KOBİ’ler 2020’ye hazır!

Hizmet sektörünü online ortama taşıyan Armut, 400 binin üzerinde kayıtlı hizmet verene yönelik bir anket gerçekleştirdi. Araştırmaya Türkiye genelinde 45 ilden toplamda 856 KOBİ katıldı.

Armut.com’un KOBİ anketine katılan hizmet verenler incelendiğinde, %79 oranında erkeklerin ve %21 oranında kadınların yanıt verdiği görülüyor. Anket yanıtlarına göre ağırlıklı yaş grubu ise %74 ile 25-44 yaş arası hizmet verenler.

KOBİ’ler büyüyor, 2020 umut vadediyor!

Armut’un ankete katılanların %39’ini 2 ila 5 kişilik ekiplerle çalışan KOBİ’ler oluştururken, tek başına çalışanların oranı %37. Genellikle mevcut işlerini büyütmek ya da ek gelir sağlamak için Armut.com’u tercih ettiklerini belirten katılımcıların %40’ı 2019 yılında işlerini büyüttüklerini ifade ediyor. Otomotiv kategorilerinde hizmet veren KOBİ’lerin %50’si işlerini büyüttüklerini beyan ediyor. Görüşlerini paylaşan KOBİ’ler nakliyeden temizliğe, özel dersten düğün organizasyonuna 223 farklı alanda hizmet veriyor.

Ankete katılanlar arasında 2020 yılında mevcut durumlarını koruyacaklarını ya da gelecek yılın daha iyi geçeceğini düşünenlerin oranı geçtiğimiz yıla göre artarak %76’ya çıktı. Özellikle kadınlar (% 41) ve 18-24 yaş arasındaki gençler (% 45) 2020 için beklentilerini yüksek tutuyor. Erkeklerin %41’i ise daha çekimser yaklaşarak, 2020’de de istikrarlarını koruyacaklarını öngörüyor.

KOSGEB verilerine göre Türkiye’deki toplam istihdamın %73’ünü oluşturan KOBİ’ler, üretilen katma değerin %50,6’sını ve yatırımların %58,3’ünü oluşturuyor. 2020’nin daha iyi geçeceğini düşünen KOBİ’ler, ülke ekonomisinin gelecek yıl gelişeceğini düşünüyor. Kur dalgalanmalarının azaldığına dikkat çeken anket katılımcıları Armut üzerinden aldıkları iş fırsatları arttığı için, gelecek yıla olumlu bakıyor. Geçen yıl, 2019’a dair olumsuz beklenti belirtenlerin oranı %33 iken, 2020’ye karamsar yaklaşanların oranının %24’e düştüğünü görülüyor.

İşinden memnun KOBİ’ler

Armut.com anketine yanıt veren KOBİ’lerin yaklaşık % 89’u işlerinin kendilerini mutlu ettiğini belirtiyor. Kadınlarda bu oran %92’yken, erkeklerde bu oranın %89 olduğu görülüyor. Genellikle müşterilerini memnun ettikleri, insanlara yardımcı olarak sıkıntılarını çözmeye yardımcı oldukları için işlerini sevdiklerini söyleyen KOBİ’ler, kendi işlerinin sahibi olarak üretebildikleri ve ülkeye fayda yaratabildikleri için memnuniyet duyduklarını ifade ediyor.

Araştırmanın detaylı sonuçlarına https://armut.com/kobi-arastirmasi adresinden ulaşılabiliyor.