini sigorta şirketine anlatamamalarıdır. Mail üzerinden dönen iletişim trafiğiyle gerçekte yaşanan sorunlarınızı anlatamayabiliyorsunuz. Biz poliçe satmak için hedef baskısı ya da ziyaretler yapmıyoruz ama aracıların poliçe satabilmeleri için onları dinliyoruz. Dolayısıyla bize riskinizi anlatabilmek, derdinizi ifade edebilmek için projenizi sunabilme şansınız var. Dinleyerek çözüm üretmeye çalışıyoruz. Gerek büyük riskler yönetmiş tecrübeli arkadaşlardan oluşan yapımızla, gerek reasürans piyasalarıyla olan iyi ilişkilerimizin getirdiği geniş risk alma kapasitemizle ve gerekse ihtiyari plasmanlarla bunu sağlamamız mümkün. İki sigorta şirketimiz olduğu için reasürans kapasitemiz de çok yüksek ve daha da önemlisi bağımsızız. Proje bazında, müşteri, risk ve aracı bazında değerlendirme yapabilecek yetenek ve altyapıya sahibiz. Grubumuzun teknoloji, skorlama ve yazılım şirketleri var. Dolayısıyla kendi teknolojimizi geliştiriyoruz. Hem risk alma kapasitemizi hem de riski yönetme kapasitemizi arttırıyoruz. En önemlisi de insandan kopartmıyoruz. Sigorta aracısı ve yöneticisi her zaman işin odağında.

“Riskini doğru yönetmek isteyen aracı bize gelmeli”

Global bir sigorta şirketi olarak 31 yıl önce kurulup bugün yepyeni bir noktaya gelmiş bir şirket Corpus. Biliyorsunuz, 1989’da Goather Alman Sigorta olarak kurulmuştu. Sonrasında Goather Demir, Demir, Turkland ve bugün Corpus Sigorta adını aldı. Finansal yapısı iyice kuvvetlenmiş, ciddi kâr yapan, teşkilatlanmasını iyi bir noktaya getirmiş ve piyasada aranan bir şirketiz. Çok sayıda Acentelik başvuruları ve brokerlik sözleşmeleri de geliyor.

Peki acente ve brokerler için Corpus’u cazip kılan özellikler nelerdir?

“Bu katarda bir kompartımana sahip olmalısınız”

Aracılara öncelikle şöyle bir tavsiyede bulunuyoruz: “Bu sigorta grubunun üç yılda geldiği yer, ortaya koyduğu vizyon ve ürünler ortada. Türkiye’nin sigortaya bakışı da ortada ve bu arada dünyanın da yeniden yapılandığını görüyoruz. Bizi takip eden aracılar doğru risk yönetimi için bu katarda bir kompartımana sahip olmalı ve fonlarını yani portföylerini yönetirken bizde fon bulundurmaları gerektiğini fark etmeli. Bu bir tavsiye. Doğru yerde konumlanmak isteyen aracının Grubumuzla temasının olması lazım. Üç yılda geldiğimiz yer ortada, her iki şirketin de ciddi reasürans kapasitesi var. Standart treteler kullanmıyor, ona göre istisnaları var ve çok daha önemlisi, bağımsız bir grup olmasından dolayı hızlı karar alma ve gerektiğinde zararı bütçeleme şansı var. Dolayısıyla stratejik iş yönetimi yapabiliyor. Sadece talimatlarla ve yılda bir kere alınan kararlarla değil, gerektiğinde anlık kararlar alarak ilerleyebiliyoruz.

Grubumuzda bizim unvanlarımız dışarıya karşı diyebilirim. Biz burada Yönetim Kurulu Başkanımız Levent Uluçeçen’den tutun da yeni başlayan arkadaşımıza kadar uzman statüsünde çalışıyoruz. Şirketlerimizde bir büyük masamız var ve tüm şirketlerimizdeki bu masa iş yapış şeklimizi de yansıtıyor. Biz bu masanın etrafında sigorta uzmanları olarak çalışıyoruz. Grubumuza yeni katılan arkadaşlar da ilk başta anlamakta zorluk çekiyorlar ama zamanla oturuyor. Nitelikli insanları grubumuzda bulundurmak istiyoruz. Corpus’ta yaptığımız da bu; arkadaşlarımız nitelikli ve sektöre hakim insanlardan oluşuyor. Çünkü burada premium işler yapmaya çalışıyoruz. Biz aslında sigortacılığın tüm detaylarına hakim uzmanlarla bir yapı oluşturmaya çalışıyoruz. Birbirini ikame edebilecek düzeyde nitelikli çalışanlarımız var. 20, 30, hatta 40 yıl kıdemli arkadaşlara sahibiz. İşte bu da, “şirketlerimiz yeni, biz değiliz” mottosunun ispatı.

Bu söylediğiniz Quick’in mottosuydu. Corpus’la birlikte türettiğiniz benzer bir slogan var mı?

Şöyle anlatayım: Bugün Türkiye’deki en büyük bağımsız yerli sigorta grubuyuz. Konsolide olarak baktığımızda hayat dışında ilk dokuzdayız. Tüm yerli şirketlerin içinde de üçüncü sigorta grubuyuz. Bu noktaya sadece üç yılda geldik. Bunu ezberlerden uzak durarak ve ortak aklı teknolojiye dökerek başardık.

“Ortak aklı teknolojiye dökmek”

“Ortak aklı teknolojiye dökmek” özellikle dijitalleşmenin baştan konuşulmaya başlandığı pandemi döneminde bizi çok iyi anlatan bir motto. Çünkü biz zaten baştan beri dijitaldik. Şirketlerimizi müşteri ilişkileri departmanı üzerinden yönetiyoruz ve yoğunlaşma olan yerlerdeki sorunları teknolojiyle çözüyoruz.

Quick’le Corpus rekabet halinde

Bize zaman yetmiyor çünkü çok şey var yapmamız gereken. Biz, ürün dediğiniz zaman, Levent Bey’in örneğiyle söylersek, “kaskonun kulağını bükmüyor”, ortaya bir segment koyuyoruz, branş açıyoruz. Hatta son aylarda Quick Sigorta, Corpus’la rekabet eder hale geldi. Ekipler de farklı ve serbest piyasada iş yapıyorlar. Ne rekabetten ne de şirketlerin bütünlüğünden taviz veriyoruz. Burada kafa karışıklığı olabiliyor. Herkes birleşirken siz niye ayrı şirketlerle hareket ediyorsunuz? Bu bizim stratejimiz. Ortaya çıkan tabloya baktığınızda iki güçlü şirket oluştu. Finansal sonuçlara bakınca da bu görülüyor:

30 yıl önce acentelik alamadığı şirkete genel müdür oldu

Şirketle şöyle ilginç bir hikayemiz var: Üniversite yıllarında Merkez Sigorta’nın acentesi olarak başladığım tarihlerde Gothaer Alman’dan da acentelik istedik. Daha kurumsal ve broker ağırlıklı çalışacaklarını belirterek bizi kibarca reddettiler. Kadere bakın ki 30 sene sonra o şirketin genel müdürü oldum!

Corpus

Corpus, bütünlük, külliyat demek, ana yapı, gövde demek, kapital demek, adımızdan aldığımız güçle bilgiyi ve insanı merkeze alan bilgiyi tecrübeyle harmanlayan, sigortacılıkta derin bilgi ve deneyim gerektiren işlerde ana yapılardan biri olmak amacımız. Aracılarımız, sigortalılar ve büyük müşteriler için fark yaratan sigortacılık hizmetleri veriyoruz.