Generali Sigorta CEO Vekili Sunay Koray, sektöründe dışarıdan çalışma uygulamasını ilk hayata geçiren şirketlerden biri olmanın verdiği avantajla bu süreci sorunsuz ve verimli yönettiklerini söyledi. Bu çalışma sisteminin 2017 yılı sonundan bu yana haftada 1 gün dışarıdan çalışma şeklinde Generali Sigorta’nın hayatımızda olduğunu belirten Koray şöyle devam etti: “Covid-19 salgın önlemleri nedeniyle 2 ayı aşkın süredir 100% kapasite ile dışarıdan verimli çalışmanın mümkün olduğunu görme fırsatı veren bir zorunluluk süreci yaşadık. Bu süreci hem biz hem de sektörün iyi yönettiğini söylemeliyiz. Evden çalışma veya daha kapsamlı tanımlamalarla “uzaktan çalışma” veya “smart working”le esasında iş devamlılığı için her sektörün, şirketin, çalışanın tecrübe etmesi gereken bir süreç yaşamaktayız. Bunun yanında birçok örnekte göreceğimiz üzere verimliliği artıran unsurları olduğu da aşikar. Gerekli teknolojik alt yapının yanında, bu yönde çalışma yetkinliğinin de kurumsal bir kültür olarak çalışanlara kazandırılması halinde; kolayca hayata geçirilebilecek verimli, maliyet etkinliği ile beraber çalışan mutluluğu ve müşteri memnuniyeti artışı sağlayan bu çalışma şeklinin, her sektör ve şirket için uygulanması mümkün olacaktır. Uzaktan çalışmanın zaman tasarrufu ve verimlik katkısı tartışılmaz. Bunun yanında zorluklarının en başında ise farklı bir yönetsel yetkinliği gerekli kılması geliyor. Bu nedenle hem çalışanların hem de yöneticilerin farklı yetkinlikler kazanmış olmasını önem taşıyor.”
“Pandemi dijital için kaldıraç olacak”
Dünyanın dijital uygulamalara ve platformlara doğru inanılmaz bir hızla evrildiğini de söyleyen Sunay Koray, pandemi sonrası dönemde dijitalin gideceği yerle ilgili düşüncelerini şöyle belirtti: “Gelecek 10 yıllık süreçte dijital teknolojiler, hayatımıza daha fazla nüfuz edecek; alışkanlıklarımızı, çalışma biçimlerimizi, iş süreçlerimizi ve satın alma davranışlarımızı etkileyecek. Bu yeni dönemde, yeni kuşaklar, web dünyası ve yeni dijital teknolojiler aracılığıyla yakın çevrelerini dönüştürürken, tüketici ve çalışan kimlikleriyle de kurumları, ürün ve hizmetleri şekillendirmeye başlayacak. Sigortacılık sektörünün de gelecek 10 yıla ve sonrasına dair pazarlama ve satış süreçlerini bu gerçeklere göre kurgulaması gerekiyor. Teknoloji artık sigortacılık özelinde sadece dijital poliçe basımında değil, müşteriye doğrudan dokunan süreçler olan; acente için dijital ortamda ve doğru müşteriye ulaşmada, risk kabul ve ön ekspertizi uzaktan yapabilmede, hasar yönetiminde, uzaktan hasar ekspertiz hizmetinde, hızlı hasar ödeme gibi her alanda yerini almış durumda. Pandemi ortamı dijital teknolojilerin sigortacılıktaki yerini sağlamlaştırmak ve ağırlığını artırmak için bir kaldıraç olacak.”
“Doğru gelecek planlaması krizden erken çıkarır”
Bu süreçte yapılan analizlerin, insanların sağlık konusundaki endişeleri kadar ekonomik gelir kaybı endişesini de aynı oranda yaşadığını gösterdiğini söyleyen Koray sözlerini şöyle noktaladı: “Bu durum ekonomiyi ve sektörü doğrudan etkileyecek. Bu çerçevede, iş modelleri tüm ekonomik birimlerin, müşteri, acente ve diğer iş ortaklarının desteklenmesi üzere konumlandırılabilir. Destek aksiyonları hem müşteriyi, hem acenteyi hem de eksper ve diğer destek iş ortaklarımızı da içerisine almalı. Biz Generali Sigorta olarak pandemi sürecinde ve sonrasında bu bilinçle ilerliyor olacağız. Bu çerçevede, uzatılmış ödeme süreleri, poliçelerin dondurulması, yenileme sürelerinin uzamasına karşılık hasarsızlık indirimlerinin müşteri lehine muhafaza edilmesi gibi birçok destekle müşterilerin gelir/harcama dengelerine destek olunabilir. Bu süreç sektörlerin, şirketlerin ve tüm ekonomik tüzel ve gerçek kişilerin birbirine destek olma, birbirinin varlığını sürdürmeye kaldıraç olma sürecidir. Dolayısıyla üretim düşüşünün kaçınılmaz olduğu bu dönemde, mevcut zamanda varlığın sürdürülmesi ve sonrasında doğru bir gelecek planlaması, bu süreçten erken çıkışta belirleyici olacak.”