Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, İzmir depremi sonrasında sigorta şirketleri, ve ilgili kamu kurumlarının hızlı bir şekilde hareket ederek üstlerine düşeni yapmaya çalıştığını belirterek “tüm sigortacılık ürünleriyle, tüm sigortacılık çalışanlarıyla, yöneticileriyle ve ekipleriyle biz ilk günden itibaren İzmir’de olduk, olmaya devam edeceğiz. Bu yaraları hızla sararak bir nebze olsun acıları telafi etmeye çalışacağız” dedi.
Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar Karadeniz FM Radyosunda katıldığı yayında programcı Emre Tuncer’in sorularını yanıtladı. Programda sigortacılık kavramının önemini ve deprem durumunda yaşanan sorunlara ilişkin bilgiler veren Yaşar, sektörün tüm paydaşları ile önemli bir sınav verdiğini belirterek “Bu acı haber, haber bültenlerinden bize ulaşır ulaşmaz sigorta şirketleri sivil toplum örgütleriyle birlikte düzenleyici kurumlarıyla birlikte çok hızlı aksiyon aldı. Hemen Doğal Afet sigortaları Kurumumuz ekipler halinde İzmir’de acil masalarını oluşturdular ve Dünyaya örnek son derece teknolojik modellerle, dijital ortamlarda hasar tespitlerine başladılar. Kısa süre içerisinde 6000 civarında dosyayı incelediler, ihbarlarını aldılar ve dosyaların çalışmalarına başladılar. Bu bir kere çok önemliydi çünkü; zorunlu deprem sigortası üreten bir kurum ve bu kurumun bu kadar hızlı pozisyon alıyor olabilmesi, bunu da dijital ortamlarda gerçekleştiriyor olabilmesi bizlerin bu işi doğru yaptığının bir göstergesidir. Kaldı ki zaten DASK, TARSİM, TRAMER ve Sigorta Bilgi Merkezi gibi kurumlarımız bizim gerçekten Dünya tarafından model ve örnek alınan, Türkiye tarafından geliştirilmiş, Türkiye’ye has ama Dünya’ya da örnek olmuş kurumlar. O yüzden gerçekten bir sigortacı olarak da iftihar ettiğim kurumlar” dedi.
Şirket genel müdürleri İzmir’de
Ahmet Yaşar, deprem sonrası sigortacılık sektörünün hızlı bir şekilde hareket ettiğini belirterek, “Türkiye Sigorta Birliği’mizin organizasyonunda tüm sigorta şirketlerimiz, birçok sigorta şirketimizin bizzat genel müdürleri İzmir’e ulaştılar. İzmir’de tüm sigorta şirketlerimiz hem çağrı merkezi üzerinden hem fiziksel ortamlarından hem de bölge müdürlükleri vasıtasıyla acil durum merkezleri oluşturdular ve sigortalılarımızın yanlarında olmaya çalıştılar. Elbette ki kaybettiğimiz canları geri getirme şansımız yok maalesef. Ama deprem sigortası, konut sigortası, işyeri sigortası, tekne hasarları yaşadık biliyorsunuz tekne gövde sigortası, yaralılarımız var sağlık sigortaları, vefat edenlerimiz var ferdi kaza sigortası yani aslında tüm sigortacılık ürünleriyle, tüm sigortacılık çalışanlarıyla, yöneticileriyle ve ekipleriyle biz ilk günden itibaren İzmir’de olduk, olmaya devam edeceğiz. Bu yaraları hızla sararak bir nebze olsun acıları telefi etmeye çalışacağız” dedi.