Koronavirüs salgını, tüketicinin talepleri etrafında bazı önemli değişikliklere yol açtı. Dünya çapında uygulanan sosyal mesafe önlemleriyle, çevrimdışıdan çevrimiçi etkileşime büyük bir geçiş oldu. Sigortacılıkta (ve hemen hemen tüm diğer sektörlerde) normal satış kanalları artık tüketicilere açık değil, bu da sigortacıların işlerini yürütmek için dijital platformlar sağlamak zorunda kaldıkları anlamına geliyor.
New York merkezli Amerikan profesyonel hizmetler şirketi Genpact’ın küresel iş lideri Sasha Sanyal, Reuters Events tarafından düzenlenen ‘Sigortanın Geleceği’ konferansında yaptığı konuşmada, pandemiyle birlikte hiper kişiselleştirme ve esneklik taleplerinin arttığını söyledi. Sanyal, “Tüketiciler, her yıl yenilenen ve arada da aynı kalan teminat istemiyor. Sigortayı küçük sarf malzemesi lokmalarında ihtiyaç duydukları anda istiyorlar. Bu, müşteriler ve çalışanlar için üstün bir deneyim yaratan insan merkezli bir tasarım ihtiyacını ortaya çıkarıyor ki bu da hiper kişiselleştirmeden biri” diye konuştu.
Hiper kişiselleştirmenin iyi bir örneği ve koronavirüs salgını boyunca çok fazla ilgi görenin ise özellikle otomobil sigortası endüstrisinde kullanıma dayalı sigorta (UBI)olduğunun altını çizen Sanyal, hükümetlerin, virüsün yayılmasını önlemek için karantina ve sosyal mesafe koyma emri vermeye başladığında, yoldaki sürücü sayısının önemli ölçüde azaldığını bu nedenle, birçok sigorta şirketinin, UBI’nin bir versiyonu olarak görülebilecek, azaltılmış araç kullanımını yansıtmak için prim iadeleri teklif ettiğini hatırlattı.
Sanyal, “Bulut tabanlı hizmetlerin artan tüketimi de dahil olmak üzere tüm teknoloji hizmetlerinin ve çözüm sunumunun sanallaştırılması hayatımıza girdi. Pandemi öncesi, sigortacıların çoğu zaten dijital bir strateji izliyordu. COVID-19 yalnızca bu yolculuğu hızlandırmakla kalmadı, aynı zamanda zaman çerçevesini de sıkıştırdı. Aylar ve yıllar alacak olan şey şimdi günler ve haftalar alıyor. Soru artık değil: “Yapmalı mıyız?” Daha fazlası: “Nasıl yapmalıyız ve ne yapmalıyız?” dedi.
Sanyal sözlerini şöyle sürdürdü: “Öte yandan, belirli çizgilerde gerçekleşen başka bir dinamikler dizisi var. Primler küçülüyor, operasyonel maliyetler kriz yönetimine duyulan ihtiyaç nedeniyle artıyor ve finans piyasalarında artan oynaklık var. Ek olarak, siber suçlar önemli ölçüde artıyor, bu da bilgi güvenliği için çok daha yüksek bir harcama yapılması gerektiği anlamına geliyor. Bu da işletim maliyetlerine ve iş esnekliğine özel bir odaklanma gerektiriyor.”
Haberin tamamına ulaşmak için: https://www.insurancebusinessmag.com/asia/news/breaking-news/three-ways-for-insurers-to-stay-resilient-through-the-pandemic-239255.aspx