Sabancı Holding ve 300 yılı aşkın geçmişe sahip dünya sigorta devi Aviva iştiraki olan AvivaSA, 31 Aralık 2019 tarihli EGM (Emeklilik Gözetim Merkezi) verilerine göre, gönüllü BES’te ulaştığı 22.4 milyar TL’lik fon büyüklüğü, yüzde 18,8 pazar payı ve 761 bin katılımcı sayısıyla; 2015 yılında yakaladığı fon büyüklüğü sektör liderliğini aralıksız sürdürdü. Firma, “gönüllü BES” fon büyüklüğünü, 2018 yılına göre yüzde 33 artırdı. Otomatik Katılım’da ise, yine aynı tarihli verilere göre, geçen yılın aynı dönemine kıyasla, yüzde 78’lik bir artışla ulaştığı 774 milyon TL’lik fon büyüklüğü ve yüzde 27 artışla ulaştığı 752 bin katılımcı sayısıyla, özel sektördeki güçlü konumunu korudu. AvivaSA Hayat branşında ise, serbest ürünler pazarında “İyi İhtimallerin Sigortası” ve kredi bağlantılı ürünler pazarında “Kredim Güvende” ürünlerinde yaptığı müşteri odaklı yenilikler ile hayat sigortası alanına daha fazla yoğunlaşması sayesinde; sektörün üzerinde bir büyüme yakalayarak, geçen yılın aynı dönemine kıyasla prim üretimini yüzde 75 arttırdı. AvivaSA’nın 2019 yılı toplam Hayat ve Ferdi Kaza prim üretimi 988 milyon TL olarak gerçekleşti.
Elde edilen sonuçlarla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, hayat branşında, sektörün üzerinde büyüme gösterdiklerini ve ek olarak 2019 başında belirlenen hedeflerin aşılmasından ötürü mutlu olduklarını vurgulayarak; “2019 yılında hedeflerimizi beklentilerimizin de üzerinde gerçekleştirdik. Bireysel emeklilik fon büyüklüğü sektör liderliğimizi devam ettirdik; 2020 yılında da liderliğimizi sürdüreceğiz. Açıkçası yine sektör büyüme oranlarının üzerinde bir performansla, hedeflerimizi yakaladığımız ve liderliğimizi pekiştireceğimiz bir 2020 bekliyoruz. Ayrıca bu yıl, hayat sigortaları prim üretiminde geçen yıla kıyasla yüzde 40’ı aşan oranda bir büyüme öngörüyoruz. Kredi bağlantılı hayat sigortası branşında da yeni ürünümüz “Kredim Güvende” ile yakaladığımız çıkışı, 2020 yılında da devam ettireceğimize inanıyoruz. Şirketimiz 2019 yılında karlılıkta da başarılı bir yıl geçirdi ve Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına (UFRS) göre hesaplanan yıllık net karını yüzde 20 büyüterek 241 milyon TL seviyesine ulaştırdı. UFRS net karımızı 2020 yılında yüzde 25-35 aralığında büyütmeyi hedeflemekteyiz. Ayrıca 2020 bizim için, yeni girdiğimiz sağlık sigortası alanında sürdürülebilir bir büyüme için önemli bir yıl olacak.” şeklinde konuştu.
Ek olarak, 2019 yılında sektörde öncülük ettiği konulara da değinen Kuruca; “ 2019 yılı bizim için bu anlamda son derece verimli geçti. Örneğin, sektörümüzün en gelişmiş mobil uygulaması AvivaSA Mobil’i hizmete sokarak kullanıcılarımıza büyük kolaylıklar sağladık. Katılımcılar birikimleri ve AvivaSa’nın sağladığı tüm avantajlarla ilgili her bilgiye bu uygulamayla kolayca erişiyorlar. Bu bakımdan sektöre öncülük etmekten ötürü de gururluyuz. Bununla birlikte, 2019 yılında Bupa Acıbadem Sigorta işbirliğinde sağlık sigortasına adım attık. Bunlar bizim için 2019 yılını verimli geçirmemizin nedenlerindendir.” dedi.
“Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” projesi 2020’de de farkındalık yaratmaya devam edecek
AvivaSA olarak bir başka öncülük örneğini de Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında verdiklerini belirten AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca; “Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” adını verdiğimiz kurumsal sosyal sorumluluk projemizin ilk adımı olarak, ülkemizde ilk kez, insanımızın “Yaşlılık Tahayyüllerini ve Pratiklerini” araştırdık ve sonuçlarını kamuoyuna duyurduk. Ayrıca projeyle ilgili www.heryasta.org isimli portal üzerinden önemli bir farkındalık oluşturduk. “Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” projemizde bu sene ise, ikinci evreye hazırlanıyoruz. “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasından çıkan, insanımızın oldukça negatif olan yaşlılıkla ilgili algısının pozitife dönüştürülmesine destek olmayı ve bu konuda geçen sene başlattığımız farkındalık çalışmalarını genişletmeyi ve somut projeleri hayata geçirmeyi amaçlıyoruz.” dedi.
4’ü uluslararası ve 3’ü ulusal olmak üzere; toplam 7 ödül
AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca 2019 yılında ayrıca, 4’ü uluslararası ve 3’ü ulusal olmak üzere; toplam 7 ödüle layık görüldüklerini hatırlatarak, şunları söyledi: “Bu ödüllerin ortak noktasının müşteri odaklılık olması bizi ayrıca gururlandırıyor. 2019 yılında başlattığımız müşteri odaklı dönüşüm stratejimiz doğrultusunda müşteriye dokunan tüm ürün ve hizmetlerde yaptığımız geliştirme ve iyileştirmeler uluslararası ödüllerle taçlandı. Uluslararası ödüllerin 3 tanesi “Stevie International Business Awards”tan, 1 tanesi ise, “International Finance Awards”tan geldi. Stevie ödülünün 2 tanesini AvivaSA Mobil ile aldık üstelik. Ayrıca, BrandFinance’in, “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesine girme başarısı gösterdik. Ulusal alanda ise, “Şikayetvar.com”un, “A.C.E Awards 2019” ödüllerinde Gold ödüle, “IDC Türkiye Dijital Dönüşüm” ödüllerinde “Digital Transformer” kategorisinde “İş Teknolojileri Yaşam Dönüşüm Programı” ile “Özel Ödül”e ve “IDC Türkiye Finans Teknoloji” ödüllerinde, “Acente Portal-Hesap” projesi ile “Finansal Kurum ve Ticari İşletme İş Ortakları” kategorisinde 1.lik ödülüne layık görüldük.”