“Sağlık ve kritik hastalık branşlarına talep artacak”

Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir: “Asya’da, SARS epidemisinden sonra “kritik hastalıklar” sigortasına yönelik çok ciddi talep artışları görülmüştü. Benzer bir eğilimi, koronavirüs salgını sonrasında sağlık sigortası ve kritik hastalıklar poliçelerinde talep artışı şeklinde görebiliriz.” diye konuştu.

******

Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir, salgın nedeniyle sağlık sigortalarının fiyatlamalarında herhangi bir değişim yaşanmadığını, önümüzdeki dönemde de bu yönde bir eğilim öngörülmediğini söyledi. Virüsle mücadele sürecinde toplumda sağlık sigortası ile ilgili farkındalığın artması ve sigortacılık hizmetlerinin öneminin de toplum tarafından anlaşılması açısından dikkat çekici bir gelişme yaşandığını belirten Özdemir, “Tamamlayıcı ve özel sağlık sigortalarındaki 5 milyonu aşkın sigortalı sayısında önümüzdeki dönemde artış yaşanacağını düşünüyoruz” dedi. Dünyada epidemik veya pandemik durumlarda sağlık sigortalarına daha çok yönelindiğini söyleyen Özdemir, “Örneğin, Asya’da, SARS epidemisinden sonra “kritik hastalıklar” sigortasına yönelik çok ciddi talep artışları görülmüştü. Benzer bir eğilimi, koronavirüs salgını sonrasında sağlık sigortası ve kritik hastalıklar poliçelerinde talep artışı şeklinde görebiliriz” dedi.

Özdemir, önümüzdeki dönemde dünyada olduğu gibi ülkemizde de hastaların online platformlar üzerinden destek aldığı tele-sağlık uygulamalarındaki ivmenin artacağını ifade ederek, “Şirketler altyapılarını artık yeni düzene göre entegre etmeye çalışacaklar, her şey daha dijital, daha uzaktan erişilebilir olmaya başlayacak. Özellikle koruyucu ve önleyici sağlık hizmetlerinin de hem sigorta hem de sağlık sektörlerinde ürün ve hizmetlere entegre edileceğini düşünüyoruz. Allianz Türkiye olarak sağlık sigortalılarımıza dört yıldır “Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı” adında 7 gün 24 saat ücretsiz tıbbi danışmanlık sunuyoruz. Pandemi döneminde telefonla danışma hizmetimize, online platformlarımızdan yazılı ve görüntülü görüşme seçeneklerini de ekledik. Covid-19 nedeniyle tedavi gören sigortalılarımıza, bu sürecin etkilerini daha rahat normalize etmeleri için, uzaktan telefonla alabilecekleri psikolojik danışmanlık randevuları veriyoruz. Yeni anne olan sigortalılarımız için evde ziyaret yöntemiyle sunduğumuz bebek hemşiresi hizmetini, görüntülü görüşme şeklinde ve online olarak vermeye başladık” şeklinde bilgi verdi.

2020’de 2 milyon TSS’li

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın son yıllarda ön plana çıktığını kaydeden Okan Özdemir bu konuda şöyle konuştu: “Bu ürünle özellikle Anadolu’daki sigortasız müşterilere sağlık güvencesi sağlama hızımız arttı. Ayrıca ürün hakkında toplumda farkındalığın artması ve sektördeki satış kanallarının da bu ürüne odaklanması talepleri artırdı. Beklentimiz 2019’da 1.4 milyona ulaşan TSS’li sayısının, 2020 yılı sonunda 2 milyona çıkabileceği yönünde. Bu alanda biz de yoğun olarak çalışıyoruz. Allianz Türkiye’nin 1.5 milyon sağlık sigortalısının yüzde 35’inin TSS sahipliği bulunuyor” dedi.