Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Başkanı ve Yönetim Kurulu imzasıyla yapılan çağrıda, araç giriş adetlerinin %70 azalmış olduğu ve azalmaya devam ettiği özel anlaşmalı servislerin yaşadığı durumu atlatabilmesi için öneriler yer aldı.
TOSEF tarafından yayınlanan metinde; 3 ay anlaşmalı servis indiriminin uygulanmaması, ödemelerin hızlı bir şekilde vade gözetmeden yapılması ve ihbarlarda avans ödemesi yapılması uygulamalarının servislere büyük destek sağlayacağı belirtildi.
Çağrının tam metni şöyle:
“Dünya üzerinde yaşanan COVID-19 salgınından ekonominin her çarkı olan tüm sektörler gibi sigorta sektörüne hasar onarım hizmeti sağlayan bizler de ciddi şekilde etkilendik. Yaşadığımız süreçte araç giriş adetleri %70 azalmış durumda ve giderek de azalmaktadır.
Anlaşmalı servis olarak hizmet veren özel oto servisleri bugüne kadar sigorta şirketlerinin maliyetlerini düşürmek ve müşteri memnuniyetini sağlamak için maksimum çabayı gösteren servislerdir.
Normal şartlarda çok düşük kâr marjı ile ayakta kalmaya çalışan anlaşmalı özel servisler bugün yaşadığımız zor günlerde iş adetleri ve cirolarındaki yaşanan düşüş ve sabit giderlerin azaltılamaması ile zarar etmeye başlamışlardır.
Düşük kâr marjı nedeniyle yedek akçe de ayıramamış olan anlaşmalı özel servislerin bu dönemde gözetilmesi gerekmektedir. Sigorta şirketleri açılan dosya sayılarının azalması ile birlikte özel servisleri destekleyecek bütçeye sahip olacaklardır.
Yıllardır maliyetlerini düşürmek için sigorta şirketlerine destek olan özel anlaşmalı servislerin yaşadığı bu zor dönemi atlatabilmesi için destek olarak;
*3 ay süreyle anlaşmalı servis indiriminin uygulanmaması,
*Ödemelerin hızlı şekilde vade gözetilmeden yapılması,
*Yeni ihbarlarda avans ödemesi yapılması servislerimize destek ve motivasyon sağlayacaktır.
Bu zor günleri TOSEF ve sigorta sektörü olarak el ele vererek atlatacağımıza ve geleceğe daha emin adımlarla ulaşabileceğimize inancımız tamdır.”