Sigorta sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan hasar yönetim sistemi yazılımı OSEM Portal hayata geçti. OSEM Portal’ın ilk kullanıcısı HDI Sigorta oldu. İmza töreni HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu ve OSEM Genel Müdürü Bener Yıkılmaz ile HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Nihal Asker, HDI Sigorta Hasar Denetim ve Lojistik Müdürü Nesrin Tuncer Türkgür’ün katılımıyla gerçekleşti.
OSEM Portal’ın sigorta şirketleri tarafından kullanılan yazılımların tüm özelliklerini karşılamakla birlikte pek çok avantaj da sunduğunu belirten OSEM Genel Müdürü Bener Yıkılmaz, “OSEM Portal ile daha hızlı ekpertiz yapılabilmesi, işlemlerin tamamının tek ekranda gerçekleşmesi, masaüstü, tablet ve mobil cihazlara herhangi bir aplikasyon yüklemeye ihtiyaç duymadan uygunluk ve OSEM altyapısının kullanması gibi mevcut yazılımlardan üstün pek çok özellik sunuyoruz. Ayrıca bu yazılımı sigorta şirketlerinin daha önce kullandığı üçüncü parti yazılımlarla senkronize edilebiliyor; istek ve ihtiyaçlara göre özelleştiriyoruz. Sektörün vazgeçilmez yardımcısı olacak bu yazılım ve OSEM olarak yürüttüğümüz diğer projelerle birlikte sektördeki hizmet kalitesini, müşteri memnuniyetini artırmayı ve sigorta şirketlerinin maliyet yönetimini kolaylaştırmayı hedefliyoruz” dedi.
Hasar yönetim süreçleri OSEM Portal ile kısalıyor
OSEM Portal, oto sigortaları hasar yönetiminde doğru rekabet ortamını geliştirmek ve doğru maliyetlerle en iyi hizmeti sunmak amacıyla hazırlandı. Yaklaşık bir buçuk yıl süren testlerin sonuçları ve sigorta sektörünün genel talepleri göz önüne alınarak, yapılan geliştirmeler sonucu hayata geçen yazılım, kullanıcı dostu olmasıyla dikkat çekiyor. OSEM Portal, ileri teknolojisi ve uygun maliyetiyle sigorta şirketlerinin hasar süreçlerini en güncel bilgilerle yönetmelerini sağlarken, sigortalıların hasarlarıyla ilgili tüm operasyonel süreçlerin hızlandırmasını da sağlıyor. OSEM Portal’ın süreç yönetim motoru sayesinde, sigorta şirketlerinin kendilerine ait iş süreçlerini kendilerinin belirleyebilmesi ile süreç içerisinde acil müdahale noktalarına temas etmeleri sağlanmaktadır. OSEM Portal’a, yine OSEM’in hazırladığı diğer bir yazılım olan, Yedek Parça Takip sistemi de entegre edilebiliyor. Şirketlerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilen OSEM Portal, aynı zamanda farklı yazılımlarla da bir arada kullanılabiliyor.
Tüm hasar süreci mobil olarak yönetiliyor
OSEM Portal Hasar yönetim sistemi yazılımının işleyişi, hasar ihbarının çağrı merkezine ulaşması ile başlıyor. Operatör, gerekli bilgilerin girişini yaparak sistemde yeni bir ihbar oluşturduktan sonra, muallak hasar tutarına göre tanımlanmış en yakın eksper tahsis ediliyor. Kendisine atanan ihbarı görüntüleyen eksper, hasarlı araç hakkındaki bilgileri içeren ‘İhbar Föyü’nün çıktısını alarak servise gidiyor. Eksperin ihbar dosyası için sistem üzerinde servis ve sigorta için gerekli bilgileri girebilmesini sağlayan sistem, güvenlik açısından önemli bir özellik olan şasi numarasından sorgulama yapılmasına ve araç donanımlarının seçilmesine de olanak sağlıyor.
Eksper ve servis, araç üzerinde parça değişimi ya da parçaların üzerinde yapılacak işlemleri ve maliyetleri OSEM Portal yazılımı üzerinden belirleyebilirken; sistemden araç markası, parça adı ve parça kodu girilerek detaylı ‘Parça sorgulaması’ yapılabiliyor. Hasar ile ilgili evrak, resimler, videolar yine yazılım üzerinden sisteme yükleniyor ve ekspertiz raporu oluşuyor. Sigorta şirketinin tüm hasar dokümanları mevzuata uygun olarak, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ne iletiliyor. Mobil kullanıma uygun biçimde tasarlanana OSEM Portal Hasar Yönetim Yazılımı sahada kolaylıkla kullanılabiliyor.