Veri ve analiz şirketi GlobalData’dan gelen raporlara göre, teknoloji devi Amazon, otomobil ve motosiklet sigortası pazarına girmeyi planlıyor.
Söz konusu hareket COVID-19 salgını boyunca zorlu bir yılı geçirmek zorunda kalan diğer sigorta şirketleri için istenmeyen bir tehdit olarak algılanıyor.
Amazon’un sigorta pazarına girmesi, geleneksel olmayan oyunculardan sigorta ürünleri satın alma konusundaki tüketici beklentilerinin değişmesine yardımcı olacağı belirtildi. Google, Apple ve Facebook gibi diğer büyük küresel teknoloji şirketlerinin de sigorta satarken yararlanabilecekleri muazzam bir müşteri tabanına sahip durumda.
Mevcut müşteri tabanlarına bakılmaksızın yapılan bir ankette ise insanların hala teknoloji ve onlardan satın alma konusunda isteksiz olduğunu gösteriyor.
Öte yandan GlobalData’nın 2019 Birleşik Krallık Sigorta Tüketici Anketi, tüketicilerin% 62’sinin Amazon’dan bir sigorta ürünü satın almamayı tercih ettiğini ortaya koydu. Aynı şekilde, tüketicilerin% 63’ü,% 66’sı ve% 78’i sırasıyla Google, Apple ve Facebook’tan sigorta satın almıyor.
GlobalData Sigorta Analisti Ben Carey-Evans şu yorumu yaptı: “Teknoloji devi bunu Hindistan’da başlatıyor, ancak muazzam bir küresel erişime sahip ve sonunda onu dünyanın dört bir yanındaki yerleşik şirketler için güçlü bir rakip haline getirebilir. Motor sigortası, şimdiye kadar COVID-19’dan nispeten etkilenmeyen çok az sayıda ürün grubundan biri oldu ve daha az seyahat eden insanlar nedeniyle talepler büyük ölçüde azaldı. Ancak, tüketiciler evden çalışmaya devam ettikçe, pandeminin ardından araç satışlarının düşmesi beklendiğinden sigortacılar ekstra rekabeti hoş karşılamayacak.” Öte yandan Amazon’un P&C sigorta sektörüne gireceğini öne süren ilk duyuru Mayıs 2019’da yapılmıştı.