Hasar onarım şirketi RS Servis, 2019 yılında toplam 244.685 hasar dosyasına onarım hizmeti verdi. RS Servis 350.000’in üzerinde mobil parça onarımı ile sigorta sektörüne 249.650.714 TL tasarruf sağlamış oldu. TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, son 5 yılda RS Servis’in, 1.282.824 adet otomobilin onarımıyla sigorta ve filo kiralama sektörü için tam 1.091.902.045,50 TL tasarruf sağlayarak ülke ekonomisine büyük bir katkı sağladığını dile getirdi. 2019 yılını yüzde %12 büyüme ile kapatan RS Servis’in, 2020 yılında mekanik onarımlarla birlikte %20 büyüme oranıyla birlikte yaklaşık 300.000 araca hizmet vermeyi hedeflediğini belirten Ünaldı, 2018 yılı itibariyle dalgalanan döviz kurları, yavaşlayan sıfır kilometre araç satışları ve değişen sektör dinamikleri sebebiyle kısa ve orta vadede özel servislerin daralmayla karşı karşıya kalabileceğinin altını çizdi.
Hasar onarımı, mobil parça onarımı, mini onarım ve oto bakım (car-care) hizmetlerine 2019 sonunda mekanik onarımı da ekleyen RS Servis’in, önümüzdeki 10 yıl içerisinde global bir marka olma hedefine odaklandığını dile getiren TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı, “2019 yılında araç satışlarında %30 oranında daralma yaşanmasına karşılık RS Servis olarak yılı yüzde %12 büyüme ile kapattık. Mobil parça onarımında yüzde %72 pazar payıyla liderliğini koruyan olan RS Servis markamızla, 2020 yılında yenilikçi ve sürdürülebilir projelerle ekonomimize katkı sağlamaya, Türkiye’mize yeni yatırımlar yapmaya tüm hızla devam edeceğiz. Bayii sayımızı 61 adete çıkarmayı hedeflediğimiz 2020 yılında mekanik onarımla ile birlikte yüzde %20 büyümeyi öngörüyoruz” yorumunda bulundu.
Yerli ve milli markayla ülke ekonomisine 5 yılda 1 milyar TL’lik katkı
Değişim yerine parça hasar onarımı odaklı yaklaşımıyla 2009 yılından bu yana hizmet verdiklerini dile getiren Ünaldı, “Tamamen yerli ve milli bir marka olan RS Servis, özel ve patentli üretim ve onarım teknikleriyle son 5 yılda 1.282.824 adet parça onarımı gerçekleştirerek sigorta sektörüne, otomotiv sektörüne ve dolayısıyla ülke ekonomisine 1 Milyar TL tasarruf sağladı. Bu süreçte bizlere güvenen paydaşlarımıza, sigorta sektörüne ve halkımıza teşekkür borçluyuz” dedi.
Özel servisler kurumsallaşmazsa sektör küçülür
2018 yılı itibariyle dalgalanan döviz kurları, yavaşlayan sıfır kilometre araç satışları ve değişen sektör dinamikleri sebebiyle geçtiğimiz yıl özel servislerden çok yetkili servislerin pazar daralmasıyla karşı karşıya kaldığını ifade eden TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı “Sıfır kilometre araç pazarının küçülme etkilerini geçtiğimiz yıl özel servisler hissetmedi; çünkü minimum 2 yıl garantili olan sıfır kilometre araçlar, 2-3 yılın ardından özel servislerle tanışıyor. Bu sebeple özel servisler yüzde 40’a varan pazar daralmasının etkilerini bu yılın son çeyreğinde hissedecek. 2018 yılının ikinci yarısı itibariyle herkes enflasyonla mücadele kapsamında yüzde 10 indirim yapma hedefindeyken, bazı yedek parça ithalatçıları, yüzde 150’ye varan zamlar yaptı. 100 bin TL’lik bazı araçların bakım maliyeti 10 bin TL’ye kadar çıktı; dolayısıyla servis girişleri de azaldı. Yedek parça sektörünün şeffaf bir şekilde web sitelerinde parça fiyatlarını güncel bir şekilde yayınlaması en etkili çözüm. Öte yandan gün geçtikçe araç sahiplerinin hizmet konusunda ihtiyaç ve beklentileri artıyor; geçmişten gelen bazı alışkanlıkların değişmesi gerekiyor. Geniş bir çerçeveden baktığınızda özel servislerin tüm bu zorluklarla başa çıkması için artık belirli standartlara ulaşarak kurumsallaşması ve birlik halinde hareket etmesi gerekiyor” dedi.