AvivaSA’nın fon büyüklüğü 23.5 milyar TL’ye ulaştı

Sabancı Holding ve 300 yılı aşkın geçmişe sahip dünya sigorta devi Aviva iştiraki olan AvivaSA31 Mart 2020 tarihli EGM (Emeklilik Gözetim Merkezi) verilerine göre, Otomatik Katılım dahil toplam BES’te, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 büyüyerek 23.5 milyar TL’lik fon büyüklüğüne ulaştı. Katılımcı sayısı 1,5 milyona ulaşan AvivaSA’nın pazar payı ise %18. Bu verilerle firma, 2015 yılında yakaladığı fon büyüklüğü sektör liderliğini aralıksız olarak sürdürdü. AvivaSA’nın Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına (UFRS) göre hesaplanan 2020 ilk çeyrek net karı ise 53 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

2020’de de liderliğe devam

Elde edilen sonuçlarla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, hedeflerinin üzerinde bir performansla kapattıkları 2019 yılının hemen üzerine, özellikle fon büyüklüğünde yakaladıkları ivmeye dikkat çekerek şunları söyledi: “Sürdürülebilir büyümemiz için çok önemli bir gelişme bu. Her fırsatta dile getirdiğimiz gibi, sektörümüzde uzun vadede değer yaratan, fon büyüklüğü ve onun etkin yönetimidir. 2020 yılında da sektör büyüme oranlarının üzerinde bir performansla, hedeflerimizi yakaladığımız ve liderliğimizi pekiştireceğimiz bir yıl bekliyoruz. Hayat sigortalarında yakaladığımız yükselişi 2020 yılında da devam ettireceğimize inanıyoruz. Ayrıca 2020 bizim için, yeni girdiğimiz sağlık sigortası alanında sürdürülebilir bir büyüme için önemli bir yıl olacak.”

Müşteri odaklı çalışmalarımızın karşılığını alıyoruz

AvivaSA’nın sürdürülebilir büyümesinde müşteri odaklı çalışmaların ve dijitalleşme yatırımlarının etkisine değinen Fırat Kuruca; “AvivaSA olarak 2019 yılından itibaren, müşterilerimizin BES sisteminde değerlendirdikleri yatırımların pozitif yönde gelişimi için, tüm kanallardaki BES planlarına değişen ekonomik konjonktür doğrultusunda yeni fonlar ekledik. Ayrıca AvivaSA Mobil uygulamamıza eklediğimiz dijital fon danışmanı FonPro ve Fon Bilgi Hattı gibi hizmetlerimizle müşterilerimize fon yönetimi konusunda destek vererek, birikimlerini daha verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı oluyoruz. Hayat Sigortası branşında ise, kredi bağlantılı ve serbest hayat ürünlerinde, teminat kapsamı, poliçe süresi ve kanal konumlandırması anlamında önemli ürün geliştirmelerini hayata geçirdik. Bunlarla birlikte sektörde bir ilki gerçekleştirerek, müşteri sadakat programımızı, AvivaSA Bi’dolu adını verdiğimiz online alışveriş ve kampanya yönetim platformu üzerinden müşterilerimizin hizmetine sunduk. Tüm bu çalışmalarımız 2019 yılında uluslararası ödüllerle taçlandı. Bu ödüllerin 3 tanesi “Stevie International Business Awards”tan, 1 tanesi ise, “International Finance Awards”tan geldi. AvivaSA Mobil uygulamamız 2 Stevie ödülüne layık görüldü. Ayrıca, BrandFinance’in, “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesine girme başarısı gösterdik. 2020 İlk çeyrek sonuçları müşteri odaklı çalışmalarımızın karşılığını aldığımızı gösteriyor, önümüzdeki dönemde de bu odağı kaybetmeyecek ve müşteri memnuniyeti önceliğimiz doğrultusunda çalışmaya devam edeceğiz” dedi.