Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Yılmaz Ertürk, “Pandemi döneminde, bireyler hem ürün satın alımı hem de satış sonrası hizmet talepleri için yoğun olarak dijital ve mobil kanallara yöneldi. Buna bağlı olarak, bu kanallardan düzenlenen kredi hayat ve işsizlik sigortası prim üretimi yıllık bazda %216 oranında büyüdü. Artış rakamlarını da göz önüne alarak, hayat sigortası sektörünün pandemi döneminde başarılı bir sınav verdiğini söyleyebilirim” dedi.
******
Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Yılmaz Ertürk, yılın ilk yarısında hayat sigortası prim üretiminin 7,3 milyar lira seviyesinde gerçekleştiğini ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yaklaşık %60 oranında büyüme kaydedildiğini söyledi. Ulaşılan bu yüksek büyümenin temel sebebinin kredi bağlantılı hayat ve işsizlik sigortalarındaki artış olduğunu ifade eden Ertürk, “Bu dönemde yaşanan ekonomik zorluklar ve faiz oranlarının görece düşük seviyelerde seyretmesi tüketici kredilerinde artışa neden oldu. Buna bağlı olarak kredi bağlantılı hayat ve işsizlik sigortası prim üretimi de yılın ilk yarısında yıllık bazda %75 oranında büyüdü. Pandemi döneminde, bireyler hem ürün satın alımı hem de satış sonrası hizmet talepleri için yoğun olarak dijital ve mobil kanallara yöneldi. Buna bağlı olarak, bu kanallardan düzenlenen kredi hayat ve işsizlik sigortası prim üretimi yıllık bazda %216 oranında büyüdü. Artış rakamlarını da göz önüne alarak, hayat sigortası sektörünün pandemi döneminde başarılı bir sınav verdiğini söyleyebilirim” dedi.
Kredi hayat sigortaları tarafında kredi büyümesine bağlı büyümenin; bağımsız hayat ve birikimli hayat sigortaları tarafında ise kişilerin geleceğe dair belirsizliklere karşı kendilerini ve sevdiklerini koruma ihtiyacının artarak devam etmesini bekleyen Ertürk, “Salgının sosyal fayda yönünü ön plana çıkarttığı hayat sigortası sektöründe ulaşılan prim üretimi seviyesini önümüzdeki döneme dair olumlu bir gelişme olarak nitelendiriyorum. Yılın kalan döneminde de sektördeki büyüme trendinin devam edeceği görüşündeyim. Anadolu Hayat Emeklilik olarak güncel verilere göre, prim üretimimiz yılın ilk yarısında 880 milyon TL seviyesinde gerçekleşti ve sektör ortalamasının üzerinde büyüme rakamlarına ulaştık. Yılın ilk yarısı şirketimiz açısından başarılı geçti. Sektör beklentileri ile paralel olarak, prim üretiminde yakaladığımız büyüme ivmesini yılın kalan döneminde de devam ettireceğimize inanıyorum” şeklinde konuştu.
Farklı risklerin bir araya geldiği ürünler
Yılmaz Ertürk salgın sonrası beklentileriyle ilgili olarak da şunları söyledi: “Farklı türden riskleri bir araya getiren, örneğin yaşam kaybı, kritik hastalık ve işsizlik gibi durumların hepsini güvence altına alan ürünler daha fazla rağbet görecektir. Ekonomik olarak nispeten sıkıntılı günler yaşanan bu dönemin etkisiyle, yaşam kaybına ilaveten işsizlik riskini teminat altına alan ürünlere yönelik ilginin de artacağını düşünüyorum. İşsiz kalma durumunda kredi veya kredi kartı borç ödemelerini teminat altına alan sigortaların içinde bulunduğumuz dönemin en çok başvurulan ürünlerinden olmasını bekliyorum. Kişilerin yanı sıra şirketlerin de çalışanları için sağladıkları yan haklar kapsamına grup hayat sigortalarını eklemeyi daha çok tercih edeceğini öngörüyorum. Bu sıra dışı dönemde işverenler, çalışanlarının hayatlarını doğrudan etkileyen bu tip beklenmedik durumların işletmeler açısından kritik görülen birçok konunun önüne geçebildiğini net bir şekilde fark ettiler. Çalışanlarına yönelik yaptırdıkları grup hayat sigortaları, çalışan bağlılığı ve sadakatini artırma yönünde onlara ciddi bir avantaj sağlarken, işlerini güvenle idame ettirmelerine de yardımcı olacaktır.”